You are currently viewing Δημήτρης Γαβαλάς: Επαγγελματίας Πολιτικός/ Επαγγελματίας Πολίτης

Δημήτρης Γαβαλάς: Επαγγελματίας Πολιτικός/ Επαγγελματίας Πολίτης

Οι πολιτικοί είναι επαγγελματίες -ας γίνουν επαγγελματίες και οι πολίτες προασπίζοντας τα συμφέροντά τους από τα συμφέροντα των πολιτικών. Ενώ υποτίθεται ότι οι πολιτικοί αντιπροσωπεύουν τους πολίτες, εργάζονται υπέρ του συμφέροντος των πολιτών ως συνόλου, επιλύουν τα προβλήματά τους κτλ., τελικά στην πράξη φτάνουν σε αντιτιθέμενα συμφέροντα και ανταγωνισμό. Κριτήριο των πολιτικών δεν είναι παρά το δικό τους συμφέρον, δηλαδή η δια βίου κατοχή της εξουσίας και όσα αυτή συνεπάγεται, σύμφωνα με την κοινή άποψη ότι ‘εγώ είμαι επαγγελματίας και κοιτάζω το συμφέρον μου’. Γι’ αυτό και σήμερα βλέπουμε πολιτικούς να αποχωρούν από το κόμμα τους και να προσχωρούν στο αντίπαλο, όπως οι ποδοσφαιριστές που παίρνουν μεταγραφή για την αντίπαλη ομάδα, γιατί δεν παίζει ρόλο η ιδεολογία ή οι πεποιθήσεις, αλλά το επάγγελμα.

 

Εξίσου, λοιπόν, επαγγελματίες πρέπει να γίνουν κάποτε και οι πολίτες για να προασπίσουν το δικό τους συμφέρον, όχι με την ατομική αλλά τη συλλογική έννοια, δηλαδή όχι καθένας το προσωπικό του συμφέρον, γιατί σήμερα αυτό γίνεται, αλλά το κοινό συμφέρον του κοινωνικού συνόλου. Για να γίνουν όμως επαγγελματίες πολίτες πρέπει να περάσουν από την παθητικότητα στην ενεργητικότητα και από την ατομική προσπάθεια στη συνεργατικότητα. Πώς θα γίνει όμως αυτό, όταν οι άνθρωποι, κυρίως διαμέσου της εκπαίδευσης, μαθαίνουν από μικροί στην παθητικότητα και στον εγωιστικό ανταγωνισμό; όταν δεν υπάρχει πραγματική παιδεία να πλάθει ανθρώπους; όταν η διάσπαση, ο αποπροσανατολισμός, η άγνοια, η αδιαφορία, ο ατομισμός κυριαρχούν στη σημερινή κοινωνία; Επομένως, πολύ δύσκολο να έχουμε σύντομα επαγγελματίες πολίτες και άρα ούτε σωστούς πολιτικούς μπορούμε να έχουμε -θα έχουμε επαγγελματίες πολιτικούς που κοιτάζουν το συμφέρον τους και βασιλεύουν στηριζόμενοι στη διαίρεση του λαού, που απορρέει τελικά από την έλλειψη πραγματικής παιδείας σε αυτό τον τόπο.       

 

Ένας από τους τρόπους που δρα το πολιτικό σύστημα είναι και αυτός της υποβολής, που διαθέτει μεγάλη ασυνείδητη δύναμη. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουμε αρκετή ευρύτητα συνειδητότητας να αντιληφθούμε τις αντιθέσεις της φύσης μας. Οι εντάσεις που δημιουργούνται μέσα μας παραμένουν μη-συνειδητές, αλλά εμφανίζονται αυθόρμητα, για παράδειγμα, σε όνειρα και γενικά σε καταστάσεις χαμηλής συνειδητότητας. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος της ασυνειδητότητας είναι η ροπή στην υποβολή. Η επίδραση της υποβολής οφείλεται στην αποδέσμευση ενός μη-συνειδητού δυναμικού και όσο λιγότερο συνειδητό είναι αυτό, τόσο μεγαλύτερη είναι η επίδρασή του. Γι’ αυτό τον λόγο, το αυξανόμενο σχίσμα ανάμεσα στο συνειδητό και στο ασυνείδητο αυξάνει και τον κίνδυνο της ψυχικής μόλυνσης και της ομαδικής ψύχωσης. Με την απώλεια των συμβολικών ιδεών σπάζει η γέφυρα που μας συνδέει με το ασυνείδητο. Το ένστικτο δεν μας προστατεύει πια από τις παράλογες ιδέες και τα κενά συνθήματα της πολιτικής.

 

Δημήτρης Γαβαλάς

O Δημήτρης Γαβαλάς γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1949. Σπούδασε Μαθηματικά, Κυβερνητική και Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου σε μεταπτυχιακές σπουδές και Ψυχολογία του Βάθους σε ελεύθερες σπουδές. Εκπόνησε Διδακτορική Διατριβή με θέμα τα Μαθηματικά, τη Θεμελίωση και τη Διδακτική τους. Αρχικά εργάστηκε ως Επιστημονικός Συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Πατρών και ως Ερευνητής στο Κέντρο Ερευνών «Δημόκριτος». Στη συνέχεια εργάστηκε στην εκπαίδευση ως καθηγητής Μαθηματικών. Συνεργάστηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (στη συγγραφή Προγραμμάτων Σπουδών & σχολικών βιβλίων και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα). Εργάστηκε επίσης στη Βαρβάκειο Σχολή, και συνέχισε ως Σχολικός Σύμβουλος. Για το πνευματικό του έργο, έχει τιμηθεί από τον Δήμο Κορινθίων. Το δοκίμιό του για τον Οδυσσέα Ελύτη έλαβε κρατική διάκριση, ενώ το ποίημα «Φανταστική Γεωμετρία» περιελήφθη στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ τάξης του Γυμνασίου.

Έργα του Δημήτρη Γαβαλά:

Ποίηση

Σπουδές. Αθήνα, 1973.
Μετάβαση στο Όριο. Αθήνα, 1974.
Ανέλιξη. Αθήνα, 1975.
Δήλος. Αθήνα, 1976.
Εσωτερική Αιμομιξία. Αθήνα, 1977.
Η Πάλη με το Άρρητο. Αθήνα, 1978.
Ελεγείο. Αθήνα, 1979.
Τα Εξωστρεφή. Αθήνα, 1980.
“Η Του Μυστικού Ύδατος Ποίησις“. Αθήνα 1983.
Το Πρόσωπο της Ευτυχίας. Κώδικας, Αθήνα, 1987.
Απλά Τραγούδια για έναν Άγγελο. Κώδικας, Αθήνα, 1988.
Φωτόλυση. Κώδικας, Αθήνα, 1989.
Ακαριαία. Κώδικας, Αθήνα, 1994.
Σύμμετρος Έρωτας Ή Τα Πρόσωπα του Αγγέλου. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1996
Άγγελος Εσωτερικών Υδάτων. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1998.
Το Λάμδα του Μέλλοντος. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2003.
Ποιήματα 1973-2003: Επιλογή. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2004.
Ου Παντός Πλειν. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2006.
Στη Σιωπή του Νου. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2013.
Δίχως Μαγνητόφωνα Φωνόγραφους Δίσκους και Μαγνητοταινίες. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2016.

Δοκίμιο

Η Εσωτερική Διαλεκτική στη «Μαρία Νεφέλη» του Οδυσσέα Ελύτη. Κώδικας, Θεσσαλονίκη, 1987. (σσ. 94).
Ψυχο-Κυβερνητική και Πολιτική: Αναλυτική Θεώρηση του Πολιτικού Φαινομένου. Κώδικας, Αθήνα, 1989. (σσ. 40).
Αισθητική και Κριτική Θεωρία των Αρχετύπων: Θεωρητικά Κείμενα και Εφαρμογές. Κώδικας, Αθήνα, 1999. (σσ. 202).

Μετάφραση – Εισαγωγή – Σχόλια
Nicoll, M. Ψυχολογικά Σχόλια στη Διδασκαλία του Γκουρτζίεφ. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1997. (σσ. 96).


Επιστημονικά Βιβλία

Πρότυπα και Χαρακτήρας Κυβερνητικών Συστημάτων: Συμβολή στη Θεωρητική Κυβερνητική – Ένα Μαθηματικό Μοντέλο. Πάτρα, 1977 και Αθήνα, 1993 . (Διδακτορική Διατριβή). (σσ. 250).
Η Θεωρία Κατηγοριών ως Υποκείμενο Πλαίσιο για τη Θεμελίωση και Διδακτική των Μαθηματικών: Συστημική Προσέγγιση της Εκπαίδευσης. Πάτρα, 2000. (Διδακτορική Διατριβή). (σσ. 350).
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 1: Μη-συμβατική Ανάλυση, Ασαφή Σύνολα, Η έννοια της Μη-διακριτότητας. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2005. (σσ. 190).
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 2: Πρώτη Μύηση στη Θεωρία Κατηγοριών. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2006. (σσ. 330).
Το Αρχέτυπο του Τυχερού Παιχνιδιού: Για την Τύχη, τη Μαντική και τη Συγχρονότητα Σύμφωνα με τις Απόψεις των C. G. Jung και M.- L. von Franz. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2006. (σσ. 280). (Σε συνεργασία).
On Number’s Nature. Nova Publishers, NY, 2009 (pp. 70).
Συστημική: Σκέψη και Εκπαίδευση – Συμβολή στο Ζήτημα της Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2011. (σσ. 310).
Αρχετυπικές Μορφογενέσεις. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2012.
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 3: Για τη Φύση του Αριθμού. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2012. (σσ. 360).
Αρχέτυπο: Η Εξέλιξη μιας Σύλληψης στον Τομέα της Γνώσης. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2015. (σσ. 320).
Κυβερνητική: Αναζητώντας την Ολότητα. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2016. (σσ. 400).

Κρατικά Σχολικά Βιβλία
Οδηγίες για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών στην Α΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1997.
Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης για τη Β΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1998 – 2015.
Λογική: Θεωρία και Πρακτική για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1999-2015.
Οδηγίες για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1998 – 2008.
Μιγαδικοί Αριθμοί. Κεφάλαιο στο: Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1999-2015.



Δημοσίευσε επίσης πλήθος άρθρων σε εφημερίδες και περιοδικά για θέματα εκπαίδευσης, πολιτικής, λογοτεχνίας κτλ.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.