Γιάννης Κολοκοτρώνης: Η Εκθαμβωτική Πολυχρωμία της Σίλιας Φιλίππου

Η Σίλια Φιλίππου (Λευκωσία 1959) είναι ζωγράφος με την κλασική έννοια του όρου, που έχει τις ρίζες της στο ρήμα ζω + γραφή. Στην κλασική αρχαιότητα, η ωραιότητα της μορφής…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: Όλες οι Μεγάλες Ιδέες είναι Γένους Θηλυκού…και όλες κινδυνεύουν!

Ο αποτρελαμένος κόσμος μας στρέφεται μετά μανίας εναντίον του Θηλυκού Γένους! Αν το άρθρο που σε καθορίζει είναι το «η», αυτομάτως εντάσσεσαι στα ευάλωτα του κόσμου τούτου! Αν είσαι Γυναίκα…

0 Comments

Δάφνη Μπιτζάρου: Τα wikis, τα διασυνδεδεμένα δεδομένα και το Αλεξανδρινό λήμμα

Σκέφτομαι πως πολλές από τις εφαρμογές στον υπολογιστή είναι στην ουσία μια μεταφορά της ανθρώπινης σύνθετης δραστηριότητας στο υπολογιστικό περιβάλλον. Προσπαθούμε δηλαδή να εξελίξουμε τις μηχανές μας ώστε να μας…

1 Comment

Γιούλη Ζαχαρίου: ‘’FREMONT’’ σε σκηνοθεσία Babak Jalali (2023)

‘’Είμαι μια αλεπού. Δεν είμαι εξημερωμένη… Δε μαθαίνεις παρά τα πράγματα που έχεις εξημερώσει… Αν με εξημερώσεις, θα έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλον. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον…

0 Comments

Έφη Φρυδά. Τιμώντας τον Donald Sutherland (17/7/1935 – 20/6/24). «Don’t look now». Το κόκκινο και η βροχή

Είδα την ταινία του Nicolas Roeg «Don’t look now”, το 1973, στην 2η ή 3η εβδομάδα της προβολής της στην Αθήνα. Τότε, αν θυμάστε οι παλιότεροι, οι ταινίες περνούσαν πρώτα…

0 Comments

Χρυσάνθη Ιακώβου: «Άνθεα, εγχώρια και εξωτικά», της Κατερίνας Λιάτζουρα & της Μαργαρίτας Παπαγεωργίου (Εκδόσεις ΑΩ, 2023)

Είναι κάπως σπάνιο να βλέπουμε λογοτέχνες να γράφουν βιβλία από κοινού. Συνήθως η συγγραφή, ειδικά η ποίηση, είναι μια πολύ μοναχική διαδικασία, ο ποιητής είναι μόνος, έχει απέναντί του τον…

0 Comments

Ξανθίππη Ζαχοπούλου: Φανή Αθανασιάδου, Παραλλαγές σε ένα σώμα. Εκδ. ΑΩ

Φανή Αθανασιάδου – Παραλλαγές σε ένα σώμα Διαμέρισαν τα μέλη                                                                                                                                                            όχι τον ρουχισμό της                                                                                                                                                       το προτίμησαν                                                                                                                                                              ήταν πιο εύκολο και βολικό                                                                                                                                        να εξαφανίσουν μια ύπαρξη                                                                                                                                                  παρά να διαχειριστούν τα υπάρχοντά…

0 Comments

Απόστολος Σπυράκης: Νίκος Αναγνωστάκης, Ψίθυροι από Μελάνι. Εκδόσεις Όγδοο

Σκέψεις και ματιές, μνήμες και όνειρα για το τραγούδι, τις τέχνες, τον πολιτισμό και τον άνθρωπο   Για την εποχή των φιλμ νουάρ γράφει ο στιχουργός Νίκος Αναγνωστάκης στους εξαιρετικούς…

0 Comments

Πολυτίμη Γκέκα: Κατερίνα Δουκάκη, Στον κόσμο των ονείρων. Εκδόσεις Πλέθρον, 2023

Όνειρο – πραγματικότητα. Αυτές τις δύο συνιστώσες προβάλλει στο πρώτο μυθιστόρημά της, Στον κόσμο των ονείρων, η Κατερίνα Δουκάκη, εξερευνώντας τα όριά τους χωρίς ποτέ να δίνει την αίσθηση του…

0 Comments

Jurgens Habermas: Αχ Ευρώπη! Κείμενα για το μέλλον της Ευρώπης. Εκδ. Ροές

Το βιβλίο αυτό του μεγάλου Γερμανού κοινωνιολόγου και πολιτικού φιλοσόφου περιλαμβάνει συνολικά πέντε κείμενα, τρία σύντομα και δύο εκτενέστερα, τα οποία πραγματεύονται αφενός κρίσιμα ζητήματα της ευρωπαϊκής πολιτικής και αφετέρου…

0 Comments

Νίκος Δήμου: Ξένα ποιήματα. Μεταφράσεις 1957- 1982 Εκδ. Gutenberg, 2024

Πρόλογος ΑΝΩΝΥΜΟΣ (ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΩΔΩΝ, Κίνα, 5ος αιώνας π.Χ.) ΣΚΥΘΙΝΟΣ (Ελλάδα, 4ος αιώνας π.Χ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ (Ρώμη, 1ος αιώνας π.Χ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ (Ελλάδα, 1ος αιώνας μ.Χ.) ΠΕΤΡΩΝΙΟΣ (Ρώμη, 66 μ.Χ.) ΛΙ-ΠΟ (Κίνα,…

0 Comments

Ευτυχία-Αλεξάνδρα Λουκίδου: Δήμητρα Χριστοδούλου, Σε αβαρές φαλτσέτο, Θράκα 2024

Ο ρυθμός που ρυθμίζει το άρρυθμο, ο θυμός που απορρυθμίζει τον θύμο, ο αδένας του δύσθυμου που ένας ρυθμός τον συνεφέρνει στο εύθυμο και τι πιο δύσθυμο από τον χρόνο…

0 Comments