Ιδιοφυής η ιδέα, αριστουργηματική η εκτέλεση τής κατά λογάδην, μετωπικής παραστάσεως (δίκην μετά-αναλογίου) ενός πασίγνωστου έργου σε σύγχρονη, απολύτως λειτουργική εκδοχή.
Διονυσιακοί οι τεχνίτες ηθοποιοί (σε αλφαβητική σειρά επωνύμου): Βαγγέλης Αμπατζής, Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Παναγιώτης Εξαρχέας, Γρηγόρης Μπαλλάς, Κατερίνα Πατσιάνη, Αινείας Τσαμάτης. Απολαυστικές ερμηνείες. Ήταν όλες τους και όλοι αξιολάτρευτοι/αξιολάτρευτες.
Η ιδέα τού Αφηγητή (τής Αφηγήτριας) που λειτουργεί ως εισηγητής-γεφυροποιός προσέδωσε μια μπρεχτική διάσταση στο όλον θέαμα-ακρόαμα, χωρίς να μιλάμε για αποστασιοποίηση βεβαίως, αφού η ενεργοποίηση τού κριτικού νοητικού μέρους τής συνείδησης δεν ήταν το ζητούμενο, αλλά η ψυχαγωγία πάνω σε κάτι γνωστό και πεπερασμένο, αν και όχι απολύτως ξεπερασμένο, αφού η φαλλοκρατική-πατερναλιστική πολεμοχαρής ανδροκρατία καλά κρατεί παγκοσμίως, παρά τις κατακτήσεις τού διεθνούς Φεμινιστικού Κινήματος…
«Το ημέρωμα τής στρίγγλας» δεν έχει γίνει ακόμη «Το ημέρωμα τού …στρίγγλου», παρά μόνον σε ελάχιστες εξαιρετικές περιπτώσεις.
Ο ανοικτός, θερινός χώρος και οι ανταύγειες τού ηλιοβασιλέματος πάνω από το όρος Αιγάλεω σήμαναν την έναρξη αυτής τής διασκεδαστικής ευωχίας δίκην παλαιού αναψυκτηρίου (άνευ ποτών, βεβαίως, παρεκτός αυτών που μετέφεραν μαζί τους οι πολυπληθείς επαρκείς θεατές). Αμέσως μετά ήπιαμε το παραδοσιακό κρασάκι προσφορά τού πάντα φιλόξενου Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με την εκλεκτή στελέχωση τού Γραφείου Τύπου.
Διάρκεια παραστάσεων: 06–19 Ιουλίου 2025.
Μην το χάσετε, εάν δεν θέλετε να χαθείτε στην πυρωμένη κινούμενη άμμο τού επίσημου φεστιβαλικού μας καλοκαιριού. Εδώ η σοβαροφάνεια δεν εμφιλοχωρεί και απομένει η αγαθή πρόθεση διασκεδάσεως τού κοινού από την τύρβη της μετανεωτερικής καθημερινότητας.
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας https://konstantinosbouras.gr ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός.

info:
https://www.snfcc.org/event/theatro–sto–parko2025/
Το Ημέρωμα της Στρίγγλας, η διασημότερη, ίσως, κωμωδία του Σαίξπηρ, παρουσιάζεται φέτος το καλοκαίρι στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, για δέκα παραστάσεις.
Η σκηνοθέτις Εύα Βλασσοπούλου και ένα χαρισματικό ensemble ηθοποιών (Βαγγέλης Αμπατζής, Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Παναγιώτης Εξαρχέας, Γρηγόρης Μπαλλάς, Κατερίνα Πατσιάνη, Aινείας Τσαμάτης), μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της σκηνικής ανάγνωσης του έργου στο πλαίσιο της σειράς των ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ του ΚΠΙΣΝ, ξαναπιάνουν το νήμα της ενασχόλησής τους με τη διάσημη αυτή ερωτική ιστορία και -με λιτά μέσα και φρέσκια θεατρική ματιά- ανεβάζουν μια καλοκαιρινή παράσταση στο Πάρκο που απευθύνεται σε όλους. Η εμβληματική μετάφραση είναι της Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ και η διασκευή του Έκτορα Λυγίζου.
Στην Πάντοβα του 1600, ο σιορ Μπατίστας αποφασίζει να μην παντρέψει την περιζήτητη κόρη του, Μπιάνκα, προτού βρεθεί σύζυγος για την πρωτότοκή του, τη δύστροπη Κατερίνα. Ο γλυκός Λουκέντιος ερωτεύεται παράφορα την Μπιάνκα, ενώ ο αψύς Πετρούκιος, εποφθαλμιώντας και την καλή της προίκα, βάζει σκοπό να «εξημερώσει» την ανυπότακτη Κατερίνα.
Μία από τις πιο ιδιόρρυθμες και αμφιλεγόμενες κωμωδίες του Σαίξπηρ, όπου τη θέση του συνήθως ρομαντικού και λυρικού τόνου παίρνουν συχνά η σκληρότητα και ο κυνισμός ενός κόσμου, που αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως προϊόντα προς εμπορική εκμετάλλευση ή/και ως άγρια θηρία προς εξημέρωση. Πρόκειται, άραγε, για κωμική εκμετάλλευση -από την πλευρά του ποιητή- των κοινωνικών στερεοτύπων της εποχής του; Ή μήπως Το Ημέρωμα είναι μια καυστική σάτιρα του μισογυνισμού και της πατριαρχίας;
Ταυτότητα παράστασης:
Μετάφραση: Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Διασκευή: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνοθεσία: Εύα Βλασσοπούλου
Σκηνογράφος: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Ενδυματολόγος: Γεωργία Μπούρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Δημήτρης Κασιμάτης
Sound design: Brian Coon
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνος Βαβαδάκης
Εκτέλεση Παραγωγής: POLYPLANITY Productions / Bίκυ Στρατάκη & Νίκος Χαραλαμπίδης
Η χρήση της μετάφρασης γίνεται με την ευγενική παραχώρηση του Δημήτρη Βίκτωρ.
Ευχαριστούμε την Εθνική Λυρική Σκηνή για την παραχώρηση κοστουμιών του Βεστιαρίου & σκηνικών αντικειμένων.
519