Το βιβλίο Γεωγραφία του έρωτα και άλλων αισθημάτων της Ναυσικάς Χαραλαμπίδου (εκδόσεις Ενύπνιο) στηρίζεται στην ιδέα ότι τα αισθήματά μας είναι τόποι, επομένως είναι δυνατόν να περιγραφούν γεωγραφικά. Συνολικά περιγράφονται δώδεκα τόποι. Απαραίτητο εργαλείο αυτής της μελέτης είναι το χιούμορ. Ας πούμε, ο τόπος της προδοσίας είναι ριγέ από τα χαντάκια που σκάβουν οι προδότες για τους προδομένους. Ο τόπος του πόθου θυμίζει φλας οχήματος, καθώς τώρα φουντώνει ο πόθος και την άλλη στιγμή σβήνει τελείως.
Ως προς τη φόρμα, στο μεγαλύτερο μέρος ο λόγος είναι πεζός και σε πολλά σημεία αποκτά την επίφαση μιας πραγματείας, ωσάν να πρόκειται για την πραγματεία ενός γεωγράφου, αλλά ταυτόχρονα, σε κάθε τόπο, ο λόγος είναι και ποιητικός, πιο ελεύθερος, καθώς αφηγείται μικρές ιστορίες ανθρώπων, στιγμιότυπα ζωής. Περιλαμβάνονται, μάλιστα, και δύο κείμενα γραμμένα σε στίχους, εμπνευσμένα από αρχετυπικές μορφές, όπως η Κοκκινοσκουφίτσα, η Εύα, η Χιονάτη, ο πρίγκηπας, η Ωραία Κοιμωμένη, και το… μήλο, μπερδεμένα όλα αναμεταξύ τους, ώστε να μην είναι δυνατόν να αντιληφθείς αν το μήλο το δάγκωσε τελικά η Κοκκινοσκουφίτσα, η Χιονάτη ή η Εύα.
Απόσπασμα (από το οπισθόφυλλο)
Οι κάτοικοι στον τόπο του πόθου είναι αναψοκοκκινισμένοι, επειδή μια φλόγα τούς καίει τα σωθικά. Όταν, δε, βρίσκονται σε μεγάλη εγγύτητα με το αντικείμενο του πόθου, υπάρχει ο κίνδυνος να λαμπαδιάσουν. Ως εκ τούτου, μεριμνούν για την κατάσβεση της φλόγας, έστω με τον πρώτο τυχόντα. Ο τόπος του πόθου βρίσκεται πέρα από τον τόπο της λογικής· τόσο απομακρυσμένα ώστε κανένας νόμος λογικής δεν ισχύει στον πόθο. Ίσως για αυτό, ο τόπος του πόθου είναι αφερέγγυος, έτσι που ό,τι και να διακηρύσσεται στον τόπο του πόθου είναι σκόπιμο να εκλαμβάνεται ως ψευδές. Εγώ, που τα παραδέχομαι όλα αυτά, θέλω, εντούτοις να του πλέξω το εγκώμιο.
Τα περιεχόμενα του βιβλίου
Ο τόπος του έρωτα / Η Εύα στο δάσος της επαγγελίας / Ο τόπος του θανάτου / Τα χωριά Άνω Ευτυχία και Κάτω Ευτυχία / Ο τόπος της ζήλιας / Ο τόπος της προδοσίας / Το αρχιπέλαγος της μοναξιάς / Ο τόπος του πόθου / Ο τόπος του μισογυνισμού / Η Εύα κοιμωμένη στον κήπο της φωτογραφίας / Η μεθόριος στον τόπο της ενοχής / Ο τόπος της αγάπης
