Loading...
ΘέατροΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣΠρωτοσέλιδο

Κωνσταντίνος Μπούρας:”Newtopia / BODHI PROJECT – Patricia Apergi”, Πειραιώς 260 – Χώρος Δ στις 26/06/22 21:00

Η στρέβλωση του ανθρωπίνου σώματος αποκτά σχεδόν φιλοσοφικάς προεκτάσεις. Η υπέρβαση των ορίων δείχνει την νεοπλατωνική ασφυξία αυτού που λέμε «ψυχή» ή «Υλοενέργεια» στα περιορισμένα κυβικά εκατοστά που καταλαμβάνουμε κάθε φορά στον χώρο, ενώ ο χρόνος μάς διαφεύγει, παρά την κβαντική διεμπλοκή και την ολοένα αυξανομένη δυνατότητα διαμεσολαβημένης εμπειρίας δια της Τέχνης.

Χορογραφία για βραβείο. Κραυγές πιθήκου σε κεφάλι αγγέλου. Η σχιζοειδής πολικότητα τού ανθρωποειδούς που δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο η Τεχνολογία και η διάνοιά του τρέχει ασθμαίνουσα να προλάβει την Τεχνητή Νοημοσύνη της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Ομαδοποιήσεις που βασίζονται στο μιμητισμό και ο εξέχων νεορομαντικός ήρωας σε μιας δικής της (της χορογράφου Πατρίτσια Απέργη) κοπής και ανάκαμψης τιμωρείται για την αλαζονεία του να ξεχωρίζει και η όποια Ύβρις του σβήνει στον μυκηθμό τής αγέλης που ασφυκτιά μεν, δεν αποδέχεται αποσυνάγωγους κι αντιρρησίες δε.

Ιδιοφυής σύλληψη και εκτέλεση, απολύτως σύγχρονη, μετά το μεταμοντέρνο, αφού η δομή τής αφηγούμενης «ιστορίας» είναι διακριτή και ράθυμη, όπως υλοποιείται από το ευάριθμο πλήθος των επτά χορευτών / χορευτριών.

Η α-φυλοποίηση τού ανθρώπινου είδους είναι μια πραγματικότητα ευπρόσδεκτη εν τέλει, στον βαθμό που μειώνει την επιθετικότητα των πιθηκοειδών προγόνων μας και προάγει την ειρήνη.

Όμως ο Πόλεμος, αν και δεν θεωρείται πλέον «Πατήρ Πάντων», όπως το διατύπωνε ο Ηράκλειτος, εμφιλοχωρεί όμως σε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις και οι όποιες συγκρούσεις είναι το αδήριτο δραματικό υπόβαθρο τής ανθρώπινης συνθήκης, ίσως έτσι για να μην πλήττει, ίσως έτσι διασκεδάζει την υπαρξιακή αγωνία της για τον επαπειλούντα θάνατο και την υποφώσκουσα κατάθλιψη.

Τα αδιέξοδα της σημερινής νεολαίας δοσμένα δυναμικά.

Στρεβλή η κίνηση τού ανθρώπινου σώματος, παραμορφωμένη, τραβηγμένη σαν από αόρατα νήματα, μαριονέττα τραγική κι άλλοτε κωμική.

Πολιτικό σχόλιο πάνω στον νεοφιλελευθερισμό, στην δημιουργικότητα, στην πρωτοβουλία, στην αυτονομία, στην αυτοδυναμία, στην ανεξαρτησία, στην Ελευθερία εν τέλει… γιατί αυτό είναι το ζητούμενο τού Ανθρώπου από την Αρχαιότητα στην Αναγέννηση, στον Διαφωτισμό και μετά.

Προτείνω την Πατρίτσια Απέργη για βραβείο πρωτότυπης, ρηξικέλευθης, πρωτοποριακής χορογραφίας, γιατί εικονογραφεί υψηλά και περίπλοκα φιλοσοφικά νοήματα με απολύτως σχηματικό, σωματικό τρόπο. Κι αυτό συνιστά υπέρβαση, σύμμειξη, υβριδογένεση των υπαρχόντων κωδίκων.

 

Μετά Λόγου Γνώσεως,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας

https://konstantinosbouras.gr

info:
https://aefestival.gr/festival_events/newtopia/
Με έντονο το αποτύπωμά της, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή σκηνή του σύγχρονου χορού, η χορογράφος Πατρίσια Απέργη παρουσιάζει στο Φεστιβάλ ένα νέο έργο πάνω στη θεματική της Ουτοπίας. Στο Newtopia, που δημιούργησε σε συνεργασία με την αυστριακή ομάδα BODHI PROJECΤ, οι θεατές θα έρθουν σε επαφή με μια απρόσμενη χώρα, που ξαναφαντάζεται τις συντριβές και τις ήττες μας σαν θριάμβους. Φωτίζοντας το χιούμορ που κρύβεται ακόμα και στις μεγαλύτερες τραγωδίες της ζωής, η παράσταση μετατρέπει την αποδοχή της πραγματικότητας σε καύσιμο για τη δημιουργία μιας ουτοπίας, όπου κυριαρχούν η δικαιοσύνη, η ισορροπία και η ομορφιά. Ένας απρόσμενος σκηνικός τόπος αναδύεται μέσα από την ομάδα των χορευτών της BODHI PROJECΤ, που ξεχωρίζουν για τη θεατρικότητα και την έντονη σκηνική παρουσία τους. Ένας τόπος όπου μπορούμε να ανακαλύψουμε νέους τρόπους αντίστασης, να φανταστούμε την ανεξαρτησία μας, να αντέξουμε την αποτυχία μας και να σταθούμε πάλι όρθιοι. Η ομάδα BODHI PROJECT θεωρείται μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη για νέους επαγγελματίες χορευτές. Εστιάζει στην πρωτοπορία, σε νέες χορογραφικές «φωνές» στη διεθνή σκηνή του σύγχρονου χορού και στην καλλιτεχνική και τεχνική αρτιότητα του σύνθετου κινησιολογικού ρεπερτορίου των χορευτών της.

25 Ιουνίου: Μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση με την Πατρίσια Απέργη. Συντονίζει ο Γιώργος Μητρόπουλος.

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ / PRE-SHOW TALKS

Συνεχίζοντας την πρωτοβουλία που εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία πέρυσι, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου συνεργάζεται και φέτος με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών στήνοντας μια πολύτιμη γέφυρα ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη στην καρδιά της Πειραιώς 260. Νέοι θεατρολόγοι, μισή ώρα πριν από την είσοδό μας στην αίθουσα, διεγείρουν το ενδιαφέρον μας για τις παραστάσεις που θα παρακολουθήσουμε, οξύνοντας την ευαισθησία μας και ξεκλειδώνοντας τους, συχνά ανοίκειους, κώδικες της σύγχρονης σκηνικής δημιουργίας.

*Ο Πρόλογος θα λαμβάνει χώρα πριν από κάθε διεθνή παραγωγή

 
Σύλληψη & χορογραφία Πατρίσια Απέργη

Χορευτές Alessandro Sollima,

Andréa Givanovitch, Dylan Brahim Labiod, Jaeger Wilkinson, Jeanne Procureur, Luisa Heilbron, Paola Taddeo

Διεύθυνση δοκιμών

Maja Poturovic

Φωτισμοί

Frank Lischka

Κοστούμια

Patricia Apergi, Birke van Maartens

Βοηθός ενδυματολόγου

Celina Mayr

Μουσική

Godspeed You! Black EmperorMarihiko Hara Hildur Guðnadóttir με τον HauschkaSam SlaterJóhann JóhannssonBJ Nilsen & Stilluppsteypa

 

Επεξεργασία μουσικής Clelia Patrono 

 

Διεύθυνση παραγωγής Maja Poturovic

 

Παραγωγή blackmountain/BODHI PROJECTSEAD

 

Residencies SQFARM./DESZENE/AUT

 

Με την υποστήριξη των Stadt SalzburgLand SalzburgBundesministerium für KunstKultur, öffentlichen Dienst und Sport
 
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.