Hernando Téllez : Espuma y nada más – Αφρός και τίποτα περισσότερο. Μτφρ.: Ευμορφία Μαντζαβίνου

  Αφρός και τίποτα περισσότερο   Δεν  χαιρέτησε μπαίνοντας. Εγώ στεκόμουν και ακόνιζα στο δερμάτινο λουρί την καλύτερη από τις λεπίδες μου. Με το που τον αναγνώρισα  με έπιασε τρεμούλα.…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: Σε λίγο θα κάνουν τζαμιά και τα ερείπια…

Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά και καρποφόρα, αγαπημένοι φίλοι και φίλες! Δεν πρόλαβαν να περάσουν οι μέρες του Πάσχα και γίνεται παντού της τρελής...Οι πολεμικές επιχειρήσεις συνεχίζονται χωρίς διακοπές, οι εμπλεκόμενοι…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 38 – Alissa Valles

ΥΛΙΚΟ   Η ποιήτρια, μεταφράστρια και καθηγήτρια στο Boston University Alissa Valles γεννήθηκε στο Άμστερνταμ από μητέρα Ολλανδή και πατέρα Αμερικανό. Μεγαλωμένη στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ολλανδία, σπούδασε στο…

0 Comments

Βαλεντίνη Χρ. Καμπατζά: H αποδόμηση της σύγχρονης, τεχνητής πραγματικότητας μέσα από το λογοτεχνικό και εικαστικό έργο Ελλήνων και ξένων (κυρίως Γάλλων) δημιουργών  

Η σύγχρονη εποχή κατακλύζεται από ευφυή και καινοτόμα επιτεύγματα της Τεχνολογίας, από εφευρέσεις και ανακαλύψεις κυρίως στους τομείς της Εφαρμοσμένης Μηχανικής, της Φαρμακευτικής και της Ιατρικής, από επίγεια μικρά θαύματα…

0 Comments

Ολβία Παπαηλίου:  Το ατάλαντο-Τρανσφοβία στην τηλεοπτική κριτική.

Παρακολούθησα τελευταία την σειρά του Νέτφλιξ “Ρίπλεϋ”. Που πολύ μου άρεσε αφού, ούτως ή άλλως, αγαπώ τη μυθιστοριογραφία της Πατρίτσια Χάισμιθ, και δεδομένου του ότι η συγκεκριμένη τηλεοπτική μεταφορά είναι…

0 Comments

Φάνης Κωστόπουλος: ΡΕΒΕΚΚΑ Ένα αριστούργημα της αγγλικής λογοτεχνίας σε ταινία του αμερικανικού κινηματογράφου.

    Στη δεκαετία του 1940, που ήμουν μαθητής, ή πιο σωστά ταραχοποιός  του δημοτικού σχολείου, το πραγματικό μου σχολείο ήταν ο κινηματογράφος, ο θερινός κυρίως, που ήταν κοντά στο σπίτι…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Στο εργαστήρι του Στέλιου Γαβαλά /  Ίσαλος Γραμμή

Εκεί στο υπόγειο της Καραολή και Δημητρίου στο Ελληνικό, στο εργαστήρι του Στέλιου Γαβαλά, πάντα σε περιμένουν εκπλήξεις! Ποτέ δεν ξέρεις τι θα δεις και σε ποια κατάσταση θα το…

0 Comments

Αναστασία Ν. Μαργέτη: Η πρόθεση του συγγραφέα στη νοηματοδότηση του λογοτεχνικού κειμένου

Το λογοτεχνικό φαινόμενο ορίζεται από τρεις παραμέτρους: τον συγγραφέα, το κείμενο και τον αναγνώστη. Στο άρθρο θα αναφερθούν ορισμένες απόψεις μελετητών που σχετίζονται με τον ρόλο του συγγραφέα. Χωρίς αυτόν,…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Μετά τη «Σταύρωση» η «Αποκαθήλωση»

Η πιο δραματική στιγμή των Παθών του Χριστού ασφαλώς είναι η Σταύρωση. Όλα τα Ευαγγέλια περιγράφουν με πολλές και έντονες λεπτομέρειες τα γεγονότα των Παθών αλλά ιδίως την ίδια τη…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Αναστάσιος Αγγ. Στέφος, Γεωργίου Δροσίνη «Σπίθες στη στάχτη» Άτιτλα λυρικά τετράστιχα με ποικίλη θεματική. Εκδ.: Σύλλογος «Οι Φίλοι του Μουσείου Δροσίνη», Κηφισιά, 2024

Τακτικός στο ραντεβού του με το έργο του Γεωργίου Δροσίνη ο Αναστάσιος Αγγ. Στέφος, ανέλαβε αυτή τη φορά να μελετήσει την ποιητική συλλογή του ποιητή «Σπίθες στη στάχτη». Η συλλογή…

0 Comments