You are currently viewing Λένη Ζάχαρη: ΨΩΜΙ ~ ΠΑΙΔΕΙΑ ~ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!!!

Λένη Ζάχαρη: ΨΩΜΙ ~ ΠΑΙΔΕΙΑ ~ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!!!

Ακούστηκε πρώτη φορά από τους φοιτητές που βρίσκονταν κλεισμένοι στο Πολυτεχνείο τον Νοέμβρη του 1973. Οι λόγοι ήταν ξεκάθαροι σε μια χώρα που βρισκόταν σε καθεστώς δικτατορίας, τα πάντα καταστρατηγούνταν και κάποιος έπρεπε να αντιδράσει.
Τόλμησαν οι φοιτητές να αντιδράσουν και ξεκίνησαν πρώτα από τη Νομική στις 21 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους και ακολούθησε το Πολυτεχνείο. Όσοι συνελήφθησαν από την αστυνομία έφαγαν άγριο ξύλο, ημιθανείς διακομίζονταν στα νοσοκομεία όσοι γλίτωναν από τύχη, στέλνονταν εξορία για τα αριστερά τους φρονήματα και όλα τα γνωστά μας απάνθρωπα βασανιστήρια ΕΚΤΟΣ Πανεπιστημιακών Σχολών!
Ούτε και η Χούντα δεν τόλμησε να φτιάξει «Ειδική αστυνομία» για να επιβάλει την τάξη στα Πανεπιστήμια που έβραζαν εκείνη την εποχή και γεννούσαν Επανάσταση! Απέναντι στους απίθανους νόμους για τα Πανεπιστήμια, για τους φοιτητές που στρατεύονταν με το ζόρι κι όλα τα καλά! Εδώ και στο Πολυτεχνείο για να ρίξει το άρμα την πύλη έγιναν ένα σωρό διαβουλεύσεις προκειμένου να ΜΗΝ παραβιαστεί χωρίς τη συγκατάθεση διδασκόντων και διδασκομένων το Άσυλο του χώρου! Σαφώς, θα μου πείτε, έγιναν όργια μετά αλλά ακόμη κι αυτοί είχαν τσίπα! Έστω για τα προσχήματα! Το Άσυλο είναι Άσυλο! Άγραφος Νόμος από την εποχή ίδρυσης των πρώτων Πανεπιστημίων!
Βέβαια όλα αυτά δεν ενδιαφέρουν αυτή την Κυβέρνηση ούτε την συγκεκριμένη Υπουργό Παιδείας. Ίδρυση Αστυνομικού σώματος προκειμένου να αποφεύγονται επεισόδια όπως αυτά στο Βιολογικό του ΑΠΘ… Αλήθεια, οι μαρτυρίες ότι ήταν ασφαλίτες αυτοί που τα ξεκίνησαν γιατί δεν εξετάζονται; Επίσης, πόσα είναι πια αυτά τα τρομερά και φοβερά γεγονότα που ολημερίς κι ολονυχτίς συμβαίνουν στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας μας και επιβάλλεται η αστυνόμευση; Διακινούνται ναρκωτικά; Υπάρχουν βιασμοί; Γιατί δεν ανακοινώνονται, γιατί δεν περιφρουρούνται από τους υπάρχοντες αστυνομικούς; Δεν προλαβαίνουν;;;
Κι ύστερα ποιος υπογράφει σ’ εμένα, σ’ εσένα, στην άλλη, στον άλλο που έχουμε παιδιά που σπουδάζουν ως προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί ή διδακτορικοί φοιτητές ότι δεν θα τη δώσει σε κάποιους από δαύτους και θ’ αρχίσουν να πουλάνε τσαμπουκά στη Χ σχολή και θα ‘ρθει και θα γίνει ο κακός χαμός;
Τους εκπαιδεύουν, λέει! Και; Και τα ΜΑΤ εκπαιδευμένα είναι…
Το θέμα είναι πως λόγω πανδημίας και διαφόρων «ειδήσεων» πέρασε κι αυτό χωρίς καμιά αντίδραση. Γιατί πού να βγεις στο δρόμο και να πληρώνεις και πρόστιμα;!
Όμως το θέμα «Παιδεία» δεν τελειώνει εδώ – και μετά την Αμερική δεν ξέρω και πού θα φτάσει – καθώς η κυρία Κεραμέως δεν ορρωδεί προ ουδενός! Έχει θάρρος και προχωρά μπροστά. Με νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια που, προσωπικά, μου φάνηκε λίγο αλαλούμ αλλά αυτό που με εξίταρε είναι το εξής : «
Δίνεται «ελευθερία στον καθορισμό πηγών χρηματοδότησης» και του ύψους των τελών φοίτησης, καθώς και στον καθορισμό των διδασκόντων, χωρίς ποσοστώσεις. Επίσης, η αξιοποίηση εμπειρογνωμόνων από την αγορά εργασίας και η δυνατότητα ίδρυσης επαγγελματικών μεταπτυχιακών, κατόπιν συμφώνου συνεργασίας με φορείς.»
Υπάρχει μια ασάφεια γενικότερά κι εδώ ειδικότερα. Και οι ασάφειες κρύβουν εκπλήξεις και χωράνε πολλές ερμηνείες.
Αυτό που καταλαβαίνω σε γενικές γραμμές πάντως είναι ότι πάμε με σκοπό να ιδιωτικοποιηθούν τα Πανεπιστήμια! Για να το πούμε ξεκάθαρα! Θα μπουν εκτός από τους διδάσκοντες και τους φοιτητές ρυθμιστές των Σχολών και οι Εταιρείες – οι επονομαζόμενοι Φορείς, η ασάφεια που λέγαμε, – για να προτείνουν, να ενισχύουν, να υπάρχουν επαγγελματικά μεταπτυχιακά… Εμ, έτσι θα γίνει αυτό πουλάκια μου;
Έχετε αναρωτηθεί ποια η θέση των Ελληνικών Πανεπιστημίων στην Παγκόσμια κατάταξη; Είμαστε μέσα στα διακόσια καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο! Σας φαίνεται λίγο. Κι όμως έχουμε απέναντι μας Πανεπιστήμια με παράδοση αιώνων και οι φοιτητές μας και η ποιότητα των σπουδών μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο για την εποχή που ζούμε. Αντίθετα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολλέγια βρίσκονται σε θέσεις που δεν αξίζει καν να αναφερθούν.
Αντί να ενισχυθεί η Δημόσια Εκπαίδευση, αντί να παρθούν θεμελιακές αποφάσεις και να γίνουν θεμελιώδεις κινήσεις για την αναβάθμιση των Πανεπιστημίων με ενίσχυση του Διδακτικού προσωπικού και αληθινή βοήθεια των φοιτητών, η κυρία Υπουργός και η Κυβέρνηση προέκριναν ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός που θα δώσει την ώθηση μαζί με την… κινητικότητα των φοιτητών από σχολή σε σχολή! Μπορεί σε κάποια σημεία, σε αρκετά ίσως, να έχει και σωστές αποφάσεις, ωστόσο οι προθέσεις αμφισβητούνται όπως και καίρια σημεία του Σχεδίου Νόμου.

 

Μπορεί να απογοητεύτηκε η κ. Νίκη βέβαια και να θέλει να βάλει μια τάξη στο ποιος μαθαίνει γράμματα. Όχι να πετάει ο καθένας τη μπαρούφα του! Να λέει ότι το Αζόφσταλ είναι σαν το Μεσολόγγι!
Απορώ πού δε βγήκαν οι Μεσολογγίτες απ’ τους τάφους να ρίχνουν πέτρες..


Βοήθειά μας γιατί για το Ψωμί δεν είπαμε τίποτα! Για την Ελευθερία ίσα ίσα.

 

 

 

Λένη Ζάχαρη

Η Λένη Ζάχαρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Σπούδασε Θεολογία και Ιστορία στο ΕΚΠΑ. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή "Να με λες Ελένη", από τις εκδόσεις Λέμβος. Αρθρογραφεί στο Περί ου.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.