You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: Στο θέατρο ΆΛΦΑ ένας εμβληματικός «Άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα» – με όλο το ιστορικό βάρος και την εμφυτευματική μυθολογία που το συνοδεύει.

Κωνσταντίνος Μπούρας: Στο θέατρο ΆΛΦΑ ένας εμβληματικός «Άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα» – με όλο το ιστορικό βάρος και την εμφυτευματική μυθολογία που το συνοδεύει.

Το να παρακολουθείς ένα έργο που το εμπνεύστηκε ο δημιουργός του από ένα άλλο έργο εμπνευσμένο από ένα ιστορικό πρόσωπο που πέρασε στον χώρο του μύθου είναι ήδη μια αρκετά περίπλοκη διαφορική εξίσωση με πολλές μεταβλητές.

Δεν γίνεται να αναλύσεις τα φαινόμενα και τα επιγενόμενα της Τέχνης με έναν απλό αλγόριθμο, όπως π.χ. μετράμε το ζάχαρο στις εξετάσεις αίματος.

Η πρόσληψη του καλλιτεχνήματος είναι αυστηρά υποκειμενική και η κριτική ενασχόληση είναι στην καλύτερη περίπτωση διϋποκειμενική.

Στο βαθμό που δεν γίνεται ακόμα η Κριτική επιστήμη, παραμένει Τέχνη, αναδημιουργία, διαμεσολαβημένη εμπειρία. Ο κριτικός είναι τρόπον τινά «γευσιγνώστης». Δοκιμάζει πριν από εμάς για εμάς, όχι για να μην δηλητηριαστούμε από αισθητικές τοξίνες, αλλά για να προσέξουμε την ώρα του παραστασιακού γεγονότος, μέσα από τον καταιγισμό κωδίκων την «ουσία» του δράματος.

Πρόκειται για ενός είδους «ξενάγηση» σε ένα μουσείο ζωντανών, δρώντων, απρόβλεπτων και αυτοσχεδιαζόντων όντων (συμπεριλαμβανομένου του συνδημιουργικού κοινού).

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΘΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΥΞΗΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ.

Στην συγκεκριμένη καλοστημένη κι ευπρόσδεκτη παραγωγή, το σκηνικό κάπου μεταξύ μαγικού ρεαλισμού και μπρεχτικού επισμού, παριστάνει ένα καφενείο ενός σιδηροδρομικού σταθμού όπου δύο ξενύχτηδες και μία πιανίστα οικοδεσπότις συναλλάσσονται και ανταλλάσσουν σκέψεις και προτάσεις που περνάνε από τον σουρεαλισμό στο παράλογο κι από εκεί στον υπαρξιακό υλισμό του Καμύ.

Αριστερά το πιάνο (χωρίς ουρά), στο μέσον καρέκλες και τραπεζάκι καφενείου, πίσω δεξιά, αποσκευές στοιβαγμένες ατάκτως επιμελημένες και στο βάθος ένα πανώ.

Απορία: γιατί επί σκηνής στο βάθος ζωγραφίζεται το Pirandello ως Pirantello; «Απορία ψάλτου βηξ».

Μπορεί να σημαίνει κάτι κι αυτό, το οποίο όμως δυστυχώς δεν μπόρεσα να αποκωδικοποιήσω.

Στο θέατρο «Άλφα» γίνεται κι εφέτος μια χρήσιμη δουλειά. Το κοινό κυρίως νεανικό, φοιτητικό, ψαγμένο.

Αναζητείστε το. Κάθε παραγωγή κάτι διαφορετικό, εξαιρετική αναψηλάφισις του επιστητού με εγγραφή υποθηκών δια την αναδίφησιν τού Αοράτου.

 

Μετ’ ενθουσιασμού περισσού,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

info από το Δελτίο Τύπου:
Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα
του Λουίτζι Πιραντέλλο
 
Πρεμιέρα: 3 Νοεμβρίου 2021
 
«Και η ζωή, κύριε, και μόνο στην ιδέα να την χάσει κανείς…
Ιδίως όταν ξέρεις πως είναι υπόθεση ημερών»
  
Δύο ηθοποιοί και μία μουσικός, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Παντελή Παπαδόπουλου, ξεδιπλώνουν τις υπαρξιακές αγωνίες τους και συζητούν για θέματα που απασχολούσαν και συνεχίζουν να απασχολούν τους ανθρώπους, στη διασκευή του έργου «Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα» του Λουίτζι Πιραντέλλο, βασισμένο στη μετάφραση του Λ. Μυριβήλη, από την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου, στη σκηνή του θεάτρου Άλφα – Ληναίος-Φωτίου.
 
Η τυχαία συνάντηση δύο αγνώστων στο σιδηροδρομικό σταθμό, θα σταθεί η αφορμή για μια εξομολόγηση. Ένας άνθρωπος ανακαλύπτει τη μοναδικότητα και τις ομορφιές της ζωής, όπως δεν τις έχει ξαναδεί ως τώρα. Η φιλοσοφική συζήτηση με τη συνοδεία του πιάνου επί σκηνής γίνεται ένας ύμνος προς τη ζωή. 
 
Ο σκηνοθέτης Παντελής Παπαδόπουλος σημειώνει:
«Ο άνθρωπος. Οι πολλαπλές εκφάνσεις της προσωπικότητας του. Η πολυπλοκότητα της ύπαρξης του. Αλήθεια, χρειάζεται ο άνθρωπος να φτάνει σε οριακές καταστάσεις για να κατανοήσει, να νιώσει την ομορφιά, την αξία των απλών καθημερινών πραγμάτων, των καθημερινών στιγμών;
Να τοποθετήσει τον εαυτό του σαν υποκείμενο μες στη βουή, στη ροή της ζωής, να την παρατηρήσει σε βάθος και τελικά να την αλλάξει σε βάθος χωρίς να πρέπει να είναι ήδη αργά;
Χρειάζεται ένα “επιθηλίωμα” για να καταφέρει να δει κανείς, για να ανακαλύψει, να αποκαλύψει;»
 
  
Ταυτότητα παράστασης
«Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα» βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο
Μετάφραση: Λ. Μυριβήλης
Σκηνοθεσία: Παντελής Παπαδόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Παπαδοπούλου
Πρωτότυπη Μουσική: Λήνα Ψυχογιού
Φωτογραφίες – trailer παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου
Αφίσα: Ελένη Παπαδοπούλου
Φωτισμός: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
 
Μουσική επί σκηνής: Άννα Λαμπρούση
Ηθοποιοί αλφαβητικά: Νίκος Κουφάκης, Γιάννης Φλουράκης 
Παραγωγή: Μολυβένιος
 
Info
Διάρκεια παράστασης: 60′ 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 21.00
Πέμπτη: 21.00
Σάββατο: 18.00
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (γενική είσοδος), 8 ευρώ (μειωμένο)
 
Η προπώληση θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά: https://www.viva.gr/tickets/theater/o-anthropos-me-to-louloudi-sto-stoma/ 
και στο ταμείο του θεάτρου.
     Αυστηρά, μέχρι την ημέρα της πρεμιέρας, θα ισχύει η ειδική τιμή των 8 ευρώ.
 
 
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΦΑ – ΛΗΝΑΙΟΣ-ΦΩΤΙΟΥ
28ης Οκτωβρίου 37, Αθήνα 104 32
Τηλέφωνο: 210-5201828
 
Το θέατρο Άλφα – Ληναίος-Φωτίου θα λειτουργήσει:
  • κάθε Σάββατο ως αμιγώς covid free  κλειστός χώρος, μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες με πιστοποιητικό σε ισχύ (180 ημέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο).
 
  • Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη θα είναι μεικτός χώρος, δηλαδή για όσους έχουν κάνει rapid test με διάρκεια 48 ωρών, εμβολιασμένους και νοσήσαντες, και με πληρότητα 50%.
*Αστυνομική ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο είναι απαραίτητα προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας.
 
 
 
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για κάθε δημοσίευση.
Με εκτίμηση,
 
Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Μαρία Λάμπρου
Τηλ.  : 6974 833 703
e-mail: lefmar2510@gmail.com
marvanitop@gmail.com

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.