Γιώργος Μεταξάς: ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΩΝΤΑΣ  ΣΤΟΝ  ΜΕΚΟΝΓΚ

Ιβίσκοι, κάκτοι, φοινικιές γεράνια, πικροδάφνες με χρώματα στολίζουνε τις όχθες του Μεκόνγκ κίτρινα ηλιοτρόπια θυμίζουν του Βαν Γκονγκ το πονεμένο πέρασμα που στέφθηκε με δάφνες. Ο ποταμός είναι πλωτός ελπίδες…

0 Comments

Γεωργία Βενετσανάκη: Δύο ποιήματα

Θερινό σινεμά   Χτες πέρασα από το θερινό μας σινεμά. Σιδερένια ρολά τζαμαρία σπασμένη. Στον γκισέ κιτρινισμένα προγράμματα. Μια αφίσα στον τοίχο με σελοτέιπ. Ο τίτλος με μεγάλα γράμματα Καζαμπλάνκα˙…

0 Comments

Δημήτρης Παπαδόπουλος: Η Σχεδιασμένη Απουσία του Χρόνου στο ChatGPT: Τι Κερδίζουμε και τι Χάνουμε

Έχεις παρατηρήσει ότι όταν μιλάς με το ChatGPT, δεν υπάρχει πουθενά ρολόι;   Ούτε ένδειξη ώρας, ούτε ημερομηνία, ούτε αίσθηση του πότε έγινε η τελευταία απάντηση  . Είναι σαν να βρίσκεσαι…

0 Comments

Cristina Peri Rossi: Estado de exilio. Μτφρ.από τα ισπανικά: Ευμορφία Μαντζαβίνου.

Κατάσταση εξορίας   Μιλάμε γλώσσες Που δεν είναι οι δικές μας. περιφερόμαστε χωρίς διαβατήρια χωρίς ταυτότητες. Γράφουμε απελπισμένα γράμματα που δεν τα στέλνουμε. Είμαστε παρείσακτοι, πλήθος δυστυχισμένοι που επιζήσαμε και…

0 Comments

Τίνα Κουτσουμπού: Μια συνομιλία με την Βίκυ Κοσμοπούλου, με την ευκαιρία της έκδοσης του νέου της βιβλίου «Έκτη»

 -Περιγράψτε μας λίγο το θέμα του βιβλίου και πώς κατανέμεται σε κεφάλαια(στάσιμα) σαν να πρόκειται για αρχαία τραγωδία;   To βιβλίο κινείται σε πολλαπλά επίπεδα, το λογοτεχνικό, το ιστορικό, το…

0 Comments

Κώστας Ευαγγελάτος: O Εικαστικός Μεταπολεμικός Κοσμοπολιτισμός στο Παρίσι και την Νέα Υόρκη.

Με το τέλος του αποτρόπαιου, καταστροφικού ανεπανόρθωτα Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου το 1944 και την φοβερή σκιά των συνεπειών του ξεκίνησε για τον ελεύθερο κόσμο η μεταπολεμική περίοδος της σύγχρονης τέχνης,…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Χάινριχ φον Κλάιστ, ένας μέγας ρομαντικός

«… Αγαπητό κορίτσι, μη μου γράφεις πια. Δεν έχω άλλη επιθυμία παρά να πεθάνω σύντομα» Δεν ήταν απειλή αλλά μια ειλημμένη απόφαση που μάλιστα πραγματοποίησε. Την ημέρα εκείνη [21  Νοεμβρίου…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη. ΛΙΘΟΙ, ΠΛΙΝΘΟΙ, ΚΕΡΑΜΟΙ ΑΤΑΚΤΩΣ  ΕΡΡΙΜΜΕΝΑ

  Αυτή η φράση, με την οποία δηλώνουμε ακαταστασία πραγμάτων, έχει διασωθεί ώς τις μέρες μας ελαφρώς παραλλαγμένη και ελλιπής ⸺ έχει παραληφθεί το ουσιαστικό «ξύλα» ⸺  από τον 4ο…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Ο περίφημος ιστορικής τε και λογοτεχνικής αξίας δραματικότατος «Κατσούρμπος» του Γεωργίου Χορτάτση σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που κλείνει 70 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.

Καλόν είναι να ανεβαίνουν στο θέατρο τα αριστουργήματα τής διαχρονικής ελληνικής λογοτεχνίας (σε όλη της της διαχρονική ιδιολεκτική-διαλεκτική διαστρωμάτωση). Καλόν είναι να τα ακούμε (όχι μόνον προκειμένου να διασωθεί η…

0 Comments
Read more about the article Γιάννης Κολοκοτρώνης: Η Σύγχρονη Γλώσσα της Υφαντικής
Screenshot

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Η Σύγχρονη Γλώσσα της Υφαντικής

Η Nancy Kozikowski (γ.1943), Αμερικανίδα καλλιτέχνις με σημαντικό έργο στην υφαντική παράδοση της Αμερικανικής ηπείρου, και ο Zhuang Ziping (γ. 1958, Dalian, Κίνα), Κινέζος καλλιτέχνης της σύγχρονης υφαντικής αφαίρεσης, προέρχονται…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: ΛAOΓPAΦIA KAI NEOPOMANTIΣMOΣ O “Bρυκόλακας”, το ανέκδοτο πρωτόλειο του Φώτου Πολίτη (1908)

Στο χρονικό διάστημα 1906-1908 το "Θέατρο των ιδεών"[1] περνάει σε μια νέα φάση, όπου πρωτοεμφανίζονται ως δραματογράφοι ο Nίκος Kαζαντζάκης, ο Παντελής Xορν, ο Σπύρος Mελάς, ο Παύλος Nιρβάνας, ο…

0 Comments