You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: Σκέψεις με αφορμή την ευπώλητη αλλά θλιβερή κατ’ εμέ παράσταση «ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ»  ενός συνονόματού μου: του Κωνσταντίνου Μπούρα-Μπαϊμάκου

Κωνσταντίνος Μπούρας: Σκέψεις με αφορμή την ευπώλητη αλλά θλιβερή κατ’ εμέ παράσταση «ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ» ενός συνονόματού μου: του Κωνσταντίνου Μπούρα-Μπαϊμάκου

Μεγάλη θλίψη κρύβεται πίσω από την ανάγκη για αυτοσχέδια διαδραστική κωμωδία.

 

 

Από τον Τσάρλι Στάπλιν, τον Χονδρό και τον Λιγνό (ιδίως τον Λιγνό) μέχρι τους παντόμιμους Βασίλη Λάγκο και Μαρσέλ Μαρσώ, βούλιαξα στη μαύρη κατάθλιψη κάθε φορά που επιχειρούσα να δω κωμωδία.

Υπήρχε κάτι στο βλέμμα (σαν πατημένο γαρύφαλλο) εκείνων (κι αυτών) των μεγάλων κωμικών που σκεφτόμουνα (αυτόματα) πόσο κακοποιημένοι θα πρέπει να ήταν από τρυφερή ηλικία («εξ απαλών ονύχων»), πόσο χειριστικούς γονείς, συγγενείς, δασκάλους και γνωστούς θα πρέπει να είχαν για να μπορούν να συντονίζονται και να μεταμορφώνονται παρευθύς σε αυτό που οι άλλοι προβάλλουν στην λευκή οθόνη (tabula rasa) της ψυχής τους.

Κι επειδή όλοι αυτοί οι μεγάλοι και σημαντικοί άνθρωποι κουβαλάνε όλο το βάρος τού κόσμου στις τρυφερές πλατούλες τους, για αυτό ακριβώς νιώθουμε όλοι και όλες (ως θεατές) την ανάγκη να τους κάνουμε μια μεγάλη αγκαλιά και να τους ρωτήσουμε: «μα τι στο καλό συνέβη στη ζωή σου και κατέληξες έτσι;».

Αστειεύομαι. Έχω κάθε δικαίωμα μετά από μία ώρα καταναγκαστικής («τραβάτε με κι ας κλαίω») με το ζόρι stand up comedy με κρύα, κατεψυγμένα-ξαναζεσταμένα στον φούρνο μικροκυμάτων αστεία, που ερωτοτροπούν με τον προσχολικό λεκτικό σεξισμό-ρατσισμό αλλά ακροβατούν ανάμεσα στην πολιτική ορθότητα και στην ανάγκη να ξεδώσουμε λιγάκι βρε αδερφέ λύνοντας (ή χαλαρώνοντας) το χαλινάρι τής γλώσσας μας.

Φυσικά και θαύμασα τους δύο κωμικούς: και τον απαραίτητο «προγυμναστή» για το ζέσταμα τού κοινού Άλεξ Κένσιν Αποστολόπουλο και τον (κυρίως αυτόκλητο θυματοποιημένο κι) αποδιοπομπαίο τράγο τού μικρομεσαίου καθωσπρεπισμού μας Κωνσταντίνο Μπούρα-Μπαϊμάκο.

Δεν θα μπορούσα με τίποτα να κάνω αυτή τη δύσκολη δουλειά (κι αν έχω κάνει άλλες και άλλες δυσκολότερες), γιατί πώς να κάνεις το χειλάκι τού άλλου να σκάσει με αστεία για το «κανονικό» μέγεθος τού σεξουαλικού σου εργαλείου. Πού βασίζεται ο εκλεκτός μονολογών πρωταγωνιστής; Στην αλληλεγγύη μεταξύ ανταγωνιστικών αρσενικών; Μα υπάρχει τέτοιο πράγμα; Και οι γυναίκες τού ακροατηρίου; Αυτές κι αν έχουν φάει στη μάπα τη σεξιστική μανία των φανατικών ανδρών με το μέγεθος τού ανδρισμού τους. Εντάξει, είναι αστείο, αλλά για πόση ώρα; Μέχρι πότε;

Ευτυχώς απουσίαζε η κοπρολογία τού Αριστοφάνη (κάτι γλιτώσαμε – νίκη είναι κι αυτή, αξιοσημείωτη).

Αλλά όλα τα άλλα, μοναξιά και ίντερνετ, ίντερνετ και μοναξιά, η μοναξιά στο ίντερνετ ή μοναξιά εξ αιτίας τού ίντερνετ; Μα τόσο δυστυχισμένα είναι αυτά τα νέα παιδιά; Κρίμα. Πολύ κρίμα. Λυπάμαι. Γιατί εμείς, οι τωρινοί εξηντάρηδες, είχαμε τότε να παλέψουμε με αληθινά τέρατα, αλλά καταπρόσωπο, όχι με σκιές και καρικατούρες!!!

Για αυτό με αηδιάζουν ή με αφήνουν παντελώς αδιάφορο οι ταινίες τρόμου.

Όπως κι αυτό το ωριαίο παιχνιδάκι, που λειτουργούσε όμως χάρη στη θεατρική σύμβαση, αλλά η διαδραστικότητα έτεινε στο ελάχιστο και το αληθινό, φευγαλέο, αυθεντικό χιούμορ στο μείον άπειρο.

Τελικά, ο συμπαθής κωμικός περιέφερε το ευειδές και ψιλόλιγνο σαρκίο του και δημιουργούσε εύλογες απορίες, όπως: «μα τι τού έκαναν; Τι τού έφταιξε; Μια χαρά παιδί είναι; Γιατί δεν χαίρεται τη ζωή; Γιατί μοιάζει δυστυχισμένος;».

ΚΙ ΕΔΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΈΓΚΕΙΤΑΙ – κατ’ εμέ – ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ: Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ!!! «Είμαστε καλά και δεν το ξέρουμε», νιώθεις την ανάγκη να αναφωνήσεις στο τέλος. Μπορεί να έχουμε μερικά παραπανίσια κιλά (έως 40), μπορεί να είμαστε φαλακροί και με κοιλίτσα, αλλά την καταβρίσκουμε βρε αδελφέ με το να περιφερόμαστε στην σουρεαλιστική νεοελληνική πραγματικότητα.

Για όλους / και όλες έχει αυτή η ηλιόλουστη μεσογειακή ζωή. Ναι μεν δυσκολευόμαστε, αλλά μην το κάνουμε και θέμα.

Και για να γυρίσουμε από εκεί που ξεκινήσαμε, στα μεγάλα θλιμμένα μάτια των κλόουν, ανακαλύπτουμε την σβησμένη χαρά και νιώθουμε την φυσική κι ακατανίκητη ανάγκη να σταθούμε στα πόδια μας, να ορθωθούμε και να πολεμήσουμε.

Συμπαθέστατοι και οι δύο μονολογούντες ηθοποιοί (Άλεξ Κένσιν Αποστολόπουλος και Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος), με λαμπρό και μακρύ (ή μακρό) μέλλον…

 

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής-θεατρολόγος-κριτικός

https://konstantinosbouras.gr

 

 

Info από το Δελτίο Τύπου:
 
«ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ»
του Κωνσταντίνου Μπούρα-Μπαϊμάκου
Μία Stand up Comedy Υπερπαραγωγή
 
2ος ΧΡΟΝΟΣ
 
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ
 
κάθε Τετάρτη στις 21:30
 
Πρεμιέρα Τετάρτη 19 Οκτωβρίου
 
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=0Zxwf-otigg
 
 
Ο Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος επιστρέφει για να τελειώσει αυτό που δεν έπρεπε ποτέ να είχε αρχίσει.
 
 
Για δεύτερη σεζόν, μας θέτει ερωτήματα που έχουν απασχολήσει τους πάντες κατά καιρούς:
 
 
Είναι το σήμερα χθες για κάποιους και για τους υπόλοιπους το αύριο σήμερα;
Και αν ναι, τότε ποιο είναι το νόημα των πάρτι;
Χωρίζουμε μόνοι ή μαζί;
Σε τι εξυπηρετούν τα μπαλόνια;
Τα ποδήλατα είναι 1312;
Γιατί γιορτάζουμε τα γενέθλια;
Τι είναι η ζωή;
Τι νόημα έχει το οτιδήποτε, ποτέ, γενικά;
Τι θα παραγγείλουμε;
Αν ψάχνετε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τότε, μαντέψτε!
Θα απογοητευτείτε σίγουρα, σοβαρά, ο τύπος δεν έχει ιδέα.
Αν όμως θέλετε να δείτε μια κωμική παράσταση ενός ανθρώπου που σας ανοίγεται και σας αφηγείται μια προσωπική ιστορία, με ανησυχίες, εσωτερικούς και κοινωνικούς προβληματισμούς, αρχή, μέση, τέλος και χιούμορ γλυκόπικρο σαν κερασμένο Martini, τότε έχετε έρθει στο σωστό μέρος.
Ε, κι αν δεν σας αρέσει η παράσταση, έτερον εκάτερον.
Ποιoς είναι;
 
Who is Who…
Ο Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το Σάββατο 17 Ιανουαρίου το 1987, στις 9:00 το πρωί, ενώ έξω χιόνιζε. Σπούδασε Γραφιστική στο Α’ ΤΕΙ Αθηνών, αλλά τον τράβηξε κάτι που έχει πραγματικά λεφτά. Οι παράνομες κοκορομαχίες. Με την κωμωδία ασχολείται ως βιτρίνα. Όταν ήταν μικρός, οι γονείς του, για τιμωρία, του έδωσαν δύο επίθετα και τον υποχρέωναν να παρακολουθεί για ώρες βιντεάκια stand-up comedy. Έτσι, το 2013 αποφάσισε να τους εκδικηθεί, οπότε ξεκίνησε να κάνει κι αυτός κωμωδία.
Έχει παίξει σε πάνω από 1000 παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα, έχει εμφανιστεί σε πληθώρα διαφημιστικών, συμμετείχε στην εκπομπή “Cinέλθετε” των Διονύση Ατζαράκη και Θωμά Ζάμπρα στον τηλεοπτικό σταθμό SKAI, ενώ συχνά δραστηριοποιείται και στο YouTube:
Είναι συνδημιουργός της εύθυμης ποδοσφαιρικής εκπομπής “Πρηξομπάλι” με τον Άλεξ Κένσιν Αποστολόπουλο, στο κανάλι της Jetdrops.
Έχει παρουσιάσει την εκπομπή “Επικίνδυνες Επιλογές”, στο κανάλι του Vodafone CU.
Είναι συνδημιουργός του κωμικού vidcast “Μες στη Μέση” με τον Πάρι Ρούπο, στο κανάλι του ComedyLab.
Έχει συμμετάσχει στις διαβόητες εκπομπές λογοπαιγνίων “Pitατάκες” και “Μπυρατάκες” με παρουσιαστή τον Ηλία Φουντούλη, στο κανάλι του ComedyLab.
Είναι συνδημιουργός της εκπομπής “kanemeaddimeblock” με την Χρύσα Κατσαρίνη, στο κανάλι της Χρύσας.
Σπούδασε γραφιστική στο Α’ ΤΕΙ Αθηνών ενώ παράλληλα εργάζεται και ως host σε Airbnb Experiences.
 
 
FB: https://www.facebook.com/konstantinos.bouras.baimakos
Instagram: https://www.instagram.com/kon.boubas/
 
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Φωτογραφίες: Χρήστος Κεδράς, StudioReskos
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: R.M.LIGHT
 
Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Μπούρας-Μπαϊμάκος
Opening Act: Guests
 
 
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις                                                                                                                                            Από Τετάρτη 19 Οκτωβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Κάθε Τετάρτη 21:30
 
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 10€
 
Προπώληση εισιτηρίων:
TICKETSERVICES
Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνικά: 210 7234567
Online: https://www.ticketservices.gr/event/ayta-apo-mena-sto-theatro-alkmini/?lang=el
 
 
 
Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8-12, Γκάζι
Σταθμός ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Τηλέφωνο: 210 3428650

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.