Γεωργία Παπαδάκη.    ΚΑΛΑΠΟΔΙ

  Η λέξη «καλαπόδι» που δηλώνει το ομοίωμα του ποδιού επάνω στο οποίο οι υποδηματοποιοί κατασκευάζουν τα παπούτσια είναι διαφοροποιημένος τύπος τού αρχαίου ελληνικού ουσιαστικού ὁ καλά(ό)πους-οδος. Συγκεκριμένα, σχηματίστηκε από…

0 Comments

Eka Tchkoidze: Vasil (Βασίλειος) Barnovi (1857-1934), «Η Κατάρρευση του Αρμάζ» (არმაზის მსხვრევა)

Ο Μέγας Κωνσταντίνος υπό το πρίσμα ενός Γεωργιανού συγγραφέα    Ο μέγας Κωνσταντίνος, ο πρώτος χριστιανός αυτοκράτορας, είναι αναμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας. Είναι ωστόσο λιγότερο…

0 Comments

Μεταξούλα Μανικάρου: Λογοτεχνικά ψευδώνυμα: Η μάσκα των συγγραφέων

Ι. Εισαγωγικά Τα ψευδώνυμα, χωρίς να αποτελούν τυχαίες επιλογές και ουδέτερες λέξεις, αλλά προσωπική επιλογή και πνευματική δημιουργία αυτών που αποφασίζουν να αντικαταστήσουν το πραγματικό τους όνομα με άλλο πεποιημένο,…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Ναζίμ Χικμέτ, ένας λαϊκός ποιητής

«Για μένα το λοιπόν πιο εκπληκτικό και πιο επιβλητικό           και πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο           είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει           είναι ένας άνθρωπος που…

0 Comments

Ελισσαίος Βγενόπουλος: Αγαμέμνων: Ο κύκλος του αίματος – της Ραφίκα Σαουίς στο Ακροπόλ

Όταν η τραγωδία συναντά την προχειρότητα   Ο μύθος είναι τρόπος των ανθρώπων να δώσουν νόημα στον κόσμο, να μιλήσουν για το φόβο, την ελπίδα, την εξουσία και την ύπαρξη…

0 Comments
Read more about the article Φάνης Κωστόπουλος: ΧΕΡΜΑΝ ΜΠΡΟΧ (1886-1951) Μείζων πεζογράφος του 20ου αιώνα και ένας από εκείνους που μεταμόρφωσαν το ευρωπαϊκό μυθιστόρημα σε πρωτοποριακή μορφή τέχνης.
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 85

Φάνης Κωστόπουλος: ΧΕΡΜΑΝ ΜΠΡΟΧ (1886-1951) Μείζων πεζογράφος του 20ου αιώνα και ένας από εκείνους που μεταμόρφωσαν το ευρωπαϊκό μυθιστόρημα σε πρωτοποριακή μορφή τέχνης.

Ο  Χέρμαν  Μπροχ – υποψήφιος το 1950, έναν χρόνο πριν από τον θάνατό του, για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας -  ήταν γόνος εύπορης εβραϊκής οικογένειας της  Βιέννης, μεταστράφηκε στον καθολικισμό…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης: Συνομιλία με τον Αναπληρωτή Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας του Π.Ι. κ. Βασίλειο Παππά με αφορμή την έκδοση του νέου του βιβλίου Μη ελεγειακή λατινική ερωτική ποίηση της Ύστερης Αρχαιότητας.

1.Ας ξεκινήσουμε από τον τίτλο του βιβλίου σας μη ελεγειακή λατινική ερωτική ποίηση της ύστερης αρχαιότητας! Πως προσδιορίζεται ο όρος "μη ελεγειακός";   1) Σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση.…

0 Comments

Federico  García Lorca  (Fuente Vaqueros, Granada, 5 / 6 /1898 – camino de Vianar 18/ 8/ 1936) Poema del cante jondo (1921) Μτφρ.: Ευμορφία Μαντζαβίνου

Νεκρός κειτόταν στο δρόμο με ένα μαχαίρι στην καρδιά. Κανένας δεν τον γνώριζε. Πώς έτρεμε το φως του φαναριού! Μανούλα Πώς έτρεμε του δρόμου το φανάρι! Ήταν χαράματα. Κανένας δεν…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Η πρώτη μου αγάπη. 34 ερωτικές ιστορίες», Ανθολογία, επιμέλεια: Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης, εκδόσεις Λέμβος, Αθήνα Απρίλιος 2025, σελίδες 244

Σε τρεις χρωματικές παραλλαγές τού εξωφύλλου για κάθε γούστο, ανάλογα με την ηλικία, τα μεταισθήματα, την πικρία ή την ευλογημένη διάθεση που αφήνει πίσω της ως ανάμνηση (ή ως εξέλιξη)…

0 Comments

Γιώργος Βοϊκλής*: Στέφανου Παπαδημητρίου, «Η σφαγή των αθώων». Εκδ. Ψυχογιός 

  Τιμωρία πριν απ’ το έγκλημα   Μια γροθιά στο στομάχι του αναγνώστη είναι το νέο μυθιστόρημα του Στέφανου Παπαδημητρίου με τίτλο «Η σφαγή των αθώων» (εκδόσεις Ψυχογιός, 2025), καθώς…

0 Comments

Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη: Φωτεινή Μυλωνά- Ραΐδη, Με τα φτερά της ελευθερίας, εκδόσεις Hashtang.

Η Φωτεινή Μυλωνά Ραΐδη μετά το ιστορικό της μυθιστόρημα «Κι απόμειναν μονάχα οι λυγμοί», μας φέρνει ένα βαθιά κοινωνικό μυθιστόρημα που συγκινεί και σοκάρει, προβληματίζει αλλά και μαλακώνει την ψυχή…

0 Comments