Αιμιλία Βλαχογιάννη: Αχίλλειος πτέρνα

Αχίλλειος πτέρνα   Πάνοπλος ήσουν, ασπίδα και δόρυ κρατούσες, περικνημίδες με φτερά. Σε φίλτρο αθανασίας είχες βουτηχτεί. Ημίθεος, όμως, με οίηση και δίνη ύβρεως δεν επιβίωσε ως τώρα. Μια φτέρνα σε πρόδωσε…

0 Comments

Μαρώ Τριανταφύλλου: 100σ

100 σ.    «Ο καταυλισμός της Νουσεϊράτ,  βρίσκεται υπό συνεχή βομβαρδισμό από το πρωί της Πέμπτης, 28.11.2024. Ισραηλινά μαχητικά χτύπησαν κατοικίες, τζαμιά και άλλες δημόσιες υποδομές, με τον απολογισμό να…

0 Comments

Δήμητρα Παλαπάνη: Δέκα χαϊκού για τον Δεκέμβριο

Ο Δεκέμβριος Δωδέκατος αδερφός Ορφάνιας χρόνου Κρύο τσουχτερό στις χιονισμένες πόλεις Έρπει ο καιρός Πεσμένα φύλλα Χνάρια από βήματα Μοναχών ζωών Με μια κουβέρτα στο παγωμένο χώμα Κλαίει η νύχτα…

0 Comments

Φάνης Κωστόπουλος:  Ιππότες της Αθεΐας

Ιππότες της Αθεϊας     Στα «ένδοξα»  γυμνασιακά χρόνια («ένδοξα» γιατί σχετίζονται με τις  αναστατώσεις  που προκαλούσα μαζί με άλλους ως μαθητής στο  Σχολείο) και σε μια εποχή κατά την οποία …

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης, Τέχνη και Αγορά

Η σχέση μεταξύ τέχνης και εξουσίας είναι σήμερα πιο πολύπλοκη από ποτέ, καθώς διαμορφώνεται από τη διαρκή αλληλεπίδραση πολιτικών, οικονομικών και πολιτιστικών δυνάμεων. Η σύγχρονη τέχνη αμφισβητεί τις παραδοσιακές έννοιες…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Το σώμα της». Μια παράσταση – ύμνος στο γυναικείο σώμα, στο Κτήριο Τσίλλερ – Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος».

Από την εποχή τής μυθικής Ανδρομέδας έως τις ευριπίδειες Μήδεια και Φαίδρα η γυναικεία καταπίεση διαιωνίζεται δυστυχώς με άπειρους κυριολεκτικούς, συμβολικούς και μεταφορικούς τρόπους. Οι όποιες βιολογικές ιδιαιτερότητες καταδικάζουν κάθε…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Εκπαιδευτικό Σύστημα Συμβατό με την Εποχή της Πληροφορίας και της Γνώσης

  Πού είναι η σοφία που χάσαμε στη γνώση; Πού είναι η γνώση που χάσαμε στην πληροφορία; Τ. Σ. Έλιοτ, The Rock   1 Η εποχή της πληροφορίας και της…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ:  Το φαντασιακό στον λαϊκό πολιτισμό της Ελλάδας και της Βαλκανικής.  Γ΄ Μέρος

1.5. Μαντική και χρησμοί   Η καθημερινή συνάντηση και συναναστροφή με το άγνωστο, το απρόβλεπτο και το αβέβαιο έχει οδηγήσει σε υποτιθέμενες τεχνικές στην αναγνώριση των μελλουμένων του ασύλληπτου, τεχνικές…

0 Comments