Γεωργία Παπαδάκη. ΚΛΕΦΤΗΣ και άλλα συναφή…ευγενή επαγγέλματα στην αρχαία Ελλάδα.

  Η λέξη «κλέφτης» είναι ο μεσαιωνικός τύπος τού αρχαίου ουσιαστικού κλέπτης, το οποίο παράγεται από το ρήμα κλέπτω (ομόρριζα: κλοπή, κλοπιμαῖος, κλεψύδρα,1 κλεψιά, κλέψιμο κ. ά.). Κλέφτες υπήρχαν, υπάρχουν…

0 Comments

Γεωργία Μακρογιώργου: Δήμητρα Κουβάτα, «Σκυλί δεμένο», εκδόσεις Μανδραγόρας

Η ποιητική συλλογή «Σκυλί δεμένο», της Δήμητρας Κουβάτα, που κυκλοφόρησε το 2017 από τις εκδόσεις Μανδραγόρας, αναφέρεται με λυρισμό στα ανθρώπινα, ενώ ο τίτλος, εμπεριέχει διττή σημασία. Από τη μια…

0 Comments

Δρ. Κοσμάς Κοψάρης: Μαρία Πατακιά, …Κι ύστερα δεν υπάρχεις, εκδ. Μελάνι  

Η τέταρτη ποιητική συλλογή της Μαρίας Πατακιά συνιστά σημείο τομής στην σύγχρονη νεοελληνική ποίηση, θέτοντας έντονα υπαρξιακά ζητήματα διαθλασμένα μέσα από την ασθματική αγωνία για το αδιερεύνητο επέκεινα όσο και…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Μια μεταδραματική “Jane” στο Θέατρο Θησείον

Εάν εξαιρέσεις τον επιτονισμό και την περιττή υπογράμμιση τής θεατρικής σύμβασης, ένα ενδιαφέρον μυθοπλαστικό αφήγημα πραγματώνεται σκηνικά αρκούντως «αναστηλωμένο». Όμως, αυτή η μετανεωτερική μανία να υπερπροβάλλονται οι ηθοποιοί και να…

0 Comments

Συνομιλία του Κοσμά Κοψάρη με την Μαρία Πατακιά για την νέα της ποιητική συλλογή …Κι ύστερα δεν υπάρχεις  

1) θα χαρούμε πολύ να μάς πείτε κάποια λόγια γενικά για την νέα σας ποιητική συλλογή ξεκινώντας από τον τίτλο,  παραπέμπει σε ένα καρυωτακικό απόηχο; Ναι, όντως, ο τίτλος είναι…

0 Comments

Δημήτρης Μπαλτάς: Μια προσέγγιση στον πίνακα ζωγραφικής The Basket of Bread (1926) του Salvador Dali με βάση την εικονολογική μέθοδο του Erwin Panofsky

Ο Σαλβαντόρ Νταλί γεννήθηκε στην πόλη Φιγέρες της Ισπανίας (Καταλονία) στις 11 Μαΐου 1904. Καταγόταν από αστική οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν δικηγόρος και συμβολαιογράφος, άθεος αλλά αυστηρών αρχών, ενώ…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Χριστόφορος Χριστοφής, Oι ανεμοστρόβιλοι του πεπρωμένου – στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το να ανεβαίνει ένα έργο για τη ζωή τού Δημήτρη Μητρόπουλου στο Μέγαρο Μουσικής, εκτός από μια σοφή επιλογή τού υπευθύνου καλλιτεχνικού διευθυντή του και παγκόσμιου μουσικού Γιάννη Βακαρέλλη, είναι…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Αντώνης Κατσαντώνης: Ο πρόδρομος της Επανάστασης του 1821.

- Χτυπάτε, πελεκάτε με, σκυλιά, τον Κατσαντώνη δεν τον τρομάζει Αλήπασας, φωτιά, σφυρί κι αμόνι. Αριστοτέλης Βαλαωρίτης     Μια από τις σημαντικότερες μορφές της προεπαναστατικής περιόδου θέλω μ’ αυτό…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Λάμπρος Γατής, ο Επινοητικός του Μετασχηματιστικού Assemblage»

Μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού, χωρίς να συμπληρώνουν πεντάδα, είναι οι ατομικές εκθέσεις του Λάμπρου Γατή. Είναι όμως από αυτές, που όταν γίνονται, κλέβουν τις εντυπώσεις και εγγράφονται ανεξίτηλα…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ – Κωνσταντίνος Μπούρας:  «Επικήδειος» του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Θέατρο Αλκμήνη.

  Ανθούλα Δανιήλ: Ο Επικήδειος του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Μιχαήλ Δουκάκη στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ   μ’ αρέσουνε   ….  ως και η φυματίωση  εάν υπήρχε ακόμη τρόπος να πεθαίνεις και…

0 Comments