Ανθούλα Δανιήλ: Αισθησιασμός και αγιότητα στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη

   Ο αισθησιασμός και η αγιότητα στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη δεν είναι ασύμβατες εννοιες ή καταστάσεις. Συνδέονται με την αποκαλυπτική στιγμή που είναι ταυτοχρόνως  αισθησιακή, ερωτική και θρησκευτική. Ο…

0 Comments

Σόλων ο Αθηναίος, Ελεγεία (3D) – Ευνομία: μτφρ. Παυλίνα Παμπούδη

Ταύτα διδάξαι θυμός Αθηναίους με κελεύει Ως κακά πλείστα πόλει δισνομίη παρέχει Ευνομίη δ’ εύκοσμα και άρτια πάντ’ αποφαίνει Και θ’ άμα τοις αδίκοισ’ αμφιτίθισι πέδας- Τραχέα λειαίνει, παύει κόρον,…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: ‘’Η βασίλισσα της καρδιάς’’ (Δανία 2019) σκηνοθεσία, Μέι Ελτούχι

Η συντριβή     Μέσα στη γενικότερη στροφή προς τον συντηρητισμό και το νέο είδος μισογυνισμού, όπου κινήματα τύπου ‘’metoo’’ προσφέρονται για φεμινιστική εκτόνωση, θα είχε πολύ ενδιαφέρον  να δει κανείς…

4 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Τόμας Μπέρνχαρντ – Πριν από την Αποχώρηση – Μια παράσταση στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας

Τραγωδία ή φάρσα;         Όταν ανάβουν τα φώτα της οροφής βλέπουμε ένα υποτυπώδες καθιστικό. Μια πολυθρόνα, ένα κομοδίνο, μια πορτοκαλί τσαγιέρα με δύο φλυτζάνια. Η υπόλοιπη σκηνή είναι…

0 Comments

Δανάη Τσουλιά- Χασακή: Καίτη Παυλή – Ανοίγεις το Παράθυρο,   Εκδόσεις ΑΩ              

                                                                         Όταν οι λέξεις πετούν                                             ( Ένα κάποιο σημείωμα)                                     " Όμως…

0 Comments

Λίζα Διονυσιάδου: Η  Λολίτα του Ναμπόκωφ (μερικές σκέψεις πάνω στην αφηγηματική μαστοριά).

Η Λολίτα του Ναμπόκωφ γράφτηκε στα αγγλικά και πρωτοδημοσιεύτηκε το 1956 στο Παρίσι. Τρία χρόνια αργότερα δημοσιεύτηκε στην Αμερική. Στα Ρωσικά μεταφράστηκε από τον συγγραφέα το 1960. Πρόκειται για το…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Αντώνης Φωστιέρης – Γιάννης Ψυχοπαίδης, Ζωγραφική Συνομιλία με την Ποίηση, Εκδ. Καστανιώτη, 2019  

 Έγραφε ο Τέλλος Άγρας για το περιοδικό  «Παναθήναια»: «Τα ‘‘Παναθήναια’’, τα μεγαλόσχημα και πάντα κομψά, τ’ αριστοκρατικά, τα νεωτεριστικά, τα πατριωτικά και προ παντός τα ωραία» ( Κριτικά, τόμ. 2ος…

0 Comments