You are currently viewing Βάλτερ Πούχνερ: ποίημα

Βάλτερ Πούχνερ: ποίημα

Δέκατη πέμπτη μέρα

 

Στο άγγιγμα του έρωτα. Οι πιο ωραίες ώρες, οι πιο όμορφες στιγμές, οι πιο έντονες μέρες, και μήνες με μουσική· οι πιο φρικτές καραντίνες, οι βασανιστικές αναμονές, αγωνιώδεις, ευδαιμονικές, ταραγμένες και καρποφόρες, φοβισμένες και ριψοκίνδυνες, αμφίβολες και πλήρεις, ζωής και θανάτου ταυτόχρονα· χρόνοι συγκολλημένοι, υβριδικοί, στιγμές στην κόψη του ξυραφιού, σε λήθαργο και έκσταση, σε αδράνεια και πολυπραγμοσύνη, σε αντίθετα που έλκονται, σε μαγνητισμούς και γαλβανισμούς, στα μάγια της φύσης που σκέφτεται τη συνέχεια.

 

Η αισθητική των αισθήσεων, που είναι η μεταφυσική των σωμάτων. Το άγγιγμα της απόλυτης αλήθειας, που δίνει υπόσταση σε όλες τις άλλες. Ο πυρήνας της εμβιότητας στη χρονική της διάσταση, το κορυφαίο επιχείρημα στης ύπαρξης τη δικαιολογία. Ο οργασμός του οργανισμού η κορύφωση της ματαιότητας, που τόσο όμορφα λάμπει μέσα στο πρόσκαιρο.

 

Το φως στο βάθος της μνήμης, που κρατά άσβεστο το κορμί στους βοριάδες. Ο καθρέφτης που δίνει δύναμη στις τυφλές νύχτες του μεγάλου χειμώνα. Το αμάραντο άνθος στην ψυχική ερημιά και το άγονο σώμα, όταν η κλιματική αλλαγή πουλάει το χώμα και ο άνυδρος νους με το χέρι γυρίζει τα γρανάζια. Το χρυσό βάθος της θαυματουργής εικόνας, ο φωτεινός φάρος στα ταραγμένα χρόνια του αφρού και του άλατος σε σκοτεινιασμένους ορίζοντες.

 

Ποιος να μιλήσει για σένα, έρωτα, και να βρει τα κατάλληλα λόγια μέσα στα χιόνια, ποιος να πει για τους κυματισμούς, τους κάβους, τα λιμάνια, το όργωμα των ωκεανών, ποιος για το αβυσσαλέο οδυσσειακό ταξίδι, για την επιστροφή στο πουθενά, με σταθμούς ηδονικούς και δραματικά επεισόδια, έργο ομηρικών σπουδών σε φαντασία και πραγματικότητα· ποιος για τους δαιδάλους αντίθετων συγκινήσεων, τους λαβυρίνθους μέσα σε λαβύρινθο;

 

Ποιος βάζει τάξη σε βιογραφικά άτακτα, σε εσωτερικά τοπία, στης μνήμης τις πλάνες και της λήθης τα αχαρτογράφητα; Στο βυθό του θυμικού, στο υπέρλαμπρο χάος, στον έσω ουρανό του γίγνεσθαι, στο βάθος του φρέατος, που αναβλύζουν οι αναμνήσεις; Στο αρτεσιανό της άξαφνης ανάτασης, στη σκέψη την εμβαπτισμένη στο αθάνατο ύδωρ του ζην;

 

Με κατολίσθηση συναισθημάτων, με τον όμβρο του αίματος, με τη σύντηξη των εγώ σε ομοσπονδία και μνημόσυνα αγάπης τελειώνει η πρώτη μέρα της ανακεφαλαίωσης.

 

 

 

(Από το ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, Νίκας 2022)

Βάλτερ Πούχνερ

Ο Βάλτερ Πούχνερ γεννήθηκε και σπούδασε στη Βιέννη, αλλά τα περισσότερα χρόνια της ζωής του τα έχει ζήσει στην Ελλάδα. Είναι επίτιµος και οµότιµος καθηγητής Θεατρολογίας στο ΕΚΠΑ (ιδρυτής του Τµήµατος Θεατρικών Σπουδών µαζί µε τον Σ. Α. Ευαγγελάτο) και παρασηµοφορηµένο µέλος της Ακαδηµίας Επιστηµών της Αυστρίας. Επίσης, έχει διδάξει πολλά χρόνια στο Πανεπιστήµιο της Βιέννης, καθώς και σε πολλά ευρωπαϊκά και αµερικανικά Πανεπιστήµια.

Έγραψε πάνω από 120 βιβλία στα ελληνικά, αγγλικά και γερµανικά και δηµοσίευσε περί τα 500 µελετήµατα και περισσότερες από 1.000 βιβλιοκρισίες, για θέµατα της ιστορίας του ελληνικού και του βαλκανικού θεάτρου, καθώς και περί ελληνικής και συγκριτικής λαογραφίας και νεοελληνικών σπουδών και περί της θεωρίας του θεάτρου και του δράµατος. Από πολύ νέος γράφει ποίηση (κυρίως στα ελληνικά) αλλά µόνο πρόσφατα άρχισε να δηµοσιοποιεί τα έργα του.

Μέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει περισσότερες από 20 ποιητικές συλλογές. (Ολοκάρπωση, Τελευταίες ειδήσεις, Αστροδρόμια, Η ηλικία της πλάνης, Ο κηπουρός της ερήμου, Οι θησαυροί της σκόνης, Κοντσέρτο για στιγμές και διάρκεια, Δώδεκα πεύκα κι ένας ευκάλυπτος, Μηνολόγιο του άγνωστου αιώνα, Πεντάδες, Το αναπάντεχο, Συνομιλίες στη χλόη, Το χώμα των λέξεων, Τα σημάδια του περάσματος, Τα δώρα, Ο κάλυκας του κρόκου, Υπνογραφίες, Αλάτι στον άνεμο, Η επιφάνεια του μυστηρίου, ο φωτεινός ίσκιος, κ.ά.)

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.