You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: Διονύσιου Σολωμού Η Γυναίκα της Ζάκυθος σε σκηνοθεσία: ‘Αντζελα Μπρούσκου – από 4 Οκτωβρίου στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον

Κωνσταντίνος Μπούρας: Διονύσιου Σολωμού Η Γυναίκα της Ζάκυθος σε σκηνοθεσία: ‘Αντζελα Μπρούσκου – από 4 Οκτωβρίου στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον

Πιθανή εσω-εξωστρέφεια χαρακτηρίζει την συνολική σκηνοθετική και ερμηνευτική εργασία της μοναδικής κι ανεπανάληπτης Άντζελας Μπρούσκου, που ζει σαν κοσμοκαλόγερος, ασυμβίβαστη και ανένταχτη, απροσδιόριστη και απρόσιτη, αλλά όχι και απροσάρμοστη στα καλλιτεχνικά μας πράγματα, αφού κάθε δημιουργική εμφάνισή της λειτουργεί σαν πέτρα, σαν κοτρώνα στα λιμνάζοντα ύδατα της περιρρέουσας ατμόσφαιρας της ασφυκτικής, μεταβατικής και κρισίμου εποχής μας.

Η Άντζελα Μπρούσκου έχει μια σκηνοθετική μανιέρα, που την εξελίσσει συν τω χρόνω κι από έργο σε έργο καταφάσκει αντιφάσκοντας στον ίδιο τον εαυτό της: χρησιμοποιεί την ταυτόχρονη βιντεοσκόπηση-προβολή σε οθόνη/οθόνες μέρους ή όλου του προγράμματος δημιουργώντας είδωλα και αντιείδωλα.

Στην συγκεκριμένη όμως παραγωγή, όπου συνερμηνεύει με τελετουργικό τρόπο την εμβληματική «Γυναίκα της Ζάκυθος» δημιουργεί δύο επίπεδα ειδώλων: βιντεοσκοπεί τους / τις ηθοποιούς συμπεριλαμβανομένης της σκιάς τους και προβάλλει στον τοίχο του ατμοσφαιρικού πάλαι ποτέ ξενοδοχείου «Μπάγκειον» τον/την ηθοποιό με τη σκιά του/της δύο φορές. Αυτό προκαλεί τον ανθρώπινο εγκέφαλο τού συνδημιουργικού θεατή να αντιδράσει αυτενεργώντας και τον αναγκάζει να λειτουργήσει σε άλλα νοητικά και ψυχοσωματικά επίπεδα. Εξηγούμαι: όπως οι παράλληλοι καθρέφτες στα παλαιά κουρεία σε συνδυασμό με τις υπνωτικές επαναλαμβανόμενες κινήσεις και φωνές των τεχνιτών κομμωτών σε ανάγκαζαν να μπεις σε μια διαλογιστική κατάσταση που λειτουργούσε και ανακουφιστικά αλλά και αποδραστικά, ενίοτε προκαλώντας κάποια ακαταμάχητη αισθητική/αισθησιακή ηδονή, λόγω και της υπεραιμίας τού κρανίου.

Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί η πρόσφατη σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου: δημιουργώντας ένα ηχητικό και οπτικό πεδίο πολυδιάστατο χρησιμοποιεί κάμερες και μικρόφωνα, μεγάφωνα και ηχεία, με έναν τρόπο που πολλαπλασιάζει τον χώρο διασπώντας τον σε fractals που λειτουργούν αυτόνομα, αν συγκεντρωθείς κι απομονωθείς σ’ αυτά (εφ’ όσον είναι δυνατόν).

Βεβαίως, κάπου χάνεται η μαγεία, όταν το ανά χείρας μικρόφωνο πλησιάζει πολύ το στόμα και χάνεται το νόημα προς όφελος της δημιουργίας μιας ασφυκτικής ατμόσφαιρας μεσαιωνικού μοναστηριού.

Αυτή ακριβώς είναι η – κατά την ταπεινή διϋποκειμενική μου γνώμη – η υλοποιημένη σύλληψη και πρόθεση της πρωτομάστορος καλλιτέχνιδος, που υπηρετείται απολύτως, ευπειθώς και με στρατιωτικό θα έλεγα τρόπο από τις άλλες δύο ερμηνεύτριες (Παρθενόπη Μπουζούρη, Δανάη Κατσαμένη – εκπληκτική στις ακραίες ισοζυγιασμένες φωνητικές επιδόσεις της).

Μαγεία: είναι η λέξη που ταιριάζει στο όλον θέαμα. Τελετουργία, φωνητική πανδαισία, εικονικός διαλογισμός, περιγραφική περιήγηση στα τρίσβαθα της Πανανθρώπινης Ψυχής.

Μην το χάσετε!!!

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ
www.konstantinosbouras.gr

 

info:
 Ένα από τα κορυφαία έργα του νεοελληνικού λόγου  Η Γυναίκα της Ζάκυθος του Διονύσιου Σολωμού  σκηνοθετεί η  Άντζελα Μπρούσκου στο Ξενοδοχείον Μπάγκειον, από τις 4 Οκτωβρίου και για λίγες μόνο παραστάσεις.
Τρεις γυναίκες – η Άντζελα Μπρούσκου, η Παρθενόπη  Μπουζούρη και η Δανάη Κατσαμένη – έγκλειστες σ’ ένα ασφυκτικό πατριαρχικό περιβάλλον αφηγούνται τoν πυρακτωμένο λόγο του Διονύσιου Σολωμού στον απόηχο της πτώσης του Μεσολογγίου.
Κείμενο αιρετικό και αλληγορικό τοποθετείται στο κέντρο μίας βίαιης πραγματικότητας που συνδιαλέγεται με το παρελθόν και το μέλλον της Ιστορίας. Σε αυτό το σύμπαν της σύγχρονης Κόλασης, που αποτυπώνεται σκηνικά σ’ ένα ηχητικό και εικαστικό περιβάλλον σαν ένα σύγχρονο χορικό, το σώμα της Γυναίκας στοιχειώνεται μέσα από μια γεωγραφία εικόνων που συνθέτουν το προσωπείο της γυναίκας δαίμονα μέσα στους αιώνες.
TΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνοθεσία-σκηνικός χώρος-κοστούμια: Άντζελα Μπρούσκου
Παίζουν: Άντζελα Μπρούσκου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Δανάη Κατσαμένη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γιώργος Ανδριώτης
Σχεδιασμός φώτων: Παντελής Μάκκας
Κατασκευή σκηνικού: Κομνηνός Κουσιέρας
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Χατζόπουλος
Βιντεοσκόπηση: Παντελής Μάκκας
Φωτογραφίες : Βαγγέλης Πουλής, ‘Αντζελα Μπρούσκου
 
Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Παραστάσεις: από 4 έως 27 Οκτωβρίου 2021
Ημέρες παραστάσεων: Δευτέρα, Τρίτη,  Τετάρτη στις 19:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Χώρος: Ξενοδοχείον Μπάγκειον
Διεύθυνση: Πλατεία Ομονοίας 19
Εισιτήριο: 12 ευρώ, 8 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, ατέλειες)
Τηλέφωνο ταμείου:6983457930
 —————–

Evangelia Skrobola  

art & culture communication 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.