Κωστής Ζ, Καπελώνης: Ολυμπιακές γυμναστικές επιδείξεις

Ο θεός Ήλιος είδε τα ρούχα και αρνήθηκε να εμφανιστεί. Αλλά το τι Θέατρο παρακολουθήσαμε, δε λέγεται. Η κενότητα που…
Read More
Κωστής Ζ, Καπελώνης: Ολυμπιακές γυμναστικές επιδείξεις

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» τού Λόρκα στο Θέατρο Αργώ με την θαυμάσια, την αρχετυπική Αιμιλία Υψηλάντη και μια πλειάδα εκλεκτών πρωταγωνιστριών.

Τα έντεχνα λαϊκά ποιητικά-μουσικά έργα καλά κρατούν. Είναι η ασφαλής λύση στην διεθνή κρίση ρεπερτορίου. Ο μεταμοντερνισμός άφησε πίσω του…
Read More
Κωνσταντίνος Μπούρας: «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» τού Λόρκα στο Θέατρο Αργώ με την θαυμάσια, την αρχετυπική Αιμιλία Υψηλάντη και μια πλειάδα εκλεκτών πρωταγωνιστριών.

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 35 – David Brooks

ΥΛΙΚΟ   Ο David Brooks γεννήθηκε Αύγουστο του 1961 (ετών 63 σήμερα) στο Τορόντο του Καναδά, με Αμερικανική-Καναδική υπηκοότητα. Είναι…
Read More
Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 35 – David Brooks

Βάλτερ Πούχνερ: Η ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΣΩ. Η ελληνική δραματουργία στην εποχή της Μεταπολίτευσης (1974-1985)

Η εποχή της Μεταπολίτευσης, που ορίζεται συμβολικά από την πτώση της επταετούς δικτατορίας, την επιστροφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή από την…
Read More
Βάλτερ Πούχνερ: Η ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΣΩ. Η ελληνική δραματουργία στην εποχή της Μεταπολίτευσης (1974-1985)

Γιούλη Ζαχαρίου: TOTEM  (2023) σκηνοθεσία Lila Aviles

Δεν έχω αυταπάτες ότι ταινίες που διαπραγματεύονται τον θάνατο ως υπαρξιακό βίωμα των παιδιών δεν είναι καθόλου δημοφιλείς· αντιθέτως, αν…
Read More
Γιούλη Ζαχαρίου: TOTEM  (2023) σκηνοθεσία Lila Aviles

 Φάνης Κωστόπουλος: BYRON: The young, the beautiful, the brave. – Διακόσια χρόνια από τον θάνατό του (1824-2024)

      Αποσιώπησα από τον τίτλο του κειμένου τον αριστοκρατικό του τίτλο, για να μην ενοχλούνται μερικοί που πιστεύουν ότι όπως…
Read More
 Φάνης Κωστόπουλος: BYRON: The young, the beautiful, the brave. – Διακόσια χρόνια από τον θάνατό του (1824-2024)

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Μένη Πουρνή: Τρία ποιήματα  

ΑΣΤΟΧΙΑ ΥΛΙΚΟΥ Παρόντες όλοι στις μνημειακές εργολαβίες της ιστορίας… Δεν πρέπει να ήταν ψευδαίσθηση• μαζί...

T.S. Eliot: The Dry Salvages (Από τα τέσσερα κουαρτέτα), Μτφρ.: Παυλίνα Παμπούδη

Η τοποθεσία The Dry Salvages-πιθανότατα Les Trois Sauvages– είναι ένα μι­κρό σύμπλεγμα βράχων, μ’ ένα …

Edna St. Vincent Millay: Άνοιξη. Μτφρ.: Θανάσης Τριανταφύλλου

Spring  To what purpose, April, do you return again? Beauty is not enough. You can …

Chantal  Rizkallah:  Ήχοι  του  Παραλόγου. Mετάφραση:  Τζένη Καραβίτη 

  [ένα  λογοτεχνικό  πεζό  –  θεατρικός  μονόλογος]   Ήχοι  του  Παραλόγου   Στην  αλλόκοτη κωμική  …

Alejandro Jodorowsky: Τέσσερις ψυχομύθοι, μετάφραση: Βασίλης Πανδής

Ο Ιακώβ Γκρίνμπεργκ φτάνει στον παράδεισο. Ο Ύψιστος τού δίνει μία σκοτεινή γωνιά και ο …

ΠΛΑΤΩΝΟΣ  «Θεαίτητος» 150 Β- 151C. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

Άλλο ένα αφιέρωμα στον μεγάλο φιλόσοφο, τον Σωκράτη ⸺ δεν γίνεται να μην επιστρέφoυμε ξανά …

Παυσανίας, Ἑλλάδος περιήγησις (Ἀχαϊκά 17, 9-12). Μετάφραση: Βασίλης Πανδής.

[Ο/η Άγδιστις και ο Άττης] Οι Δυμαίοι[1] έχουν και ναό της Αθηνάς, με άγαλμά της …

Λένη Ζάχαρη: Τα τύμπανα του πολέμου

«Λίγο πριν την καταστροφή» ήταν ο τίτλος του προπερασμένου άρθρου μας. Η αλήθεια είναι πως φαίνεται να έχουμε, προς το παρόν τουλάχιστον, γλιτώσει τον Γ’...

Ανθούλα Δανιήλ: Ο Κωνσταντίνος Τσεκλένης, η Άννα Συνοδινού η Αγγελική Μεταλλινού –Τσιώμου και  η Θάλεια Φλωρά-Καραβία. «Στα χνάρια μιας ταινίας»

Το ότι ένα έργο τέχνης επηρεάζει ένα άλλο είναι γνωστό και καμία έκπληξη δεν μας προξενεί. Εκείνο που προξενεί έκπληξη, ή καλύτερα συγκίνηση, είναι να...

Βάλτερ Πούχνερ: Η ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΣΩ. Η ελληνική δραματουργία στην εποχή της Μεταπολίτευσης (1974-1985)

Η εποχή της Μεταπολίτευσης, που ορίζεται συμβολικά από την πτώση της επταετούς δικτατορίας, την επιστροφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή από την εξορία, την πρωθυπουργία του (1974-1980)...