Νίκος Κωσταγιόλας: Σαν άλλος Σαούλ. Εκδ. Εκάτη, 2023

Ο Νίκος Κωσταγιόλας εμφανίζεται στην ποίηση με ένα βιβλίο υβριδικό. Πρόκειται για μια λυρική σύνθεση που μπορεί να διαβαστεί και ως σατυρικό δράμα, καθώς εμφανίζονται τρεις φωνές σε συνεχή διαπλοκή.…

0 Comments

Λοράν ντε Σουτέρ: Η τέχνη της μέθης. Εκδόσεις Το μέλλον

Η κατάσταση της μέθης έχει μια γοητεία που κυμαινόταν πάντα ανάμεσα στη ρομαντική ανάταση και τη σκανδαλιστική αποδοκιμασία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί στην ιστορία και σε όλους τους πολιτισμούς, που αρνήθηκαν…

0 Comments

Άγγελος Χαριάτης: Κύπρος 1974 – 2024, Συλλογικό, επιμέλεια: Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης.Ελληνοεκδοτική

ΧΑΡΙΑΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ:  ΚΥΠΡΟΣ 1974-2024 Μετά τον  συλλογικό τόμο Τριάντα έξι συγγραφείς γράφουν για τη ΣΜΥΡΝΗ της φαντασίας και της μνήμης…,  εκδόσεις Ελληνοεκδοτική, έρχεται να προστεθεί μια  ακόμη ανθολογία με κεντρικό…

0 Comments

Τζένη Καραβίτη: Γιώργος Φράγκογλου, Ηλιάδα: μια ποιητική ιστορία, εκδόσεις Σαιξπηρικόν, Δεκέμβριος 2023

Η σιωπή: η μάνα του νέου κόσμου     Ο Γιώργος Φράγκογλου στην Ηλιάδα: μια ποιητική ιστορία χρησιμοποιεί τον λόγο, τον γραπτό λόγο, όπως κάνουν άλλωστε όλοι οι συγγραφείς, για…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Κωνσταντίνος Τσεκλένης, Το Κλείστρο. Ποιήματα και ιστορίες. Εκδ. Λιβάνη

Κωνσταντίνος Τσεκλένης, φωτογράφος, σεναριογράφος, μοντέρ,  κινηματογραφιστής, σκηνοθέτης, παραγωγός, ποιητής και πεζογράφος. Απού φελά παντού φελά,  λέει μια λαϊκή παροιμία για τον άξιο άνθρωπο και ο Κωνσταντίνος Τσεκλένης είναι άξιος σε…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη. ΚΛΕΦΤΗΣ και άλλα συναφή…ευγενή επαγγέλματα στην αρχαία Ελλάδα.

  Η λέξη «κλέφτης» είναι ο μεσαιωνικός τύπος τού αρχαίου ουσιαστικού κλέπτης, το οποίο παράγεται από το ρήμα κλέπτω (ομόρριζα: κλοπή, κλοπιμαῖος, κλεψύδρα,1 κλεψιά, κλέψιμο κ. ά.). Κλέφτες υπήρχαν, υπάρχουν…

0 Comments

Γεωργία Μακρογιώργου: Δήμητρα Κουβάτα, «Σκυλί δεμένο», εκδόσεις Μανδραγόρας

Η ποιητική συλλογή «Σκυλί δεμένο», της Δήμητρας Κουβάτα, που κυκλοφόρησε το 2017 από τις εκδόσεις Μανδραγόρας, αναφέρεται με λυρισμό στα ανθρώπινα, ενώ ο τίτλος, εμπεριέχει διττή σημασία. Από τη μια…

0 Comments

Δρ. Κοσμάς Κοψάρης: Μαρία Πατακιά, …Κι ύστερα δεν υπάρχεις, εκδ. Μελάνι  

Η τέταρτη ποιητική συλλογή της Μαρίας Πατακιά συνιστά σημείο τομής στην σύγχρονη νεοελληνική ποίηση, θέτοντας έντονα υπαρξιακά ζητήματα διαθλασμένα μέσα από την ασθματική αγωνία για το αδιερεύνητο επέκεινα όσο και…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Μια μεταδραματική “Jane” στο Θέατρο Θησείον

Εάν εξαιρέσεις τον επιτονισμό και την περιττή υπογράμμιση τής θεατρικής σύμβασης, ένα ενδιαφέρον μυθοπλαστικό αφήγημα πραγματώνεται σκηνικά αρκούντως «αναστηλωμένο». Όμως, αυτή η μετανεωτερική μανία να υπερπροβάλλονται οι ηθοποιοί και να…

0 Comments

Συνομιλία του Κοσμά Κοψάρη με την Μαρία Πατακιά για την νέα της ποιητική συλλογή …Κι ύστερα δεν υπάρχεις  

1) θα χαρούμε πολύ να μάς πείτε κάποια λόγια γενικά για την νέα σας ποιητική συλλογή ξεκινώντας από τον τίτλο,  παραπέμπει σε ένα καρυωτακικό απόηχο; Ναι, όντως, ο τίτλος είναι…

0 Comments

Δημήτρης Μπαλτάς: Μια προσέγγιση στον πίνακα ζωγραφικής The Basket of Bread (1926) του Salvador Dali με βάση την εικονολογική μέθοδο του Erwin Panofsky

Ο Σαλβαντόρ Νταλί γεννήθηκε στην πόλη Φιγέρες της Ισπανίας (Καταλονία) στις 11 Μαΐου 1904. Καταγόταν από αστική οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν δικηγόρος και συμβολαιογράφος, άθεος αλλά αυστηρών αρχών, ενώ…

0 Comments