Κωνσταντίνος Μπούρας: Διονύσιου Σολωμού Η Γυναίκα της Ζάκυθος σε σκηνοθεσία: ‘Αντζελα Μπρούσκου – από 4 Οκτωβρίου στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον

Πιθανή εσω-εξωστρέφεια χαρακτηρίζει την συνολική σκηνοθετική και ερμηνευτική εργασία της μοναδικής κι ανεπανάληπτης Άντζελας Μπρούσκου, που ζει σαν κοσμοκαλόγερος, ασυμβίβαστη και ανένταχτη, απροσδιόριστη και απρόσιτη, αλλά όχι και απροσάρμοστη στα…

0 Comments

ΕΥΡΙΠΙΔΗ Ἴων (βλ. σχ. 1) στ. 881-922 – Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

[…]          Ω συ, γιε της Λητώς, εσύ που στης εφτάχορδης          κιθάρας τον ήχο τραγουδάς,          καθώς εκείνη αντιλαλεί μέσ’ απ’ το άψυχο          το καύκαλο2 του ζώου των…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ του Τηλέμαχου Τσαρδάκα – για 4ο Χρόνο στο Σύγχρονο Θέατρο

Το θαύμα του αρχετυπικού ντουέτου: αρσενικό-θηλυκό, γιν-γιανγκ   Φαίνεται πως η οικονομική και η υγειονομική Κρίση είχε μια τουλάχιστον παράπλευρη ωφέλεια: την επαναφορά στο ουσιώδες και στο ουσιαστικό. Χάριν λιτότητος…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Καταστροφικές Προβολές

τοῦ δὲ λόγου τοῦδ᾽ ἐόντος ἀεὶ ἀσύνετοι γίνονται ἄνθρωποι καὶ πρόσθεν ἢ ἀκοῦσαι καὶ ἀκούσαντες τὸ πρῶτον.  Ηράκλειτος   Στην Πολιτική Οι ψυχολογικές προβολές που προσελκύουν οι πολιτικοί, δηλαδή η…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Η Μαρίνα Καραγάτση φιλοτεχνεί μια οιονεί βιογραφία των γονιών της: της ζωγράφου Νίκης Καραγάτση και του συγγραφέα Μ. Καραγάτση

''Αυτό το οποίο κυρώνει την συγγραφική ιδιοφυΐα του Καραγάτση δείχνει [με το δάχτυλο προτεταμένο] τον ιδανικό τρόπο ανάγνωσης. Βγάζουμε εισιτήριο και ταξιδεύουμε για το σύμπαν του κειμένου με σκοπό να…

0 Comments

Μάρθα Χριστοφόγλου: Τεχνικές παραπληροφόρησης

Όλες ανεξαιρέτως οι τέχνες, αλλά πάνω απ’ όλα η τέχνη της επιβίωσης, διατηρούν στενές σχέσεις με τη μίμηση, την απάτη και το ψέμα. Η συνηθέστερη μορφή εξαπάτησης στο ζωικό βασίλειο…

0 Comments

Μάρθα Χριστοφόγλου: Μερικά πολυμήχανα παράσιτα

Η ελληνική λέξη «παρά-σιτος» σήμαινε κάποτε αυτόν που τρώει κοντά σε κάποιον άλλο, όπως περίπου το «σύν-τροφος». Απέκτησε την αρνητική της σημασία πολύ νωρίς, πριν από το τέλος της κλασικής…

0 Comments

Χλόη Κουτσουμπέλη: Ελευθερία Θάνογλου: Ο θάνατος των πτηνών, εκδόσεις ΑΩ, 2021

«Χαίρε εσύ ω εύθυμο πνεύμα», είναι ο πρώτος στίχος του ποιήματος του Shelley που απευθύνεται σε μία γαλιάντρα. Από το περιστέρι του Αγίου Πνεύματος της Βίβλου, ως την Ωδή σε…

0 Comments

Ελένη Λιντζαροπούλου: Σπυριδούλα Αθανασοπούλου Κυπρίου, Έστω μία λέξη, για τη σχέση λογοτεχνίας και θεολογίας και το μυστήριο της ανάγνωσης, εκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2021.  

Ακροβατούσα ανάμεσα στην θεολογία και την λογοτεχνία και ήρθαν η Ελένη Λαδιά, ο Δημήτρης Παπαδίτσας, η Κίρκη Κεφαλέα, ο Κώστα Αγόρας, η Σπυριδούλα (Ντένια) Αθανασοπούλου Κυπρίου… ήρθε ο Μπέκετ και…

0 Comments

Γιώργος Βέης: Patrick Modiano, Για να μη χάνεσαι στη γειτονιά- Μετάφραση: Ρούλα Γεωργακοπούλου, Εκδόσεις Πόλις.

           Έχει προ πολλού διατυπωθεί η άποψη από τον βραβευμένο  βρετανό συγγραφέα Λ. Π. Χάρτλεϊ (Leslie Poles Hartley, 1895-1972)  ότι «το παρελθόν είναι μια ξένη χώρα, όπου ομιλείται μια άλλη…

0 Comments

Φίλιππος Φιλίππου: Ελένη Γκίκα, Προσωπαγνωσία, Εκδόσεις ΑΩ, 2021

Δημοσιογράφος και κόρη   Δραστήρια δημοσιογράφος, πολυγραφότατη συγγραφέας, φανατική αναγνώστρια βιβλίων, κυρίως λογοτεχνικών, η Ελένη Γκίκα (Κορωπί, 1959) γράφει ιστορίες που συνδέονται με τις αναμνήσεις της στον τόπο όπου γεννήθηκε…

0 Comments