Κατίνα Βλάχου: «Ελλάς, οδηγίες χρήσης», δοκίμιο, Πέτρος Χαριτάτος, Εκδόσεις Περισπωμένη, 2017

 Ένα δοκίμιο συνήθως μας πείθει ή μας γοητεύει.  Επειδή το δοκίμιο  «Ελλάς, οδηγίες χρήσης» του Πέτρου Χαριτάτου  εκτός των άλλων με συγκίνησε, θέλω να εξηγήσω, στον εαυτό μου κυρίως, τον…

0 Comments

ΓΕΩΡΓΙΑ  ΠΑΠΑΔΑΚΗ Από την Παλατινὴ Ἀνθολογία V, 145  / AΣΚΛΗΠΙΑΔΟΥ

             Αὐτοῦ μοι, στέφανοι, παρὰ δικλίσι ταῖσδε κρεμαστοὶ            μίμνετε, μὴ προπετῶς φύλλα τινασσόμενοι,           οὓς δακρύοις κατέβρεξα· κάτομβρα γὰρ ὄμματ’ ἐρώντων.           Ἀλλ’ ὅταν οἰγομένης αὐτὸν ἴδητε θύρης,…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: Μικρό, προσωπικό, συνειρμικό λεξικό, Ν, Ξ, Ο

ΝΕΡΟ Θεός, δωρητής, δικαστής, τιμωρός, σύμβολο του χρόνου, του δρόμου, του χωρισμού, της επικοινωνίας, του εξαγνισμού. Ως δρώσα δύναμη, ζωογονεί, γονιμοποιεί, συντηρεί τη ζωή, ξεδιψά, ξεπλένει όψιν και ανομήματα, ταξιδεύει…

1 Comment

Bertolt Brecht, Οι δυο γιοι  (μτφρ. Γιώργος Καρτάκης)

Τον Γενάρη του 1945, όταν ο χιτλερικός πόλεμος κόντευε να τελειώσει, μια αγρότισσα στα μέρη της Θουριγγίας, ονειρεύτηκε πως τη φώναξε ο γιος της από το χωράφι και, βγαίνοντας μισοζαλισμένη…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Βίνσεντ Βαν Γκογκ / Το βαλς των δέντρων και του ουρανού

Η παράσταση  στο Θέατρο  Γκλόρια,  από τον θίασο της Ελένη Ερήμου, σε σκηνοθεσία του Michael Seibel, με τους:  Δημήτρη Καλαντζή (Βαν Γκογκ), Αντώνη Ραμπαούνη (Γκασέ), Γιάννη Μπόγρη  (Τεό), την  Ελένη…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Μαρσέλ Προυστ / Ο μίτος του χρόνου

Ο Ρότζερ Σάτακ, ένας πολύ σημαντικός μελετητής της ζωής και του έργου του Μαρσέλ Προυστ, λέει σε κάποιο σημείο του βιβλίου του γι αυτόν: ''Οι ζωές των συγγραφέων δεν είναι…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ:   Το μεγάλο μαύρο Κενό  

Η δημοσίευση της μελέτης του  Χρήστου Αντωνίου πάνω στο Ψηφιδωτό  της Γέννησης του Χριστού στο Δαφνί (Περί ου, 20 -12-18), κατ’ αρχάς,  με ξάφνιασε ευχάριστα, μετά με κέντρισε και με…

0 Comments

Νατάσα Αβούρη: Bibart – Η Μεσογειακή Μπιενάλε

Bibart: Η Μεσογειακή Μπιενάλε με άρωμα Ιταλίας Παρατηρώντας γι’ ακόμα μια φορά τις εικαστικές εξελίξεις εντός και εκτός της χώρας, συνειδητοποιεί κανείς ότι η Τέχνη πλέον έχει γίνει, για το…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου:  Κορεέντα την εποχή της… παγοσμιοποίησης

"Κλέφτες καταστημάτων"  του Hirokazu Koreeda   (2018) Η πίσω όψη, η άναρχη, η εκτός πλαισίου, λούμπεν όψη μιας αυστηρά δομημένης, αξιοθαύμαστα παραγωγικής, πρωτοπόρα ανεπτυγμένης κοινωνίας, της ιαπωνικής – και όχι μόνο…

0 Comments