Κώστα Ξ. Γιαννόπουλου: Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, μια μακρά διαδρομή

Έχασε τη μητέρα της δέκα μέρες αφότου γεννήθηκε στις Βρυξέλλες στις 8 Ιουνίου του 1903. Η μητέρα ήταν Βελγίδα και την έλεγαν Φερνάντ ντε Καρτιέ ντε Μαρσιέν (Fernande de Cartier…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: Τα Παιδιά του Χειμώνα (The Holdovers 2023) σκηνοθεσία Alexander Payne

Δεν είναι καθόλου ανεξήγητη η δημοφιλία που απολαμβάνει ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης, όχι μόνο από το ελληνικό κοινό, που πάντα επιφυλάσσει θερμή υποδοχή σε σκηνοθέτες ελληνικής καταγωγής (φτάνει να εργάζονται, να…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Ο Ζενέ «συνομιλεί» με τον Μαγιακόφσκι κι οι «Δούλες» του φλερτάρουν με το γκροτέσκο στον χώρο καλλιτεχνικών εκδηλώσεων τής δραματικής σχολής «Δήλος».

Το γκραν γκινιόλ είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην δυτικοευρωπαϊκή παράδοση. Επηρέασε σημαντικά την σύγχρονη αισθητική των κόμικς. Ένας τρόπος να δείξεις το «θέατρο εν θεάτρω» στις ζενεϊκές «Δούλες» είναι το κουκλοθεατρικό…

0 Comments

Βέρα Παύλου: Το γραφείο των καθηγητών

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ταινία έκανε τον κύκλο της στους κινηματογράφους, χωρίς να συζητηθεί πολύ. Η γερμανική βραβευμένη ταινία «Στο γραφείο των καθηγητών». Σημαντική ταινία που θέτει ζητήματα που αφορούν το…

0 Comments

Η Μαντάμ Σιλένα (δεν) απαντά. (Διότι, 1ον, η αναγνώστρια δεν της θέτει κανένα ερώτημα, 2ον, μένει άφωνη).

Αγαπητή μαντάμ Σιλένα μου, Δεν είναι πως σας ξέχασα! Αλλά να, έχουν συμβεί πάρα πολλά πράματα αυτό το διάστημα, που με απομάκρυναν από κοντά σας λόγω επειγουσότητας… Καταρχήν δεν μπορώ…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου:  Απόλλων: Μια δυσερμήνευτη αντίφαση—Πρόσκληση για διάλογο.

Η δημιουργία και η σταδιακή καθιέρωση του ολυμπιακού δωδεκάθεου πραγματοποιήθηκε, απ’ όσο ξέρουμε, κατά την μεταμυκηναϊκή εποχή, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες αυτής της διαδικασίας. Εικάζεται ότι ξεκίνησε κατά…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: Από το “Ο Λεπτουργός”. (αποσπασμα)

(...) Η μητέρα   (Σε λίγο, μια μητέρα μπαίνει από το χολ του μέσα χρόνου. Κάτι αφήνει, κάτι παίρνει. Ταχτοποιεί με σίγουρες μικρές κινήσεις στον αέρα τους μικρούς εκρηκτικούς μηχανισμούς.…

0 Comments

Φάνης Κωστόπουλος: ΓΚΥΣΤΑΒ  ΦΛΟΜΠΕΡ ( 1821-1880 ) – Έμμα Μποβαρύ, μια γυναίκα, παγκόσμιο και διαχρονικό σύμβολο

         Πρέπει να ήμουν στη δευτέρα ή τρίτη Γυμνασίου, όταν, στη δεκαετία του ’50,   διάβασα πρώτη φορά το όνομά της. Όσο για τον Φλομπέρ, μου ήταν τελείως άγνωστος. Εκείνη την…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Η Τάση για Ολοκλήρωση στην Ποίηση

Ποίηση και Συναίσθημα/ Συγκίνηση   Εκφράζοντας την κοινή και καθιερωμένη αντίληψη, οι I. A. Richards και R. Jakobson ορίζουν την ποίηση ως τη συγκινησιακή χρήση της γλώσσας. Επίσης, ο Valery…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: Η βαρβαρότητα του Ισραήλ απέναντι στη Μνήμη

Όταν αναφερόμαστε στο απώτερο παρελθόν συνήθως χρησιμοποιούμε τη λέξη "βαρβαρότητα" προκειμένου να χαρακτηρίσουμε περιόδους της Ιστορίας. Βαρβαρότητα χαρακτήριζε και το ναζιστικό καθεστώς, αν και δεν ανήκει στο απώτερο παρελθόν, που…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης: Συνομιλώντας με τον Αντώνη Φωστιέρη

Η ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη από το 1970 έως σήμερα είναι διαχρονικά παρούσα, ταξιδεύοντας στον χρόνο και στον χώρο. Η συγκεκριμένη συνομιλία μας βοηθά τον αναγνώστη να κατανοήσει σε βάθος…

0 Comments