You are currently viewing Μιχαήλ Κ. Παπαδόπουλος, Φυλακισμένα γράμματα, Σειρά: Δοκίμιο-Κριτική, εκδ. «Mανδραγόρας» Αθήνα 2023, έργο εξωφύλλου Emma Churcheward, σελ. 128

Μιχαήλ Κ. Παπαδόπουλος, Φυλακισμένα γράμματα, Σειρά: Δοκίμιο-Κριτική, εκδ. «Mανδραγόρας» Αθήνα 2023, έργο εξωφύλλου Emma Churcheward, σελ. 128

Ο Μιχαήλ Κ. Παπαδόπουλος, διδάκτωρ ψυχολογίας, επιτέλεσε ως σχολικός ψυχολόγος ένα σημαντικό έργο στην Κυπριακή Εκπαίδευση. Υπήρξε πρωτοπόρος σε εποχές που στην Κύπρο η σχολική αποτυχία κι ο λειτουργικός αναλφαβητισμός αντιμετωπίζονταν ως μια αναπηρία του ιδίου του παιδιού ή και της οικογένειάς του. Αυτή η αντιμετώπιση οδηγούσε και οδηγεί νομοτελειακά στην περιθωριοποίηση και την εγκατάλειψη του σχολείου. Ο Δρ Παπαδόπουλος, αντιλαμβανόμενος ότι τα παιδιά κυρίως από τα μη προνομιούχα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα παρουσίαζαν αποτυχία σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότητες, εμπνεύστηκε κι εφάρμοσε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σε αυτό το πρόγραμμα εντάχθηκαν μαθητές που ενώ είχαν ήδη ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είχαν επίπεδο κάτω της δευτέρας δημοτικού. Εργάστηκε επί χρόνια άοκνα, πρώτα για να πείσει την ηγεσία της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, μετά για να βρει συνεργάτες και τέλος για να εποπτεύσει και να εμψυχώσει ο ίδιος τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς που συμμετείχαν στην προσπάθεια.

Στο παρόν βιβλίο του με τίτλο «Φυλακισμένα γράμματα», εφαρμόζει μιαν επαναστατική μεθοδολογία υποβάλλοντας σε εξέταση το εκπαιδευτικό σύστημα κι όχι τον μαθητή. Δίνει τον λόγο σε αυτούς που το εκπαιδευτικό σύστημα τους τον στερεί. Τα λειτουργικά αναλφάβητα παιδιά έχουν βήμα να εκφράσουν την λύπη τους για τα βιώματα του σχολικού πόνου και αποκλεισμού.

 

Ο Μιχαήλ Κ. Παπαδόπουλος γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου το 1952. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο της Aix-en-Provence στη Γαλλία όπου πήρε πτυχίο και μεταπτυχιακό τίτλο στην Ψυχολογία. Επιστρέφοντας στην Κύπρο, από το 1976 μέχρι το 2013 εργάστηκε στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Το 1997 απέκτησε τον τίτλο του Διδάκτορος από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) καταθέτοντας τη διατριβή του με θέμα «Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Σχολικός αποκλεισμός και σχολικός πόνος», η οποία τον ίδιο χρόνο εκδόθηκε και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Νέα Σύνορα-Α.Α. Λιβάνη.

Την περίοδο 1997-1999, ’δίδαξε ως Επισκέπτης Αναπληρωτής Καθηγητής στο «Τμήμα Επιστημών της Αγωγής» στη Σχολή Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής» του Πανεπιστημίου Aix–Marseille Ι, και την περίοδο 2000-2002 ως Ειδικός Επιστήμονας στο «Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών» στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Οι δημοσιεύσεις του αναφέρονται κυρίως σε θέματα σχολικής αποτυχίας, λειτουργικού αναλφαβητισμού, νεανικής παραβατικότητας, βίας στο σχολείο, χρήσης ουσιών και αγωγής υγείας. Για τις δημοσιεύσεις του και τις εργασίες του στα πιο πάνω επιστημονικά πεδία έχει αναγνωριστεί ως εμπειρογνώμονας από Πανεπιστήμια της Ευρώπης, διεθνείς και Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς όπως την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Συμβούλιο της Ευρώπης, την UNESCO, το Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας καθώς και από άλλους επιστημονικούς φορείς

Παυλίνα Παμπούδη

Η Παυλίνα Παμπούδη σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (Ιστορία – Αρχαιολογία) και παρακολούθησε μαθήματα Μαθηματικών στη Φυσικομαθηματική Σχολή και ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στο κολέγιο Byahm Show School of Arts του Λονδίνου. Έχει εκδώσει μέχρι στιγμής 15 ποιητικές συλλογές, 3 βιβλία πεζογραφίας, περισσότερα από 40 βιβλία δήθεν για παιδιά και 31 μεταφράσεις λογοτεχνικών έργων. Επίσης, έχει κάνει 3 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής, και έχει γράψει σενάρια για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, καθώς και πολλά τραγούδια.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.