Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Ο Φιλαλήθης στη χώρα Ψευτονία
Τη χώρα μου τη λένε Ψευτονία. Ο κάθε κάτοικος φορά μια μάσκα με ζωγραφισμένο ένα χαμόγελο, ένα οπτικό ψέμα να κρύβει ένα βλοσυρό πρόσωπο. Οι ζωγράφοι των μασκών είναι ψεύτες,…
Τη χώρα μου τη λένε Ψευτονία. Ο κάθε κάτοικος φορά μια μάσκα με ζωγραφισμένο ένα χαμόγελο, ένα οπτικό ψέμα να κρύβει ένα βλοσυρό πρόσωπο. Οι ζωγράφοι των μασκών είναι ψεύτες,…
Πήγε να μπει από την πόρτα της παλιάς εκκλησίας, της περιώνυμης παλιάς εκκλησίας που την είχε για εξεταστέα ύλη στη Βυζαντινή Αρχαιολογία (κάποτε…) και δεν είχε κατορθώσει τόσα χρόνια να…
ΣΑΝ ΠΙΝΑΚΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ Ταίριαζαν. Ακόμη κι όταν κοιμόντουσαν ταίριαζαν . Αρκούσε μόνο να τους κοιτάξεις για να το καταλάβεις. Συνήθιζε να τους παίρνει ο ύπνος πρόσωπο με…
Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ I Φοράω καπέλο, το κατεβάζω χαμηλά· κουμπώνω μέχρι πάνω σακάκι και πουκάμισο, σφίγγω ζώνη και κορδόνια, βάζω κάλτσες – ποτέ τρύπιες·…
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ Τον έχασε νωρίς τον άντρα της και έμεινε χήρα μ΄ ένα αθεράπευτο πένθος να σιγοκαίει την καρδιά της. Έμεινε μόνη σ΄ ένα σπίτι με δύο δωμάτια, σαλόνι,…
ΗΜΙΤΕΛΕΣ ΑΓΑΛΜΑ ή ΤΕΧΝΗΣ ΕΓΚΩΜΙΟ Τι να ‘θελε ο γλύπτης να βγάλει απ’ τα σπλάχνα της πέτρας με τη σμίλη του χρόνου; Λίγα φτερά μόνο λάξεψε κι εκείνες τις…
Στον “ανάποδο” κόσμο του καρναβαλιού (mundus reversus)[1], όπου και στην αγροτική ύπαιθρο τα πάνω βρίσκονται κάτω, δηλαδή η καθημερινή τάξη των πραγμάτων με τους κοινωνικούς ρόλους της, τις νόρμες συμπεριφοράς,…
Μνήμη Κικῆς Δημουλᾶ Καθὼς κάνουμε τώρα ταμεῖο, —κλέβω τὸ ὕφος καὶ κάτι ἀπ’τὴν τόλμη τῆς Τέχνης σου— ἕνα μπὰρ βλέπω νά ᾿ χει γιὰ σένα ἡ ποίηση στήσει στὴ…
Καρναβάλι έχουμε, κάποιοι κρατούν το έθιμο και φοράνε μάσκες σε μια ξεθυμασμένη απόπειρα για διονυσιακές αταξίες, ενώ κάποιοι άλλοι πάλι αρκούνται στις διαρκείς παρεκτροπές παντός είδους μιας καθημερινότητας που μας…
Ο Olivier Descotes, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Ολύμπια, μας ενημερώσει ότι δυο κορυφαίοι καλλιτέχνες, διαφορετικής γενιάς που εκπροσωπούν την πρωτοπορία της ιταλικής σκηνής του σύγχρονου χορού εμφανίζονται στην Αθήνα.…
Μία τραγικωμωδία σε δύο πράξεις Το συναίσθημα – και μάλιστα στην μελοδραματική του εκδοχή – είναι εξοβελιστέο από κάθε διανοουμενίστικη απόπειρα λογοτεχνική ή καλλιτεχνικής έκφρασης. Θεωρείται – και είναι…
Αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ισχυρά σχήματα στην ποίηση είναι η μεταφορά. Η μεταφορά βασίζεται στη φαντασία, την αλήθεια, το νόημα, τον υπαινιγμό και την αφαίρεση και κυρίως στην ομοιότητα…