Λένη Ζάχαρη: Εδώ Πολυτεχνείο, εκεί Πολυτεχνείο… Από το όνειρο στη «φαρσοκωμωδία».

Κρατάω στα χέρια μου ένα ματωμένο πουκάμισο εδώ και πενήντα χρόνια και περιφέρομαι στους δρόμους και τα στενά που χάραξε η ιστορία με τον πιο βάρβαρο και τραγικό τρόπο. Είμαι…

0 Comments
Read more about the article Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 19 – Ο Ευκλείδης της Καλαμάτας
?????????????????????????????????????????????????????????

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 19 – Ο Ευκλείδης της Καλαμάτας

Χρόνια πριν, ο γνωστός συνθέτης Θάνος Μικρούτσικος διετέλεσε, στα μέσα των ’90, Υπουργός Πολιτισμού. Την περίοδο εκείνη είχε δηλώσει ότι ψάχνει να βρει τον ‘Ελύτη της Καλαμάτας’. Συνέβη τελευταία να…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: Monster (2023) του Hirokazu Koreeda

Στους σκληρούς καιρούς που διανύουμε, ποιος σκηνοθέτης είναι πιο ικανός να δώσει μια διέξοδο στη σύγχρονη απελπισία, από τον κατεξοχήν ανατόμο του ψυχισμού των παιδιών και υπερασπιστή του δικαιώματος τους…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Θεόδωρος Βασιλειάδης και Μαρία Βούλγαρη  στη Δημοτική Πινακοθήκη της Καλλιθέας – «Ίδρυμα Σοφίας Λασκαρίδου»

Η πρώτη εντύπωση είναι απόρροια θαυμασμού. Ο χώρος  επιβλητικός. Πρόκειται για την Οικία Λασκαρίδου, όπου έζησε και γέρασε η  ωραία Σοφία Λασκαρίδου, η ζωγράφος, η αγαπημένη του τραγικού αυτόχειρα Περικλή…

0 Comments

Παναγιώτης Θωμά: Κυριάκου Χαραλαμπίδη Λόγος Σεσαρκωμένος: ο σαρκωμένος Θεός και ο ένυλος χαρακτήρας των λέξεων στη χαραλαμπίδεια ποιητική[1]

Οφείλω κατ’ αρχάς να υμνήσω τη θαυμαστή γλώσσα, τον ποιητικό λόγο του Κυριάκου Χαραλαμπίδη, του όντως Έλληνα και ελληνικού ποιητή, που ως τέτοιος είναι άριστος καλλιεργητής της ελληνικής, ενώ το…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Άννα Ζέγκερς, αυτοεξορίστηκε αλλά πατρίδα της παρέμεινε η γλώσσα της

«Μόλις στρίψαμε από την όχθη του Ρήνου για το κέντρο της πόλης ένιωσα ένα βάρος να μου πλακώνει την καρδιά, σαν να με περίμενε κάτι παράλογο, ίσως μια τρομερή είδηση…»…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Συζήτηση με την Ανθούλα Δανιήλ για μια φωτογραφία του Γ. Σεφέρη Α΄  μέρος

Η γνωστή κριτικός λογοτεχνίας Ανθούλα Δανιήλ δημοσίευσε πρόσφατα στο κυπριακό περιοδικό Διόραμα (τχ 50, Σεπτ-Οκτ. 2023) ένα κείμενο σχετικό με μια φωτογραφία του Γ. Σεφέρη στον αρχαιολογικό χώρο της Παλμύρας…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Το αθάνατο «ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ» του Ζαν Πωλ Σαρτρ σε σκηνοθεσία Χρήστου Γαλάνη στο Θέατρο «Από κοινού».

Γράφει ο ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός Κωνσταντίνος Μπούρας   Η περίφημη συμπεριληπτική φράση «Η Κόλαση είναι οι άλλοι» από τη «Ναυτία» τού φιλοσόφου Ζαν-Πωλ Σαρτρ, που είχε την τόλμη…

0 Comments

Βασίλης Πανδής: Ευριπίδης Κλεόπας, Τα 36 κλικ του φωτοφράχτη, εκδόσεις Ποταμός, Αθήνα 2023

Νομίζω πως ο –δηλωτικός του περιεχομένου– τίτλος αυτός δεν αποτελεί απλώς μία χαριτωμένη αναλογία μεταξύ της συγγραφικής και της φωτογραφικής πράξης (ως καλλιτέχνης, ο Ευριπίδης Κλεόπας υπηρετεί πιστά και τις…

0 Comments

Κώστας Λογαράς: Γιώργος Συμπάρδης,  «Πλατεία Κλαυθμώνος»  (Μεταίχμιο» 2023)

Δώδεκα ματιές  στην «ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ»                    Το μυθιστόρημα του Γιώργου Συμπάρδη «Πλατεία Κλαυθμώνος» ( Μεταίχμιο» 2023) είναι σπουδή στις  λεπτομέρειες που αναπλάθουν μια εποχή. Κάθε σελίδα του όλο και …

0 Comments

Κώστια Κοντολέων: Silver Alert

  Ανοίγει την πόρτα της ντουλάπας. Σε μαύρη κρεμάστρα κρέμεται η μαύρη φούστα της με την ασορτί μπλούζα. Τις ξεκρεμάει. Κάνει να κλείσει την ντουλάπα. Κοντοστέκεται. Η μάλλινη χειμωνιάτικη ζακέτα…

0 Comments