Η μεταστροφή τού πάσχοντος «Προμηθέα Δεσμώτη» σε απελευθερωμένο ή «Λυόμενο» δεν είναι μια απλή στρατηγική μήτε ένα διπλωματικό επίτευγμα.
Είναι καθαρά συμβολική σε μια μυθολογική προοπτική αλληλοδιαδοχής θρησκειών, θρησκευμάτων, ιδεολογημάτων.
Όπως φαίνεται στο επιστημονικό πόνημα «Η θρησκεία στις ελληνικές πόλεις της κλασικής εποχής» με συγγραφείς τις Louise Zaidman και Pauline Schmitt Pantel, που μετέφρασα για τις εκδόσεις Πατάκη (2004), το λεγόμενο Δωδεκάθεο δεν ήταν ποτέ η «επίσημη θρησκεία» τής αρχαίας Ελλάδας. Ήταν απλώς μία από τις πολλές δοξασίες που συνυπήρχαν.
Επομένως κάθε σύγχρονη απόπειρα ανάπλασης τού παραδοθέντος μύθου ουδεμία σχέσιν έχει με εθνικιστικές ή άλλες επεκτατικές βλέψεις σοβινιστικού τύπου. Είναι απλώς ένα δομημένο και συνεκτικό σύστημα συμβόλων που παραπέμπει στα αρχέτυπα και λειτουργεί τόσο διακειμενικώς όσο και διαθρησκευτικώς. Είναι το πολυπολιτισμικό αμάλγαμα είκοσι και πέντε αιώνων, τουλάχιστον. Πρόκειται για παγκόσμια πολιτισμική κληρονομία. Η σύγχρονη πολιτιστική του αξία έγκειται στη συσσωρευμένη Γνώση που εναποτίθεται σε πολλά επάλληλα στρώματα από την επιφάνεια έως το ακρότατο επίπεδο τού δικού μου κειμένου, απαύγασμα μιας πολύχρονης τριβής (μισού αιώνος) με την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία αλλά και με την Αρχιτεκτονική, τη Μουσειολογία, τη Μεταφρασεολογία, τον Τουρισμό και όλες τις εκφάνσεις τών πνευματικών δημιουργιών ή συνδημιουργιών.
Και λέω «συνδημιουργιών», γιατί χωρίς τον Θωμά Λιώλιο, την Αρτέμιδα Αγαθοπούλου και όλα τα «παιδιά» που μεγαλουργούν με επίκεντρο τη θεατρική Ηγουμενίτσα μήτε αυτά τα κείμενα θα υπήρξαν μήτε εγώ θα είχα εξελιχθεί με αυτόν τον τρόπο και στο συγκεκριμένο ρυθμό.
Τους οφείλω λοιπόν χάριτες κι ευγνωμοσύνη επεξηγώντας στο σημείωμα αυτό τη συγγραφική μου πρόθεση, που δεν ήταν άλλη παρά να χρησιμοποιήσω το αποθηκευμένο υλικό τού Μύθου ως πρώτη ύλη στη σύγχρονη προβληματική για ένα καλύτερο, φιλειρηνικό αύριο, με αφθονία, αγάπη, ευτυχία, ευδοκία και ομόνοια όλων των επί γης ανθρώπων, ανεξαρτήτως διακρίσεων, πεποιθήσεων, ιδεολογιών, ιδεοληψιών τε και επιδόσεων.
Σας στέλνω τους ολόψυχους χαιρετισμούς μας και εύχομαι πάντα επιτυχίες σε όλους τους ηρωικούς συντελεστές τής Ομάδας ΦΑΟΣ.
Στην πανέμορφη, νοσταλγική Ηγουμενίτσα ανεβαίνουν για πρώτη φορά πολλά αρχαιόθεμα θεατρικά μου έργα κι αυτό μου περιποιεί ιδιαιτέραν τιμήν γεμίζοντάς με χαρά.
Θέατρο Φάος – Faos Theatre
🔥 Ο «Προμηθέας Λυόμενος» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΥΡΑ έκανε την πολυπόθητη αρχή για το ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ στην Ηγουμενίτσα 🔥
Video: https://youtu.be/E19Htdxi6Ts
“Η ιστορική βραδιά των εγκαινίων του Θεάτρου Τσιπουρίκι σημαδεύτηκε από ένα έργο που μίλησε, όπως ειπώθηκε, στις καρδιές των θεατών.
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος συγγραφέας και δραματουργός τόλμησε να επαναπροσεγγίσει τον μυθικό Προμηθέα όχι ως τραγικό ήρωα, αλλά ως σύμβολο λύτρωσης, ανυπακοής και ελπίδας. Μέσα από τον λόγο του, ο Προμηθέας δεν μένει δεμένος στον βράχο της τιμωρίας ες αεί, αλλά ελευθερώνεται, προσφέροντας στον άνθρωπο το φως της γνώσης και της ελευθερίας.
Η παράσταση του νέου εργαστηρίου του ΦΑΟΣ σε σκηνοθεσία και σκηνικά του Θωμά Λιώλιου κατάφερε και απέδωσε την ουσία του κειμένου, μετά από μεγάλη καταβύθιση στην σκέψη του συγγραφέα.
Η δραματουργική επιμέλεια και η συνεργασία όλων των συντελεστών, οι καλοδουλεμένες ερμηνείες, οι φωνές, η κίνηση, ο φωτισμός, ανέδειξαν τον φιλοσοφικό πυρήνα του έργου, και κατάφεραν να καθηλώσουν πάνω από 1.000 θεατές στον χώρο και 270+ μέσω live-stream.”
by Emin Hasic
Έπαιξαν με σειρά εμφάνισης:
🌟 Τάσος Μητσιώνης – Προμηθέας
🌟 Φώτης Ντίνης – Βία
🌟 Κώστας Τετρίγκας – Κράτος
🌟 Σπύρος Οικονομίδης – Ερμής
🌟 Billie Rose – χορός
🌟 Ιωάννα Χαρίση – χορός
🌟 Μαριάννα Γόγολου – χορός
🌟 Μάγδα Μίαρη/Μπάλλου – χορός
🌟 Ιφιγένεια Μυλωνά – χορός
🌟 Νατάσα Πατσιούρα – Ιώ
🌟 Δημήτρης Σκεύης – Δίας
Συντελεστές:
✍️ Κείμενο: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
🎭 Σκηνοθεσία & σκηνικά: Θωμάς Λιώλιος
📚 Βοηθός σκηνοθέτη & δραματουργική επιμέλεια: Billie Rose
🎼 Μουσική επιμέλεια: Έφη Ντάγκα
📸 Φωτογραφία: Παναγιώτης Τζάνης, Emin Hasic
🎥 Βίντεο & ζωντανή μετάδοση: Emin Hasic
🎨 Εικαστική επιμέλεια & αφίσες: Άρτεμις Αγαθοπούλου
🏛️ Υπό την αιγίδα του: ΔΗΜΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
🌀Η επιλογή του έργου για τα εγκαίνια δεν ήταν τυχαία. Ο «Προμηθέας Λυόμενος» γίνεται ο θεμέλιος λίθος ενός χώρου που φιλοδοξεί να φέρει στην Ήπειρο παραστάσεις που να εμπνέουν, να προκαλούν και να αλλάζουν συνειδήσεις.
🎭Ως καλλιτεχνική διεύθυνση του Θεάτρου ΦΑΟΣ, θέλουμε να ευχαριστήσουμε το κοινό, και τους ανθρώπους που μας αγαπούν και μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια.
Επίσης όλα τα παιδιά που συμμετέχουν στα εργαστήρια μας και ειδικά όσα έπαιξαν στην συγκεκριμένη παράσταση, όπως επίσης και τους φίλους από την ΘΕΟΦΙΛ (Θεατρική ομάδα Φιλιατών) Δημήτρη Σκεύη κ Ιφιγένεια Μυλωνά για την συμμετοχή τους.
Τον αγαπημένο μας φίλο και συνεργάτη επί σειρά ετών, Κωνσταντίνο Μπούρα, που μας εμπιστεύεται τα πολυδιάστατα έργα του και είναι δίπλα μας, οποτεδήποτε τον χρειαστούμε για τα φώτα και τις γνώσεις του
Τον Δήμο 🔆Δήμος Ηγουμενίτσας / Municipality of Igoumenitsa 🔆που μετά από τόσα χρόνια κατάφερε και έφερε εις πέρας αυτό το σπουδαίο έργο του Υπαίθριου θεάτρου και όσους εργάστηκαν σκληρά για την ολοκλήρωση του
Και τέλος τον φίλο του ΦΑΟΣ, θεατρικό παραγωγό Βασίλη Ζήση, για όλη την υποστήριξη του στον φωτισμό και σε τεχνικά θέματα της προετοιμασίας και της υλοποίησης της βραδιάς.
Αλλάζει σελίδα η πόλη και η περιοχή!
“Cultura Cura” – “Ο Πολιτισμός θεραπεύει”
Καλή μας πορεία!!!


