Παυλίνα Παμπούδη: Τη στιγμή εκείνη
(...) Τη στιγμή εκείνη Κάηκε το τρίτο των δασών. Πικράθηκε Το τρίτο των υδάτων. Έπεσε λοιμική. Άνοιξε η γη Τις μικρές και τις μεγάλες κατοικίες Των ανθρώπων καταπίνοντας. Κι έγινε…
(...) Τη στιγμή εκείνη Κάηκε το τρίτο των δασών. Πικράθηκε Το τρίτο των υδάτων. Έπεσε λοιμική. Άνοιξε η γη Τις μικρές και τις μεγάλες κατοικίες Των ανθρώπων καταπίνοντας. Κι έγινε…
-Ας ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας με την πρώτη σας επαφή με τον κόσμο της ποίησης. Ποιοι ήταν οι πρώτοι σπινθήρες που σηματοδότησαν την έκρηξη για να γεννηθεί το δικό σας…
Η παιδική και εφηβική μου «σχολική επανάσταση», αν μπορώ ν’ αποκαλέσω έτσι τις μικρές και μεγάλες αταξίες μου στα τρυφερά εκείνα χρόνια των εγκύκλιων σπουδών μου, είχε, θα έλεγα,…
-Μαμά, δεν πέρασε ακόμα; -Ποιος, παιδί μου; -Ο κυρ-Νίκος, καλέ, ο σκουπιδιάρης. -Όχι. Όπου να ‘ναι όμως θα περάσει. Άκουγα αυτά τα λόγια κι έτρεχα έξω, λες και πήγαινα να…
Ο ρυθμός έφυγε από την σύγχρονη ποίηση και κατέφυγε στο λεγόμενο «σωματικό» χορό-θέατρο (λες και υπάρχει και …ασώματο). Ήταν τόσο συναρπαστική η βακχική χορογραφία, οι μουσικές κραυγές, τα αρμόζοντα ιντερμέδια,…
Κοιτάζω τα σημερινά παιδιά και στενοχωριέμαι, γιατί τα βλέπω, υποταγμένα στο κινητό και στο διαδίκτυο, να έχουν σταματήσει να παίζουν και σκέφτομαι κάτι σοφό που είχε πει ο αμερικανός συγγραφέας…
Το 2003, με αφορμή την ταινία του Μακριά (Uzak), ο Nuri Bilge Ceylan δίνει μια συνέντευξη στην εφημερίδα International Herald Tribune και μεταξύ των άλλων τονίζει κάτι που έχει, κατά…
(το όνειρο) Μαύρο τυφλό χωρίς σφυγμό. Enter. Σπινθήρας νου. Υδρόβιο. Πουλί. Θηλαστικό. Μεγάλο, τρομαγμένο τρωκτικό του χρόνου. Save. Εγκατάσταση συγκάτοικου. Όλων των προγραμμάτων. Data: …
Η ποίηση παντού κι η ποίηση πάντα Έχει χρόνο η ποίηση, εποχή, ηλικία, νεότητα, ενηλικίωση και γηρατειά; Θυμάμαι το 2007 στο Σπίτι της Λογοτεχνίας της Πάρου που χτυπούσα σαν…
In memoriam σε Μι Ελάσσονα, για τους Αιώνες Μερικές φορές πρέπει να πεθάνεις, ν' αργοπεθαίνεις απ’ αυτό που αγαπάς μέρα με τη μέρα, νύχτα με τη νύχτα· να’ σαι…
Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ρωσικού φορμαλισμού, ο Viktor Shklovskii, στο δοκίμιό του με τίτλο «Η τέχνη ως τεχνική» (1917), αποτυπώνει μία βασική συνθήκη λειτουργίας της τέχνης σε…
Μια ποίηση γεμάτη θηλυκότητα. Μια ποίηση – άνθος, που αναδίδει άρωμα και χάρη. Μια ποίηση που εμπεριέχει και αναδεικνύει όλα τα προτερήματα της γυναικείας γραφής, ενσαρκωμένης σ’ ένα πρόσωπο εμφανώς…