Ελένη Νανοπούλου: Η ντροπή ντροπή δεν έχει

Κι όμως να ντρέπεσαι για την ντροπή σου βασανιστικό γίνεται καμιά φορά. Το δεκατριάχρονο κορίτσι με το ποδήλατο έπαιρνε την στροφή για το σχολείο καθημερινά χωρίς να κοιτάξει απέναντι  τα…

0 Comments

Γιώργος Γάββαρης: Ουσιαστικά – Επίθετα

Ουσιαστικά, επίθετα   Μετά δέκα πέντε, ας πούμε, αιώνες (ασήμαντος χρόνος σε σχέση με ό,τι δηλώνουν οι άπληστες λέξεις "αιώνιος", "άπειρος" "σύμπαν", "λήθη"). Φαντάστηκα (μια χαοτική ιστορία) εμένα να ζω…

0 Comments

Αριστούλα Δάλλη: Το όνειρο του κηπουρού

Ήταν εκείνο το δένδρο, η μοναδική λευκή φτελιά, που είχε φυτρώσει στην άκρη του φυσικού φράχτη από κυπαρίσσια, βελανιδιές και πυράκανθους. Μια φυσική αγκαλιά που χώριζε τον κήπο του εγκαταλειμμένου…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Μούσα στη Μηχανή

Δωροθέα είναι το όνομα που δίνω στη Μούσα η οποία βρίσκεται κρυμμένη στη μηχανή. Το παρόν κείμενο είναι ένας διάλογος μαζί της. Φάσμα; Εικονική πραγματικότητα; Εξομοίωση; Λέξεις η μια δίπλα…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: To γάλα του Βασίλη Κατσικονούρη και οι προφορικές αφηγήσεις για τον Οιδίποδα.

Η εκπληκτική διαχρονική επιτυχία της “λαϊκής τραγωδίας” των Ρωσοπόντιων της Γεωργίας αρχίζοντας στο Εθνικό Θέατρο της σαιζόν 2005/06 και 2006/07 και στη συνέχεια στο Θέατρο της Άννας Βαγενά, μια επιτυχία…

0 Comments
Read more about the article Κωνσταντίνος Μπούρας: «Τζων Γαβριήλ Μπόργκμαν» τού Ερρίκου Ίψεν σε μια ενδοσκοπική παράσταση στο ατμοσφαιρικότατη Θέατρο Εκάτη.
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 85

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Τζων Γαβριήλ Μπόργκμαν» τού Ερρίκου Ίψεν σε μια ενδοσκοπική παράσταση στο ατμοσφαιρικότατη Θέατρο Εκάτη.

Δύο συμπληρωματικά κι αντιτιθέμενα ιψενικά τρίγωνα περιέχει αυτό το αριστοτεχνικό δραματικό έργο κι ο ερασιτέχνης ποιητής, ο αποτυχημένος λογιστάκος, ο φτωχός ονειροπόλος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην ανάλγητη εξουσιομανία…

0 Comments

Ελισσαίος Βγενόπουλος: Η Μαρία που Έγινε Κάλλας

Η ανθρώπινη πλευρά του θρύλου Όταν οι νότες έρχονται σ’ επαφή με τις λέξεις, γίνεται κάτι σαν πυρηνική έκρηξη και τα αποτελέσματα γίνονται καταστροφικά δημιουργικά. Ύστερα αρχίζει η απογείωση της…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου Ξαναδιαβάζοντας τα τελευταία ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου: Είναι αργά, πολύ αργά μέσα στη νύχτα

Την πρώτη και την τελευταία σου λέξη Την είπαν ο έρωτας και η επανάσταση.             Όλη σου τη σιωπή την είπε η ποίηση. («Στο νοσοκομείο», σ.23)   Πριν από λίγες…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη. ΕΠΕΙΣΑΚΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

  Σε προγενέστερα άρθρα έχουμε μιλήσει για δάνειες λέξεις από άλλους λαούς με τις οποίες εμπλουτίστηκε η αρχαία ελληνική γλώσσα. Με κάποιες μάλιστα ασχοληθήκαμε εκτενέστερα, όπως με τις λέξεις  σατράπης,…

0 Comments

Βαγγέλης Μητράκος: Το παλαιό περίπτερο «Παπαμακάριου» (σήμερα «Γιάννουκλα»

Τον κυρ-Παναγιώτη τον Παπαμακάριο τον γνώριζα από πιτσιρίκι, απ’ όταν ο πατέρας μου, ο Παναγιώτης, μ’ έστελνε στο περίπτερο ΠΑΠΑΜΑΚΑΡΙΟΥ (γωνία Παλαιολόγου και  Όθωνος-Αμαλίας, για να του πάρω τσιγάρα «Σέρτικα…

0 Comments