Νίκος Παπαδογιαννάκης: δυο ποιήματα

Πρίαμος Βουλιάζει τὸ Ἴλιον μέσ’ στὴ νύχτα, στὸ Σκαμάνδριον πεδίον, καὶ ξάγρυπνος ἐγὼ γυρνῶ στὸ στρῶμα. Ψηλὰ, στὰ κυπαρίσσια, σκούζουν οἱ γλαῦκες, δὲν λένε νὰ σωπάσουν -κάνουν πώς τὰ ξέρουν…

0 Comments

Γιώργος Αλεξανδρής: Τούτο το καλοκαίρι

Τούτο το καλοκαίρι, ήταν ο πιο ανυποψίαστος και αθώος ερωτικός μονόλογος. Λιτός απόηχος, του σκεπτικισμού και της προσδοκίας. * Περατάρης σε ανοιχτές στράτες ο ήλιος στέγνωνε τη γη και έχανε ο ουρανός το χρώμα, την…

0 Comments

Κλεονίκη Δρούγκα: Κιθάρα ή ντραμς

Στην αποθήκη αραχνιασμένες στέκονται μπαταρίες για πέταμα πια· την κάναν τη δουλειά τους, βέβαια, στριμώχτηκαν στην πλάτη ντραμίστα που τα ντραμς του έπαιζε για τα μάτια κούκλας ξανθιάς καήκανε στην…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Αισχύλειες «ΙΚΕΤΙΔΕΣ» με την ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ στον ρόλο τού Πελασγού.

Συνάντηση γιγάντων θα χαρακτήριζα αυτή την μεγαλειώδη, μνημειώδη, μνημειακή αλλά όχι και «μουσειακή» παραγωγή. Αισχύλος, Γρυπάρης, Κάλμπαρη, Κονιόρδου, Παπαληγούρα, Σακελλαρίου, Σάττι, Γωγιός, Μιχαλοπούλου, Τσορτέκης, Σουγιουλτζή…. (ων ουκ έστιν αριθμός των…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 54 – JoAnne Growney & Grigory Perelman

1.ΥΛΙΚΟ   Ο Ρώσος μαθηματικός Γκριγκόρι Πέρελμαν, γεννημένος στην Αγία Πετρούπολη το 1966, κατέληξε σε μια απόδειξη της εικασίας, που είχε θέσει αρχικά ο Henri Poincaré, 473 σελίδων, προκαλώντας φρενίτιδα…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: Τραγικότητα και Κωμικότητα στον Ελληνικό Λαϊκό πολιτισμό

Σκέψεις για τη δραματουργία και σκηνοθεσία της  παραδοσιακής ανθρώπινης συμπεριφοράς   Στη θεωρία του δράματος, ορίζοντας την κοινωνική  λειτουργικότητα της τραγωδίας και της κωμωδίας θα μπορούσε με βάσιμα επιχειρήματα να…

0 Comments

Φάνης Κωστόπουλος: Οσίπ Μαντελστάμ (1891-1938)                Ένας από τους μείζονες ρώσους ποιητές του  Ακμεϊσμού.               

  Μόνο στη Ρωσία δίνουν μεγάλη σημασία στην ποίηση :                        σκοτώνουν ανθρώπους γι’ αυτή. ΟΣΙΠ  ΜΑΝΤΕΛΣΤΑΜ                         Στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα ---                        είθισται  να…

0 Comments