Αντώνης Μακρυδημήτρης: Μια πόλη και κάποιοι ορισμοί της

Στον αδελφό μου που γεννήθηκε εκεί   α.         Τα βράδια του καλοκαιριού στην παραλία, όταν έχει φεγγάρι, αλλά και δίχως αυτό, ζευγαράκια ή φίλοι κάθονται κοιτάζοντας τη θάλασσα ή ξαπλώνουν…

0 Comments

Στρατής Ρήγας: «Νυκτερινό Βρεφικό Πρελούδιο»

Νυκτερινό Βρεφικό Πρελούδιο Έχω συνηθίσει τις νύχτες να βυθίζομαι μέσα στον δικό μου ήσυχο κόσμο. Δεν βλέπω τηλεόραση. Κάθομαι στην πολυθρόνα, κλείνω τα μάτια και αφήνομαι σε όποιες σκέψεις προβάλει…

0 Comments

Δημήτρης Παπαδόπουλος: Καθρέφτες που Μαθαίνουν: Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Ενισχυτής του Ίδιου

Η πιο κοινή αλήθεια για τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (Large Language Models - LLM) – «είναι καθρέφτες» – κρύβει μια πιο ανησυχητική διαπίστωση: δεν αντανακλούν μόνο ό,τι τους δίνεις· το…

0 Comments

Ελισσαίος Βγενόπουλος: Ο Μοϊκανός του Φρεντερίκ Φαρουτσί 

  Ο Μοϊκανός Στην άγρια φύση της Κορσικής Η αντίσταση είναι η πράξη της υπεράσπισης αξιών, ελευθεριών ή ταυτότητας απέναντι στην καταπίεση. Είναι κίνηση αξιοπρέπειας, συλλογικής ή ατομικής, ενάντια στην…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Θέατρο Μεταξουργείο, φυτώριο ταλέντων και ενεργών πολιτιστικών κυττάρων. Δραστική παρέμβαση στην πνευματική περιρρέουσα ατμόσφαιρα.

Αυτή την χειμερινο-ανοιξιάτικη θεατρική περίοδο που μόλις έληξε έμεινα ευχαρίστως ενεός από την καλλιτεχνική δραστηριότητα και πολιτιστική προσφορά τής Άννας Βαγενά, των κορών που γέννησε από το γάμο της με…

0 Comments
Read more about the article  Ανθούλα Δανιήλ: Ήταν ένα μικρό καράβι… (Συνέχειες, συμπληρώματα και επαναλήψεις σε ένα κείμενο για τη Μέδουσα…) 
File source: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jean_Louis_Th%C3%A9odore_G%C3%A9ricault_002.jpg

 Ανθούλα Δανιήλ: Ήταν ένα μικρό καράβι… (Συνέχειες, συμπληρώματα και επαναλήψεις σε ένα κείμενο για τη Μέδουσα…) 

  Τα πρόσφατα Στις 7 Ιουνίου 2025, το περιοδικό μας, το Περί ου, το οποίο διευθύνει και με κάθε τρόπο, υλικά και ηθικά, στηρίζει η μεταξύ πολλών άλλων σημαντικών,  ποιήτρια,…

0 Comments

Μάγδα Παπαδημητρίου Σαμοθράκη: Μια συνομιλία με την Νίκη Ευελπίδου για το νέο της παραμύθι «Πού χάθηκε η Άνοιξη;»

Η γεωλογία είναι ένα παραμύθι βαθιά ριζωμένο στον χρόνο   Σε μια εποχή που τα παιδιά μεγαλώνουν μακριά από τα τοπία της δικής μας παιδικής ηλικίας, η Νίκη Ευελπίδου, γεωλόγος,…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: Από τη Βαβυλωνία στη γλωσσική συνεκτικότητα.

Η γλωσσική διασπορά και η επιρροή των ιδιωμάτων στο νεοελληνικό θέατρο   Από το ερευνητικό ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών στη Βιέννη για τις γλώσσες που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν (Vanishing…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: Ρώμη, Ανοιχτή Πόλη  (1945) Ρομπέρτο Ροσελίνι

Γιατί να δούμε ή να ξαναδούμε μια ακόμη στοιχειωμένη από τον θάνατο ταινία για τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, για την αντίσταση, και μάλιστα την ιταλική, στον φασισμό, έστω κι αν…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Ο Πολυεπίπεδος Πολιτικός Ιστορισμός της Ερατούς Χατζησάββα

Η Ερατώ Χατζησάββα, μια σύνθετη και ανήσυχη προσωπικότητα στο χώρο της σύγχρονης τέχνης, δεν αποδέχεται παθητικά την παραδοσιακή αφήγηση της ιστορίας της τέχνης. Αντιθέτως, υιοθετεί μια κριτική ιστοριογραφική στάση απέναντι…

0 Comments