Βάλτερ Πούχνερ: O ομιλούμενος σκηνικός λόγος στην ελληνική δραματουργία (1810-1840)

Στο χρονικό διάστημα αμέσως πριν και αμέσως μετά την Eλληνική Eπανάσταση του 1821 στο σκηνικό λόγο του θεάτρου καθρεφτίζονται οι…
Read More
Βάλτερ Πούχνερ: O ομιλούμενος σκηνικός λόγος στην ελληνική δραματουργία (1810-1840)

Βέρα Παύλου: Τιμοφέι Κουλιάμπιν: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ-μια σύγχρονη Ιφιγένεια;

Σ’ ένα ορεινό χωριό, κατακαλόκαιρο, άκουσα μια συνέντευξη του Τιμοφέι Κουλιάμπιν.  Σεπτεμβριάτικη Τρίτη και η παράσταση παίζεται στο Ηρώδειο. Περίμενα…
Read More
Βέρα Παύλου: Τιμοφέι Κουλιάμπιν: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ-μια σύγχρονη Ιφιγένεια;

Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Η Τέχνη ως Γλώσσα» (ΙΙ) Σημειωτικές δομές και υπολογιστική ανάλυση στη σύγχρονη τέχνη»

Σε προηγούμενη ανάρτηση με τίτλο «Η Σύγχρονη Τέχνη ως Σύστημα Σημείων» (13 Ιουλίου 2024) στο φιλόξενο ηλεκτρονικό περιοδικό periou.gr (https://www.periou.gr/giannis-kolokotronis-i-sygchroni-techni-os-systima-simeioni/?fbclid=IwY2xjawFKtgJleHRuA2FlbQIxMQABHS_5NVyPQcgc4FwquOLfol0YFUfZ0VQx_1nHBOblguzcQAw3s8byyn4mZA_aem_YuaTtDR6HPf34JmJRLjSfw),…
Read More
Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Η Τέχνη ως Γλώσσα» (ΙΙ) Σημειωτικές δομές και υπολογιστική ανάλυση στη σύγχρονη τέχνη»

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Υπόθεση Γκολντμάν», κατά το «Υπόθεση Ντρέϋφους».

Τα ίδια περίπου θέματα με το κοινωνικό ζήτημα των ορίων τής ατομικής ελευθερίας στο πλαίσιο μιας δημοκρατίας με τον ανθούντα…
Read More
Κωνσταντίνος Μπούρας: «Υπόθεση Γκολντμάν», κατά το «Υπόθεση Ντρέϋφους».

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Κωνσταντίνος Θεοτόκης, ένας αρνητής της τάξης του, έντιμος κοινωνικός συγγραφέας

   Σαν άλλου κόσμου κάτοικος! Κωστής Παλαμάς     Κάπου στις αρχές του εικοστού αιώνα ο βασιλιάς Γεώργιος με την…
Read More
Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Κωνσταντίνος Θεοτόκης, ένας αρνητής της τάξης του, έντιμος κοινωνικός συγγραφέας

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 55 – Emily Grosholz ΙΙ

ΥΛΙΚΟ   Η Emily Grosholz (1950, Philadelphia USA) είναι συγγραφέας, εκτός των άλλων, πέντε ποιητικών βιβλίων. Είναι καθηγήτρια φιλοσοφίας στο…
Read More
Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 55 – Emily Grosholz ΙΙ

Αφιέρωμα στην ποίηση

Αρχοντούλα Διαβάτη: ένα αφήγημα

ΑΡΧΗ ΙΝΔΙΚΤΟΥ Τα αστέρια σας επέλεξαν, θα πετύχετε, σχολιάζει υπομονετικά ο αστρολόγος στο κοινωνικό δίκτυο που συχνάζουμε. Απειλεί ότι δεν θα επανέλθει. Ας ακούσω τώρα...

>>

Πασχάλης Κατσίκας: τρία ποιήματα

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ Το σπίτι ετούτο είναι ζωντανό Τα κόκαλά του τρίζει στην αλλαγή των εποχών Η τηλεόραση έναν λευκό παράγει θόρυβο Βαριανασαίνει το...

>>

Τ.Σ.ΕΛΙΟΤ: Το κήρυγμα της φωτιάς (απόσπασμα). Μτφρ. Παυλίνα Παμπούδη

Την ώρα τη μενεξεδιά, όταν τα μάτια και η πλάτη Σηκώνονται απ’ το γραφείο, όταν …

Gerry Loose (1948 – 2024): ΨΑΛΜΟΙ Μτφρ.: Σάρα Θηλυκού

ΨΑΛΜΟΙ      Ψαλμός 1: οπωρώνες και θα ΄ναι ο άνδρας σαν το δέντρο ριζωμένος …

Sergio Ramírez, ( 1942 – Μασατέπε,Nικαράγουα): Catalina y Catalina. Μτφρ από τα ισπανικά: Ευμορφία Μαντζαβίνου

Καταλίνα και Καταλίνα   Εκείνο το απόγευμα, όπως κάθε απόγευμα, η Καταλίνα σιδέρωνε φορώντας κομπινεζόν …

Hernando Téllez: Genoveva me espera siempre. Μτφρ. Ευμορφία Μαντζαβίνου

                              Η Γενοβέφα με περιμένει πάντα ´´Toujours  J´espere quelqu´un´´. U.M. Εμφανιζόταν αυτή την ώρα στη …

ΟΜΗΡΟΥ Ἰλιάς  Ω 477 – 590. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

Η συνάντηση του Αχιλλέα με τον Πρίαμο και η πύργωση της Ιλιάδας. ΜΕΡΟΣ Α΄   …

ΠΛΑΤΩΝΟΣ  Μένων  80  Α-Β.    Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

Ο Μένων υπό τη δύναμη της διαλεκτικής1 μεθόδου τού «γητευτή» Σωκράτη εκφράζει το παραλυτικό του …

Παυλίνα Παμπούδη: Ο δρόμος

Ο ΔΡΟΜΟΣ     Ο Πέτρος άνοιξε την πόρτα του και βγήκε στο δρόμο. Στάθηκε για μια στιγμή αναποφάσιστος, στηριγμένος...

>>

Γεωργία Παπαδάκη. ΥΠΑΣΤΡΟΣ ⸺ ΑΣΤΡΟΓΕΙΤΩΝ

  Οι παραπάνω λέξεις, τα επίθετα ὕπαστρος-ον και ἀστρογείτων-ον, τερπνές στο άκουσμά τους και, εάν είχαν διασωθεί ώς τις μέρες μας, θα ήταν με το ευθύβολο νόημα της μονολεκτικής διατύπωσής...

>>

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Κωνσταντίνος Θεοτόκης, ένας αρνητής της τάξης του, έντιμος κοινωνικός συγγραφέας

   Σαν άλλου κόσμου κάτοικος! Κωστής Παλαμάς     Κάπου στις αρχές του εικοστού αιώνα ο βασιλιάς Γεώργιος με την οικογένειά του παραθερίζουν στον πύργο των Θεοτόκηδων στους Καρουσάδες –...

>>

Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Η Τέχνη ως Γλώσσα» (ΙΙ) Σημειωτικές δομές και υπολογιστική ανάλυση στη σύγχρονη τέχνη»

Σε προηγούμενη ανάρτηση με τίτλο «Η Σύγχρονη Τέχνη ως Σύστημα Σημείων» (13 Ιουλίου 2024) στο φιλόξενο ηλεκτρονικό περιοδικό periou.gr (https://www.periou.gr/giannis-kolokotronis-i-sygchroni-techni-os-systima-simeioni/?fbclid=IwY2xjawFKtgJleHRuA2FlbQIxMQABHS_5NVyPQcgc4FwquOLfol0YFUfZ0VQx_1nHBOblguzcQAw3s8byyn4mZA_aem_YuaTtDR6HPf34JmJRLjSfw), υποστήριξα ότι η τέχνη μπορεί...

>>

Κωνσταντίνος Μπούρας: Αισχύλειες «ΙΚΕΤΙΔΕΣ» με την ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ στον ρόλο τού Πελασγού.

Συνάντηση γιγάντων θα χαρακτήριζα αυτή την μεγαλειώδη, μνημειώδη, μνημειακή αλλά όχι και «μουσειακή» παραγωγή. Αισχύλος, Γρυπάρης, Κάλμπαρη, Κονιόρδου, Παπαληγούρα, Σακελλαρίου, Σάττι, Γωγιός, Μιχαλοπούλου, Τσορτέκης, Σουγιουλτζή…....

>>

Βαγγέλης Μητράκος: Σπίτι ορφανό

Ένα σπίτι ορφανεύει, μαραζώνει και πεθαίνει όταν ερημώσει απ’ τους ανθρώπους του, όταν του λείψει το στρίψιμο του κλειδιού στην …

Ανθούλα Δανιήλ: Φεγγάρι, μ’ ακούς τι λέω;

θα το πιάσω από τη μέση και θα το πάω προς το τέλος. Πενήντα τόσα χρόνια πριν  κι εγώ όρθια στη …