ΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Πέτρινοι τοίχοι, και ρωγμές όπως ιστοί αράχνης
Οπου ενοφθαλμίζονται υγρασία και έντομα
Μυρωδιά σταφυλιού με την αγωνία του να γίνει κρασί
Ο θρήνος μιας δεκαοχτούρας από το βάθος του καιρού
Ενας βράχος σαν προιστορικό κρανίο
Σκουραίνει από χρόνο σε χρόνο
Καθώς σταγόνες νερού μπαίνουν στις φλέβες του
πιό λεπτές και από μετάξι
Πίσω από ένα δεντρο, βλέπω τη σκιά κάποιου που έρχεται
Στον ώμο του ένα κοφίνι με σταφύλια
Τα γένια του άσπρα πια, μέχρι τα στήθια του
Τα πόδια του, μισό μέτρο πάνω από τη γη
Ύστερα θυμήθηκα ότι ήταν στους ουρανούς εδώ και χρόνια…
ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ;
Μιλούσε για τον άνδρα της σαν ηταν πεθαμένος.
Ζούν στο ίδιο σπίτι, χρόνια τώρα αμίλητοι,
σκιές σε χορό φαντασμάτων, οι κραυγές έχουν τελειώσει .
Τώρα όλα τα σκεπάζει η σιωπή, σαν διάφανο σάβανο…
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΝΗ
Καθώς φυσάει ο άνεμος, άμμος και σκόνη
σκεπάζει δέντρα και ανθρώπους.
Ο πρώτος κόκκος περνάει απαρατήρητος,
Το ίδιο και ο δεύτερος .
Καθώς βαδίζουμε βιαστικοί
είμαστε κιόλας θαμμένοι
απ’ αυτό που, πριν απο λίγο, αδιαφορήσαμε …
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Θανάσης Κριτσινιώτης γεννήθηκε το 1959 στη Φαρκαδόνα Τρικάλων από αγροτική οικογένεια.Το 1983 αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπου έκανε σπουδές φιλολογίας και φιλοσοφίας. Τρία χρόνια από το 1984 μέχρι και το 1987 υπήρξε μεταπτυχιακός υπότροφος φιλοσοφίας στο ίδιο Παν/μιο. Το 1989 διορίστηκε στη μέση εκπαίδευση και υπηρετεί σε διάφορα γυμνάσια και λύκεια της Ελλάδας και ελληνικά σχολεία της Γερμανίας, (από το 1996 μέχρι το 2001.) Συμμετείχε σε πολιτικές και θεατρικές ομάδες της χώρας αυτής αλλά και στην Ελλαδα. Τώρα ζει στη Λάρισα.Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.
Έχει εκδώσει τα εξής: Το Σάρκινο Φασματοσκόπιο, έκδ. Σύγχρονη Εποχή, 1988, Τα Φύλλα των Ημερών, έκδ.Τραμ, 1996. .Άγγελοι απο κέβλαρ, εκδ. Ακτή, 2010, Η Δάφνη και το ποτάμι ,εκδ.Γαβριηλιδης,2016. Κλεοπάτρα σε κομμάτια ,εκδ.Σαξπηρικόν,2019.
Επίσης, μετέφρασε τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή.
Συνεργάστηκε με τα περιοδικά Μανδραγόρας,Άνευ, Ακτή, Βαρελακι ,Θράκα, exitirion, Ποιείν, και διαχειρίζεται τις διαδικτυακές ομάδες “New Poetopia”,Ποιητικές διαδρομές και ηλεκτρονική Νέκυια,που λειτουργούν κυρίως ως ανθολόγια ποίησης και τέχνης γενικότερα. Τον ενδιαφέρει η Αρχαία Τραγωδία αλλά και τα σύγχρονα κοινωνικά και υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου.
122