Loading...
Λαμπριάτικο αφιέρωμαΠρωτοσέλιδο

Μητροπολίτου Αργολίδος  Νεκταρίου: Ἀνάσταση

 

νέστη Χριστός, κα ζω πολιτεύεται.

νέστη Χριστς κα νεκρς οδες π μνήματος.

Χριστς γρ  γερθες κ νεκρν παρχ τν κεκοιμημένων γένετο.

Ατ δόξα κα τ κράτος ες τος αἰῶνας τν αώνων.

 

Κορυφαία γιορτή της Ορθόδοξης Εκκλησίας  είναι η Ανάσταση του Χριστού που σημαίνει και την Ανάσταση του ανθρωπίνου γένους. Είναι ένα γεγονός βέβαια που αμφισβητήθηκε και πολεμήθηκε. Στον πρώτο αιώνα υπήρξαν ακόμη και χριστιανοί που αμφισβήτησαν την ανάσταση. Σε αυτούς γράφει ο Απόστολος Παύλος «Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, η πίστη μας είναι μάταιη, χωρίς περιεχόμενο». Η πίστη μας στηρίζεται σ’ ένα κενό μνημείο, σ’ έναν άδειο τάφο. Αυτό βέβαια είναι ένα σκάνδαλο για τον άνθρωπο που έχει περιορίσει τη ζωή του στη λογική. Ας θυμηθούμε τον απ. Παύλο στην Αθήνα. Στις συζητήσεις που έκανε στην αγορά, προκάλεσε το ενδιαφέρον των Αθηναίων. Πολύ ωραία σχολιάζει ο ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων: «Όλοι οι Αθηναίοι και οι ξένοι που έμεναν στην Αθήνα, για τίποτε άλλο δεν είχαν καιρό, παρά για να λένε ή ν’ ακούνε κάτι καινούργιο». Τον πήγαν λοιπόν, στον Άρειο Πάγο και τους μίλησε. Τον άκουσαν με ενδιαφέρον. Όταν όμως, τους είπε ότι ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς, άρχισαν να τον κοροϊδεύουν και να τον ειρωνεύονται: «Θα μας το ξαναπείς μια άλλη φορά»! Θα λέγαμε ότι το κήρυγμα του Παύλου στην Αθήνα ήταν μία παταγώδης αποτυχία. 4 – 5 άνθρωποι πίστεψαν μόνο. Οι Αθηναίοι δεν μπορούσαν να δεχτούν κάτι που ξεπερνούσε τη λογική τους: Την Ανάσταση.
Δυστυχώς και σήμερα οι άνθρωποι, στη συντριπτική πλειονότητά τους, δεν πιστεύουν στην Ανάσταση. Σε πολλές “χριστιανικές” χώρες της Ευρώπης η Κυριακή του Πάσχα περνάει απαρατήρητη. Είναι μια Κυριακή σαν όλες τις άλλες. Δεν υπάρχει καν ευχή για την ημέρα. Αλλά και στην Ελλάδα, σύμφωνα με μία στατιστική, το 70% περίπου των βαπτισμένων χριστιανών δεν πιστεύουν στην Ανάσταση! Πόσοι απ’ αυτούς που πηγαίνουν το βράδυ της Ανάστασης στις εκκλησίες πιστεύουν πραγματικά ότι οι νεκροί θα αναστηθούν; Είναι τραγικό. Είναι άλλο βέβαια να έχεις κάποιες αμφιβολίες και άλλο να ομολογείς ότι δεν πιστεύεις στην Ανάσταση.
Χωρίς την Ανάσταση, τίποτε δεν έχει νόημα. Η Ανάσταση του Χριστού σημαίνει ότι η αγάπη είναι δυνατότερη από το θάνατο. Δεν έχει καμιά σημασία αν υπάρχει Θεός ή δεν υπάρχει. Σημασία έχει αν υπάρχει Ανάσταση. Η Ανάσταση είναι το θεμέλιο της πίστης μας. Και μ’ αυτή την πίστη και την ελπίδα ζούμε: «Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος».
Τελικά, ή ο Χριστός δεν αναστήθηκε και τελειώνει το παραμύθι, ή αναστήθηκε και του αξίζουν όλα.
Ή ο Χριστός δεν αναστήθηκε και όλα είναι μάταια, ή “Ανέστη Χριστός, και ζωή πολιτεύεται”.
Που σημαίνει ότι μπορούμε να αναστηθούμε όλοι. Και οι νεκροί που είναι στα μνήματα και οι άλλοι “οι χωρίς τάφο νεκροί”.

 

 

Με την ευλογία του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος Νεκταρίου για το Περί ου, από το βιβλίο του Ανάσταση, «Ανέστη Χριστός, και ζωή πολιτεύεται», εκδόσεις Επιστροφή, Ναύπλιο, Μάρτιος 2022

 

Βιογραφικό
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος ( Αντωνόπουλος) γεννήθηκε το 1952. Είναι πτυχιούχος της Ανωτέρας Ιερατικής Σχολής και της Θεολογικής Σχολής Αθηνών. Χειροτονήθηκε Διάκονος το 1976 και Πρεσβύτερος το 1983. Διακόνησε στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας ως ιεροκήρυκας και υπεύθυνος του τομέα νεότητας. Το 1991 εξελέγη ηγούμενος της Ι.Μ. Σαγματά. Έχει γράψει πλήθος βιβλίων ποιμαντικού περιεχομένου. Στις 20 Οκτωβρίου 2013 χειρονήθηκε Μητροπολίτης Αργολίδος.
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.