Γιούλη Ζαχαρίου: Έχουμε καταλήξει τόσο ακίνδυνοι; Η ‘’BUGONIA’’ του Γιώργου Λάνθιμου

Πικρή σάτιρα με αιχμηρό κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό, ψυχολογικό θρίλερ  με ειρωνεία,  μαύρο χιούμορ και αρκετή αιματοβαμμένη βία, ωμός ρεαλισμός…
Read More
Γιούλη Ζαχαρίου: Έχουμε καταλήξει τόσο ακίνδυνοι; Η ‘’BUGONIA’’ του Γιώργου Λάνθιμου

Βάλτερ Πούχνερ: Το δικαίωμα στο όνειρο

Το όνειρο είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Δεν υπάρχει ειδική παράγραφος στο Σύνταγμα, αλλά ανήκει στις φυσιολογικές εγκεφαλικές λειτουργίες του έλλογου…
Read More
Βάλτερ Πούχνερ: Το δικαίωμα στο όνειρο

Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΕΥΓΕΝΙΟΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο πάντα πρωτοποριακό Θέατρο Σημείο.

Πολυσήμαντη παράσταση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο κείμενο που αξιοποιεί όλες τις αφηγηματικές τεχνικές προκειμένου να διευκολύνει την κατάδυση τού επαρκούς…
Read More
Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΕΥΓΕΝΙΟΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο πάντα πρωτοποριακό Θέατρο Σημείο.

Δημήτρης Γαβαλάς: Μετά τον Θάνατο τι;

Στην ανάρτηση της 18 Οκτωβρίου 2025 με τίτλο ‘Ψυχο-νοητικό Πρότυπο του Ολοκληρωτισμού’ είχα αναφερθεί εν παρόδω στη λεγόμενη ‘πορεία της…
Read More
Δημήτρης Γαβαλάς: Μετά τον Θάνατο τι;

Χρ. Δ. Αντωνίου: Η παράλογη αισιοδοξία του Καμύ, ως αντίδοτο στην πραγματικότητα.

Η ευτυχία και το παράλογο είναι δυο παιδιά της ίδιας γης. Αλμπέρ Καμύ.   Πάνε πολλά χρόνια τώρα που είχα…
Read More
Χρ. Δ. Αντωνίου: Η παράλογη αισιοδοξία του Καμύ, ως αντίδοτο στην πραγματικότητα.

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Όταν μια παιδική ανάμνηση του Πασχάλη Αγγελίδη γεννά τέχνη

Δούρειος Ίππος Ο Κώστας είχε ένα αλογάκι. ένα κουνιστό αλογάκι, άσπρο, με μεγάλη χαίτη, μαύρα μάτια και χρυσοκόκκινη σέλα. Είχε…
Read More
Γιάννης Κολοκοτρώνης: Όταν μια παιδική ανάμνηση του Πασχάλη Αγγελίδη γεννά τέχνη

Αφιέρωμα στην ποίηση

Έλενα Κουρή: H πόλη ας μείνει ασάλευτη

για τη παύση, χρησιμοποιώ την αποτελεσματική μέθοδο της τομής έτσι κόβω κάθε ταχύτητα έτσι έμαθα να εξαφανίζω τις πρωτεύουσες [ όλοι είναι κουρασμένοι ] κλείνω...

>>

Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Τα αλογάκια

ΤΑ ΑΛΟΓΑΚΙΑ   «Τι είναι αυτό το παιγνίδι;» ρώτησα τον συμμαθητή μου Χειμώνα (τον φωνάζαμε με το επίθετό του, χειμώνα καλοκαίρι). «Να», μου λέει, «εγώ...

>>

Γιώργος Μεταξάς: Οι ελέφαντες του Kamphaen Phet

ΟΙ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ ΤΟΥ KAMPHAENG PHET Κομψά βραχιόλια και χαλκάδες θαυμαστοί μα και κοσμήματα, καλαίσθητα στολίδια φέρουν χρυσά στα πόδια δακτυλίδια στην προβοσκίδα μία μπέρτα σκαλιστή....

>>

Τρία ποιήματα Ρώσων Συμβολιστών. Μετάφραση από τα ρωσικά: Γιώργος Ρήγας

Ντμίτρι Μερεζκόφσκι (1865-1941) ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΙΟΝΙ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΗ                                                                                                                                      Το πρώτο χιόνι του Οκτώβρη στα ήσυχα …

Pier Paolo Pasolini, Οι στάχτες του Γκράμσι – Το κλάμα του εκσκαφέα.  Μετάφραση: Αλέκα Πλακονούρη

Ι. [Υπέροχη και άθλια πόλη] Μόνο ν’ αγαπάς, μόνο να γνωρίζεις μετρά, όχι το ότι …

ΟΜΗΡΟΥ Ὀδύσσεια δ  στ. 235-289. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

Ο Τηλέμαχος στην Σπάρτη μαθαίνει για κατορθώματα του πατέρα του κατά τον Τρωικό πόλεμο Σχ …

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ Ἀγησίλαος 29 (σχ. 1). Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

Η μοναδικότητα της αφοσίωσης προς την πατρίδα και του αισθήματος τιμής των Σπαρτιατών  Σχ. 2 …

Γεωργία Παπαδάκη. ΑΝΟΙΓΩ ΚΡΑΣΙ

  Η παραπάνω φράση η διατυπωμένη συνεκδοχικά, δηλαδή δηλώνεται το περιεχόμενο αντί του περιέχοντος, είναι της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και σε χρήση μέχρι σήμερα. Αλλά και το ρήμα «ανοίγω-ομαι» πέρασε...

>>

Ιωάννης Καποδίστριας: Ο άνθρωπος – ο πολιτικός, τα πρώτα χρόνια. Η παιδεία στα Επτάνησα.

Πριν ξεκινήσουμε την αφήγηση σχετικά με το σπουδαίο αυτό έργο του Ιωάννη Καποδίστρια ως Γραμματέα της Ιονίου Γερουσίας, θα κάνουμε μια “πρόδρομη” αφήγηση μιλώντας για ένα σημείο του έργου του...

>>

Τίνα Κωνσταντάτου: Για Ιθάκη κανείς;

–  Άαααλλος με τη βάρκα μας! τσίριζε χαριτωμένα η Αλίκη Βουγιουκλάκη στη Μανταλένα. –  Σκάσε πια, μωρή! Αμάν με αυτές τις επαναλήψεις! σκέφτηκαν με τα...

>>

Βάλτερ Πούχνερ: Το δικαίωμα στο όνειρο

Το όνειρο είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Δεν υπάρχει ειδική παράγραφος στο Σύνταγμα, αλλά ανήκει στις φυσιολογικές εγκεφαλικές λειτουργίες του έλλογου όντος. Πρόκειται, στη βάση και...

>>

Έφη Φρυδά. Το παντοπωλείο, (Για ό,τι χάνεται σ’ αυτή την πόλη). Μια αλληγορία, ένας αστικός μύθος και μια απίστευτη αλήθεια. Διαβάζει και επιλέγει μουσικές ο Γιώργος Πήττας. Από την εκπομπή του Κινούμενη Άμμος.

        Για 3η φορά το Περί Ου βγαίνει από τα όρια της μικρής μας χώρας για να ακουστεί και στην Κύπρο. Ευχαριστούμε τον Γιώργο Πήττα για τη...

>>

Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΕΥΓΕΝΙΟΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο πάντα πρωτοποριακό Θέατρο Σημείο.

Πολυσήμαντη παράσταση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο κείμενο που αξιοποιεί όλες τις αφηγηματικές τεχνικές προκειμένου να διευκολύνει την κατάδυση τού επαρκούς θεατού στο Συλλογικό Ασυνείδητο μέσα...

>>

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Ράφτης Κυριών» τού Φεϋντώ στο Θέατρο Γκλόρια σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με διαδραστική αποστασιοποίηση, συνοδεία ζωντανής μουσικής.

Το λεγόμενο «καλογραμμένο έργο» τού Σκριμπ είναι πρότυπο για τη γαλλική δραματουργία μέχρι σχεδόν τη δραματική αποδόμηση και το χαοτικό μεταμοντέρνο, τότε που ξεχάστηκαν οι...

>>

Ελισσαίος Βγενόπουλος: Βουγονία

Αλήθεια και συνωμοσία Κόσμος παραμορφωμένος, γεμάτος ψυχρές τελετουργίες, απόκοσμο χιούμορ και υπόγεια τρυφερότητα, το λανθιμικό βλέμμα αποδομεί τη λογική και φωτίζει το παράλογο της ανθρώπινης...

>>

ΕΦΗ ΦΡΥΔΑ: ΙΔΕΕΣ

Για να μη φοβάστε στο αεροπλάνο: α) Φροντίστε να συνοδεύεστε από κάποιον εριστικό φίλο-η/ εραστή / σύζυγο και ανοίξτε μαζί …

Βαγγέλης Μητράκος: Καλλιρόη Χρόνη – Η ζωγράφος που τιμά τη Σπάρτη

Η Καλλιρόη Χρόνη είναι, πλέον, μια κορυφαία και αναγνωρισμένη ζωγράφος της νέας γενιάς, μια Σπαρτιατοπούλα, που με την καταξίωσή της …