You are currently viewing Μαρία Βέρρου: Tom Hillenbrand:  Φονικές ελιές. Μτφρ.: Μιχ. Αθανασιάδης, εκδ. Ποταμός.   ISBN 978-960-545-220-9

Μαρία Βέρρου: Tom Hillenbrand:  Φονικές ελιές. Μτφρ.: Μιχ. Αθανασιάδης, εκδ. Ποταμός.   ISBN 978-960-545-220-9

Ένα τάνκερ από την Τουρκία, μία μεγάλη ποσότητα πειραγμένου λαδιού, μια εταιρεία στις ΗΠΑ, και στο ενδιάμεσο ένας εξαφανισμένος έμπορος.

Θα μπορούσε ν’ αποτελέσει και άσκηση δημιουργικής γραφής: Γράψτε μία αστυνομική ιστορία, χρησιμοποιώντας τα πιο πάνω δεδομένα.

Τι το ιδιαίτερο όμως έχει αυτό το βιβλίο; Κατ’ αρχάς, σκεφτείτε ένα ροΐ, ναι, ναι, εκείνο το δοχείο με τον μακρύ λαιμό που από το στόμιό του τρέχει ελαιόλαδο το οποίο εδώ ξεπερνά τα «σύνορα» ενός πιάτου για να διατρέξει κατά μήκος την Ιταλία, να επισκεφθεί την Ελβετία, τη Βόρεια Ευρώπη και λίγο την Αφρική, έτσι για μεγαλύτερη νοστιμιά, για να φτάσει μέχρι την Αμερική, ερεθίζοντας τη φαντασία αλλά και τον ουρανίσκο καθώς μέσα από τις σελίδες του αποθεώνονται διάφορες γαστριμαργικές λιχουδιές· μετά εστιάστε σ’ έναν Λουξεμβουργιανό μάγειρα που αφήνει την κουζίνα για ν’ ακολουθήσει τα ίχνη του σαν άλλος Κοντορεβιθούλης, γιατί πιστεύει ότι θα του αποκαλύψουν τους λόγους της εξαφάνισης του αγαπημένου του φίλου. Όλο αυτό θα συμφωνήσετε φαντάζομαι ότι μας οδηγεί σε περίεργα μονοπάτια, στην καλύτερη περίπτωση.

Το αστυνομικό μυθιστόρημα πλέον έχει αναδειχθεί σ’ ένα ιδιαίτερα απαιτητικό είδος με  σπουδαία έργα στη φαρέτρα του.  Και είναι πάρα πολλοί οι συγγραφείς, Έλληνες και ξένοι που ακολουθώντας τις επιταγές του είδους αποδεικνύουν με την πένα τους όχι μόνο το σπουδαίο ταλέντο τους στη μυθοπλασία αλλά και τη λογοτεχνικότητα που σαφώς αποπνέουν τα εν λόγω έργα.

Ένα σπουδαίο λογοτεχνικό έργο, εκτός από την πρώτη ύλη που είναι η ιδέα του συγγραφέα, εκείνη η βραδυφλεγής βόμβα στο κεφάλι του που περιμένει την ώρα να εκραγεί, πρέπει να καλύψει άρτια και άλλα πεδία που θα εμπλουτίσουν το κείμενο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει, όπως εν προκειμένω, ένας γαστριμαργικός πειρασμός στον οποίο οι αναγνώστες δεν θα μπορούν ν’ αντισταθούν. Και τούτο το βιβλίο βρίθει από τέτοιους· αμέτρητες οι γευστικές νότες που δονούν τις σελίδες του προκαλώντας τα όριά τους. Είμαι βεβαία πάντως ότι, όσοι επισκεφτούν σε κάποιο ταξίδι τους το Λουξεμβούργο και την Ιταλία, ακολουθώντας τον γαστριμαργικό οδηγό αυτού του βιβλίου θ’ απολαύσουν σπάνιες γευστικές στιγμές.

Ο Tom Hillenbrand τελικά αποδείχθηκε πολύ καλός μάγειρας ξεπερνώντας ακόμα και τον ήρωά του. Έστησε μία σφιχτοδεμένη ιστορία, όπου υπάρχουν τα πάντα στις σωστές δόσεις: μυστήριο, χιούμορ, σασπένς, ερωτικές ίντριγκες, συνοδευόμενες από πέστο αλ τζενοβέζε, πάστα πομοντόρο, σπαγγέτι Μπολονιέζε, στέικ ντε σεβάλ και στο τέλος για χωνευτικό ένα αμάρο αβέρνα· γιατί όπως και να το κάνεις, η καλή χώνευση είναι και η πεμπτουσία του καλού φαγητού. Γκλαμουράτο ευρωπαϊκό περιβάλλον, όπου με τακτ καυτηριάζονται κάποια κακώς κείμενα της Ευρώπης η οποία, μεταξύ τυρού και αχλαδιού, κάποιες φορές, συνεδριάζει και βγάζει αποφάσεις που διαχέονται προς όλη την ΕΕ και σκοτεινά δολοφονικά σοκάκια, σε μία συνεχή συνδιαλλαγή που τρομάζει μέχρι τη στιγμή της κάθαρσης.

Ένα κομψό και άκρως απολαυστικό βιβλίο τσέπης, σε μετάφραση Μιχάλη Αθανασιάδη, ενταγμένο στα «φονικά» των εκδόσεων ΠΟΤΑΜΟΣ.

Αξίζει μία περίοπτη θέση στις αναγνωστικές και όχι μόνον προτιμήσεις σας!

 

 

 

 

Η Μαρία Βέρρου είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Δημιουργική Γραφή του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας.

Αφήστε μια απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.