Henri Bergson: Ύλη και μνήμη. Μετάφραση: Πολυξένη Ζινδριλή – Δημήτρης Υφαντής. Εισαγωγή – επίμετρο: Πολυξένη Ζινδριλή. Επιμέλεια: Δημήτρης Υφαντής Εκδ. Ροές

«… αφού η καθαρή αντίληψη μας δίνει το όλον ή, τουλάχιστον, το ουσιώδες μέρος της ύλης και αφού το υπόλοιπο προέρχεται από τη μνήμη και επιπροστίθεται στην ύλη, η μνήμη…

0 Comments

Θεόδωρος Εσπίριτου: Το ακρωτήριο της Κασάνδρας. Εκδόσεις ΟΤΑΝ

Σε μία παρακμασμένη έπαυλη της Χαλκιδικής, στο Ακρωτήριο της Κασσάνδρας, δύο αδελφές, η Αμαλία και η Ματίνα, πρόκειται να συναντήσουν μετά από δώδεκα χρόνια τον αδελφό τους, ο οποίος είχε…

0 Comments

Lana Bastašić : Πιάσε το λαγό! Μετάφραση: Ισμήνη Ραντούλοβιτς, εκδ. Gutenberg

Ένα τηλεφώνημα αναστατώνει την  ήρεμη ζωή της Σάρα στο Δουβλίνο. Είναι η Λέιλα, αχώριστη παιδική της φίλη, η οποία μετά από δώδεκα χρόνια που έχουν να μιλήσουν, της ζητάει πιεστικά…

0 Comments

Φώτης Δούσος: Τέλεση. Εκδόσεις Νήσος

Ένας νεαρός ηθοποιός πραγματοποιεί το όνειρο της ζωής του όταν καταφέρνει να προσληφθεί σε μια πολύ σημαντική παραγωγη. Όμως τα πράγματα ζορίζουν, γιατί πρέπει να παίξει φορώντας θεατρική μάσκα και…

0 Comments

100 μεγάλα ινδικά ποιήματα. Συλλογικό έργο Ανθολόγος: Αbhay K. Επιμέλεια: Αbhay K. Μετάφραση: Σάρα Θηλυκού Αθήνα Νίκας / Ελληνική Παιδεία Α.Ε.

«Ένα ποίηµα ποτέ δεν λέει τίποτε. Ανοίγει απλώς µια πόρτα, αθόρυβα. Άγρυπνο κι αποφασισµένο όπως ο γέρος πατέρας µου περιµένοντάς µε µια µόνη νύχτα του χειµώνα». Τι κάνει ένα ποίηµα…

0 Comments

Grozdev, Georgi: Το πλιάτσικο. Μτφρ.: Χρήστος Χαρτοματσίδης. Εκδ. Μανδραγόρας.

Tο "Πλιάτσικο" εκδόθηκε στη Bουλγαρία το 2005 και ενώ από μια πρώτη προσέγγιση μπορεί να ενταχθεί στη λεγόμενη ανιμαλιστική λογοτεχνία που έχει πλούσια παράδοση στη Bουλγαρία, μια πιο ουσιαστική ανάγνωση…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Το μποστάνι του Μποστ», μία απολαυστική κωμωδία με στοιχεία αθηναϊκής επιθεώρησης στο Θέατρο Μεταξουργείο.

Ο βραβευμένος πλέον από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής Δρ Κωνσταντίνος Κυριακού, πολυτάλαντος θεατράνθρωπος κι ανήσυχος μελετητής, ερευνητής της θεατρικής πρακτικής από γενέσεως ελληνικού κράτους, έρχεται σήμερα να αναδομήσει…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 32 – Δάντης

Υλικό Ο Δάντης Αλιγκέρι (1265 – 1321) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς ποιητές. Θεωρείται ο πρώτος σημαντικός δημιουργός στην ιταλική ποίηση ενώ το περίφημο έργο του, η Θεία Κωμωδία, εκτιμάται έως σήμερα…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου:  Αδέσποτα Kορμιά  (2024) σκηνοθεσία Ελίνας Ψύκου

Η φήμη του ντοκιμαντέρ της γνωστής σκηνοθέτιδας προηγήθηκε της προβολής του στις κινηματογραφικές αίθουσες. Οι έντονες αντιδράσεις της ακροδεξιάς και εκπροσώπων της εκκλησίας για την αφίσα της ταινίας, που θεωρήθηκε…

0 Comments

Γιάννη Κολοκοτρώνη: Χρίστος Καράς, Ο Ζωγράφος της Επικής Οπτικής Ποίησης

Ο Χρίστος Καράς (Τρίκαλα Θεσσαλίας 1930 – 2023 Αθήνα), υπήρξε η πιο ευγενική και μποέμικη φυσιογνωμία της γενιάς του 1960. Για όσους από μας τον γνωρίσαμε, η λεπτή φωνή του…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: H Oδύσσεια του Iάκωβου Kαμπανέλλη. Σκόρπιες σημειώσεις για ένα ταξίδι επιστροφής από το Oδυσσέα γύρισε σπίτι (1952) στην Tελευταία πράξη (1997)

Όλα τα ταξίδια είναι και ταξίδια επιστροφής. Όπως οι αναγνώσεις· πορείες προς τον εαυτό. Tο να διαβάζεις, λέει ο Παλαμάς, σημαίνει ταξιδεύεις. Yπάρχουν ταξιδιώτες χωρίς ενδιαφέρον, αλλά ποτέ ταξίδια αδιάφορα[1].…

0 Comments