You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: Δημήτριος Μακρατζάκης, Το σύμπαν, η ζωή και ο άνθρωπος. Η αστερόσκονη που γεννά ιδέες, εκδόσεις Αγγελάκη, Αθήνα 2022, σελ. 254.

Κωνσταντίνος Μπούρας: Δημήτριος Μακρατζάκης, Το σύμπαν, η ζωή και ο άνθρωπος. Η αστερόσκονη που γεννά ιδέες, εκδόσεις Αγγελάκη, Αθήνα 2022, σελ. 254.

Ήδη το πρώτο μισό τού τίτλου απευθύνεται στο αριστερό ημισφαίριο τής Λογικής (για τους δεξιόχειρες): Το σύμπαν, η ζωή και ο άνθρωπος. Ενώ το δεύτερο μισό τού τίτλου απευθύνεται στο αριστερό ημισφαίριο τού Ά-Λογου, Παρά-Λογου, Μη νοησιαρχικού (για τους δεξιόχειρες πάντα): Η αστερόσκονη που γεννά ιδέες.

Για τους αμφιδέξιους δεν γνωρίζουμε πολλά, αφού η μεγαλοφυία είναι μακράν των αντιληπτικών ικανοτήτων ανθρώπων τε ρομπότ (μηχανών).

Όμως η Ανθρωπότητα κάθε φορά που προβαίνει σε ένα ποιοτικό-κβαντικό άλμα στους ιδιοφυείς τρελούς το χρωστάει.

Ο Μεγάλος Freud, ο Πατέρας (και η Μητέρα) τής Ψυχανάλυσης δήλωσε ευθαρσώς πως «Κάθε φορά που έφτανα σε ένα λογικό θεωρητικό συμπέρασμα, σε αυτό είχε ήδη καταλήξει προ πολλού ένας ποιητής».

Ο Young ήταν τόσο προχωρημένος που όχι μόνον μελέτησε τους Γνωστικούς αλλά τόλμησε να συγγράψει και να δημοσιοποιήσει Ημερολόγια όπου δηλώνει πως «στις πλέον κρίσιμες και γόνιμες εποχές του ένιωθε σαν να τον πετροβολάει το Υποσυνείδητο» (το δικό του, καθώς και της Ανθρωπότητας, το Συλλογικό).

Οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι ήταν κυρίως ποιητές, που διατύπωσαν αξιώματα, αδύνατον να αποδειχθούν με τα επιστημονικά εργαλεία της εποχής τους. Είκοσι και πέντε αιώνες μετά επαληθεύονται σε επιταχυντές όπως αυτός τού CERN.

Τι σημαίνει αυτό; Πως όπου δεν φτάνεις με τον γνώμονα και με τον διαβήτη φτάνεις και παραφτάνεις με τα φτερά τής δημιουργικής φαντασίας, πετώντας πάνω από την φλεγομένη κινουμένη άμμο τής στυγνής και στείρας (ενίοτε) αυστηρής Λογικής.

Σήμερα φτάσαμε σε ένα όριο που ο παγκόσμιος Δυτικός (ελληνορωμαϊκός και χριστιανικός) πολιτισμός μας κινδυνεύει να αφανιστεί, εάν δεν μετεξελιχθεί τάχιστα και δεν απορροφήσει με δημιουργικό, ευφάνταστο τρόπο τις προκλήσεις τής Τέταρτης Ρομποτικής Επανάστασης.

Τα κομπιούτερ τού μέλλοντος, οι κβαντικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, χρησιμοποιώντας την κβαντική διεμπλοκή θα είναι ταχύτεροι και αποτελεσματικότεροι από τις φτωχές πέντε αισθήσεις μας. Παρεκτός κι εάν προσθέσουμε την έκτη, την έβδομη… αίσθηση.

Poeta vates και Poeta faber: δύο ξεχωριστές κατηγορίες ποιητών κατά τους Λατίνους θεωρητικούς τής Λογοτεχνίας. Ποιητής προφήτης και ποιητής τεχνίτης. Στην πρώτη κατηγορία ο Σικελιανός, ο Καζαντζάκης, ο Καβάφης (εν μέρει), στην δεύτερη ο Σεφέρης, ο Παλαμάς, ο…., η….

Σήμερα θα προσθέταμε και μία τρίτη κατηγορία: poeta farceur.

Ο Ιονέσκο, ο Αρραμπάλ, ο Μπέκετ… ΚΑΙ τόσοι άλλοι / τόσες άλλες επίγονοι.

Σύμφωνα με τον Κορεάτικης Καταγωγής Φυσικό Trinh Xuan Thuan (το αντίπαλο δέος τού Stephen Hawking) στο βιβλίο του “The Secret Melody” υποστηρίζει (παραπέμποντας τόσο στον Πυθαγόρα όσο και στον Σαίξπηρ πως η «ουράνια αρμονία των σφαιρών» οδηγεί στο μοντέλο ενός υπερκόσμιου ακορντεόν που παίζει μια μελωδία, από την οποία η Ανθρωπότητα ολάκερη δεν προλαβαίνει να ακούσει μήτε μια νότα; Μήπως λοιπόν το περίφημο big bang είναι μια παραισθητική απλοποίηση μιας και μόνης περιφερειακής φέτας ενός ακορντεόν που τυχαίνει να διαστέλλεται;

Στο περίφημο βιβλίο του «Τύχη και Αναγκαιότητα» ο Ζακ Μονώ παραπέμπει στην πανάρχαια προσωκρατική φιλοσοφία και Σκέψη, χωρίς να κατονομάζει βεβαίως προσωποποιημένες έννοιες όπως η Νέμεσις (την οποία τρέμουν ακόμα και οι λεγόμενοι Ολύμπιοι θεοί). Την Τύχη την αναγνώριζαν όμως οι αρχαίοι ως γενεσιουργό και συνδημιουργό δύναμη τού κόσμου.

Ο σύγχρονος διανοητής Δημήτρης Μακρατζάκης ανακεφαλαιώνει σε αυτό τον συμπεριληπτικό εύχρηστο εγχειρίδιό του την μέχρι σήμερα επίσημη Επιστήμη τής Φυσικομαθηματικής χωρίς να πηγαίνει πέρα από το πλαίσιο που θέτουν οι αποδεδειγμένες (εν πολλοίς) θεωρίες που έχουν διατυπωθεί.

Υποθέτω πως στο επόμενο βιβλίο του θα επιτρέψει στον εαυτό του την πολυτέλεια να λειτουργήσει περισσότερον ως ποιητής παρά ως επαρκής, συναρπαστικός (θα έλεγα) αφηγητής, όπως τώρα…

Αυτό προϋποθέτει μία Ελευθερία που χρήζει ποιητικής αδείας προκειμένου να εκφραστεί και να εφαρμοστεί στον χώρο που βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ Επιστητού και μη Επιστητού.

Προσωπικά, αναμένω το δεύτερο μέρος αυτού τού άκρως εμπεριστατωμένου πονήματος που αξίζει να μελετηθεί από κάθε ειλικρινή Αναζητητή τής Αλήθειας.

 

Μετά Λόγου Γνώσεως,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας

https://konstantinosbouras.gr

 

info:
https://angelakis.gr/to-sympan-h-zwh-kai-o-an8rwpos-h-asteroskonh-poy-genna-idees
https://angelakis.gr/index.php?route=product/manufacturer/info&manufacturer_id=490
https://www.politeianet.gr/books/9789606162497-makratzakis-dimitrios-aggelaki-to-sumpan-i-zoi-kai-o-anthropos-333323

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.