Ζωή Κατσιαμπούρα: ένα αφήγημα
ΦΤΕΡΑ Έχει ομορφιές το νησί. Έχει και ενδιαφέρον, από πολλές απόψεις. Αρχαιολογία, ιστορία, γεωλογία, κοινωνιολογία, μουσική, «τ’ αρεζούμενο του ανθρώπου» μπορεί ο άνθρωπος να το βρει για να περάσει…
ΦΤΕΡΑ Έχει ομορφιές το νησί. Έχει και ενδιαφέρον, από πολλές απόψεις. Αρχαιολογία, ιστορία, γεωλογία, κοινωνιολογία, μουσική, «τ’ αρεζούμενο του ανθρώπου» μπορεί ο άνθρωπος να το βρει για να περάσει…
ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ Είναι πολύ αθώο και φιλικό το περιστέρι, Κι ας τ’ αναφέρουν ως ουράνιο σύμβολο Η Βίβλος και τα βιβλία, κι ας το αγιάζουν αιώνες τώρα Οι…
Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ Ήταν μία, η πιο αγαπημένη της απ' τις τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες του χρόνου. Δεν είχε συγκεκριμένη ημερομηνία. Ήταν αυτή…
ΦΥΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Ι ΚΑΝΔΑΥΛΗΣ Και πάλι καύσωνας κι εσύ ευχόσουν ριπή ανέμου να σε στέρξει, να φυσήξει. Κι η ευχή σου εισακούσθηκε, μα η κουρτίνα που αναδεύτηκε ρίχνει…
« …και το διαμαντένιο Ντεμερντέσι…» «…έχει μέσα πολλές αλήθειες […] που είναι καλύτερες κι από ψέμα…» Μιγκουέλ Θερβάντες Χλιαρός ο ήλιος τρυπώνει από τα…
Υστερόγραφο του καλοκαιριού Ο θίασος των παιδιών με την ατίθαση μπούκλα απομακρύνεται από την παραλία με κατεβασμένο το κεφάλι ραγδαία μεταβάλλονται οι εποχές η θάλασσα βάζει στοίχημα με…
Ποιοι βοήθησαν τον Χίτλερ να καταλάβει την εξουσία; Ποιοι αποτελούσαν τον στενό κύκλο του; Ποιοι του ασκούσαν τη μεγαλύτερη επιρροή; Ποια προνόμια απολάμβαναν; Τι απέγιναν μετά το τέλος του πολέμου;…
Το επίκαιρο είναι ένα κομμάτι της πραγματικότητας, όταν την παρατηρούμε στο μικροσκόπιο και το ανεπίκαιρο είναι η πραγματικότητα από τηλεσκόπιο. Ο συνδυασμός τους μας βοηθάει να βλέπουμε ταυτόχρονα το δέντρο…
Στο ανανεωμένο κλίμα ενδιαφέροντος που παρατηρείται στην Ιταλία για τη νεοελληνική λογοτεχνία, εντάσσεται η πρόσφατη μετάφραση στα Ιταλικά της ποιητικής συλλογής Το μετρό (Κέδρος 2004) της Τασούλας Καραγεωργίου, η οποία…
«Ο Τζωρτζ Χόρτον1 πίστευε πως μονάχα η καταστροφή της Καρχηδόνας απ’ τους Ρωμαίους μπορούσε να συγκριθεί με το τέλος της Σμύρνης, σε φρίκη, θηριωδία κι ανθρώπινο πόνο. “ Καθώς…
Τουλάχιστον εδώ ακούγαμε (και καταλαβαίναμε) τα λόγια. Κάτι είναι κι αυτό. Διόλου αυτονόητο. Απολύτως χρηστική και λειτουργική η σκηνογραφική έμπνευση να σχηματίζουν τεράστια λευκά γράμματα λέξεις και φωνήματα με πολλές…
Από την παραπάνω εισαγωγική φράση διαπιστώνουμε ότι δεν έχουμε όνομα δημιουργού. Όμως η σκέψη του Έλληνα, η σκέψη του τακτικού επισκέπτη, η σκέψη του προσκυνητή, θεατή του αρχαίου θεάτρου της…