Καίτη Παυλή: 3 Ποιήματα / Ήχοι Χρώματα Σιωπές
Ι. Θ ά λ α σ σ α Με σιγανοψιθύρισμα Σε διαυγές γαλάζιο Μας άνοιξες τα μάτια Βαθύ κυανοπράσινο Με ιριδισμούς φωτός Σκοτεινά μαβιά του βυθού Μουσικές, στεναγμοί,…
Ι. Θ ά λ α σ σ α Με σιγανοψιθύρισμα Σε διαυγές γαλάζιο Μας άνοιξες τα μάτια Βαθύ κυανοπράσινο Με ιριδισμούς φωτός Σκοτεινά μαβιά του βυθού Μουσικές, στεναγμοί,…
Ένα δοκίμιο συνήθως μας πείθει ή μας γοητεύει. Επειδή το δοκίμιο «Ελλάς, οδηγίες χρήσης» του Πέτρου Χαριτάτου εκτός των άλλων με συγκίνησε, θέλω να εξηγήσω, στον εαυτό μου κυρίως, τον…
Αὐτοῦ μοι, στέφανοι, παρὰ δικλίσι ταῖσδε κρεμαστοὶ μίμνετε, μὴ προπετῶς φύλλα τινασσόμενοι, οὓς δακρύοις κατέβρεξα· κάτομβρα γὰρ ὄμματ’ ἐρώντων. Ἀλλ’ ὅταν οἰγομένης αὐτὸν ἴδητε θύρης,…
ΝΕΡΟ Θεός, δωρητής, δικαστής, τιμωρός, σύμβολο του χρόνου, του δρόμου, του χωρισμού, της επικοινωνίας, του εξαγνισμού. Ως δρώσα δύναμη, ζωογονεί, γονιμοποιεί, συντηρεί τη ζωή, ξεδιψά, ξεπλένει όψιν και ανομήματα, ταξιδεύει…
Ο θεσμός της προίκας ‒ στην αρχαία ελληνική προίξ-κὸς (ἡ)1 ‒ έχει πανάρχαιες ρίζες. Αρχικά, στην ομηρική εποχή, ήταν ο μνηστήρας που πρόσφερε δώρα στον πεθερό του, προέκταση αυτό…
Τον Γενάρη του 1945, όταν ο χιτλερικός πόλεμος κόντευε να τελειώσει, μια αγρότισσα στα μέρη της Θουριγγίας, ονειρεύτηκε πως τη φώναξε ο γιος της από το χωράφι και, βγαίνοντας μισοζαλισμένη…
Η παράσταση στο Θέατρο Γκλόρια, από τον θίασο της Ελένη Ερήμου, σε σκηνοθεσία του Michael Seibel, με τους: Δημήτρη Καλαντζή (Βαν Γκογκ), Αντώνη Ραμπαούνη (Γκασέ), Γιάννη Μπόγρη (Τεό), την Ελένη…
Ο Ρότζερ Σάτακ, ένας πολύ σημαντικός μελετητής της ζωής και του έργου του Μαρσέλ Προυστ, λέει σε κάποιο σημείο του βιβλίου του γι αυτόν: ''Οι ζωές των συγγραφέων δεν είναι…
Αγαπητή μαντάμ Σιλένα μου Σας εύχομαι καλή χρονιά και να συνεχίσετε με δύναμη το θεάρεστο έργο σας στο Περί ου! Δεν ξέρω αν με θυμόσαστε, είμαι η κυρία που ο…
Η δημοσίευση της μελέτης του Χρήστου Αντωνίου πάνω στο Ψηφιδωτό της Γέννησης του Χριστού στο Δαφνί (Περί ου, 20 -12-18), κατ’ αρχάς, με ξάφνιασε ευχάριστα, μετά με κέντρισε και με…
Bibart: Η Μεσογειακή Μπιενάλε με άρωμα Ιταλίας Παρατηρώντας γι’ ακόμα μια φορά τις εικαστικές εξελίξεις εντός και εκτός της χώρας, συνειδητοποιεί κανείς ότι η Τέχνη πλέον έχει γίνει, για το…
"Κλέφτες καταστημάτων" του Hirokazu Koreeda (2018) Η πίσω όψη, η άναρχη, η εκτός πλαισίου, λούμπεν όψη μιας αυστηρά δομημένης, αξιοθαύμαστα παραγωγικής, πρωτοπόρα ανεπτυγμένης κοινωνίας, της ιαπωνικής – και όχι μόνο…