Ανθούλα Δανιήλ: Οδυσσέας Ελύτης (2/11/ 1911 – 18/3/ 1996) : ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
Πρώτη φορά σ’ ενός νησιού τα χώματα δύο του Νοεμβρίου ξημερώματα βγήκα να δω τον κόσμο και μετάνιωσα τα «ζόρικα» που λεν αμέσως τα ‘νιωσα. Μήνες εννέα πριν την πρώτη…
Πρώτη φορά σ’ ενός νησιού τα χώματα δύο του Νοεμβρίου ξημερώματα βγήκα να δω τον κόσμο και μετάνιωσα τα «ζόρικα» που λεν αμέσως τα ‘νιωσα. Μήνες εννέα πριν την πρώτη…
Η Αηδόνα και το Ρόδο «Μου είπε πως θα μου χάριζε εκείνη ένα χορό της, αν πρώτα εγώ της είχα χαρίσει κόκκινα τριαντάφυλλα» φώναξε ο νεαρός Φοιτητής, «Αλλά μέσα…
Η Νύχτα των Αγίων Πάντων – μία νύχτα λαγαρή και βαθιά και πλήρης από την δόξα του λευκού σεληνόφωτος. Κι ένας ελαφρύς γλυκός Άνεμος σηκώθηκε από τα δυτικά, και περιπλανήθηκε…
Η Ιστορία, μερικές φορές, κυκλοφορεί σε δημοπρασίες κι έχει και την τιμή της. Όπως δυο κάρτες που κυκλοφόρησαν στα 1959, για ν’ απαιτήσουν την αποφυλάκιση του Μανώλη Γλέζου, του Αγνού …
Ο Nicholas Vachel Lindsay (Βέιτσελ Λίντσεϊ, 1879 – 1931) ήταν Αμερικανός ποιητής. Θεωρείται θεμελιωτής της μοντέρνας τραγουδιστικής ποίησης, όπως την αποκαλούσε, στην οποία οι στίχοι προορίζονται να τραγουδηθούν ή να…
«Ο μισογυνισμός μου είναι καθαρά θεωρητικός, επειδή δεν μπορώ να ζήσω χωρίς τη συντροφιά γυναικών». ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΡΙΝΤΜΠΕΡΓΚ Το τρίγωνο, το απλό αυτό γεωμετρικό σχήμα, έχει αναχθεί σε ερωτικό…
Ο Γιάννης Στεφανάκις [με γιώτα] είναι μια ιδιάζουσα έκλαμψη στην τελματωμένη, επαρχιακή, μη επιδραστική στο διεθνές προσκήνιο νεοελληνική μας μιζέρια. Είναι εξωστρεφής, «λίγο φιλόδοξος» (όπως δηλώνει ο ίδιος – σε…
Στη σειρά των Εκδόσεων Κίχλη «Ελληνική ποίηση, Αρχαία» (με αριθμό 881) που διευθύνει ο Ομότιμος Καθηγητής τού Πανεπιστημίου Πατρών Θ. Κ. Στεφανόπουλος (με επιστημονική εξειδίκευση στο αρχαίο θέατρο) το παραγνωρισμένο…
Η σύγκριση και η σύγκλιση είναι δύο διαφορετικές έννοιες που αναφέρονται στην ανάλυση και τη σύνδεση διαφορετικών καλλιτεχνικών έργων. Η σύγκριση αναφέρεται στην διερεύνηση των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ…
Η Ελένη Χαϊμάνη με την τρίτη της ποιητική συλλογή μάς συστήνει τον ποιητικό της κόσμο ακροβατώντας μεταξύ παράδοσης και μοντερνισμού. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός της επιλογής έμμετρου στίχου, ενώ…
“ Για να μη χάσουμε τον δρόμο”[1] Τη δέκατη πέμπτη ποιητική του συλλογή με τα πενήντα επτά ποιήματα επέλεξε ο ποιητής Γιώργος Βέης να την ονομάσει Καταυλισμό, εκδ. ύψιλον, Αθήνα…
Η Πωλλέτα Ψυχογυιοπούλου και η Ελένη Κοφτερού συναντήθηκαν ποιητικά και συνέγραψαν 60 ποιήματα της παραδοσιακής ιαπωνικής γραφής, τάνκα τα οποία αποτελούν μια προσεγμένη ποιητική συλλογή με τίτλο Σταγόνες στίχοι από…