Κωνσταντίνος Μπούρας: Ένας πρώτος θεατρικός απολογισμός τής εκπνεούσης θεατρικής περιόδου.
Γιάννης Κολοκοτρώνης: Η Πολιτισμική Μνήμη στη μετα-Μινιμαλιστική Γλυπτική του Αντώνη Μιχαηλίδη
Γιούλη Ζαχαρίου: Σκέψεις πάνω στην ταινία ‘’Μέχρι Το Τέλος’’ του Matthias Glasner
Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Ντίνος Χριστιανόπουλος [ Κωνσταντίνος Δημητριάδης 1931-2020], λόγιος και λαϊκός, ένας αντισυμβατικός και ασυμβίβαστος ποιητής]
Γεωργία Παπαδάκη. ΔΕΝΕΤΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ (Σχ. 1)
Αφιέρωμα στην ποίηση
Κωνσταντίνος Τσεκλένης: Ο αντικέρ
Ο ΑΝΤΙΚΕΡ Όταν πετούν οι άγγελοι, οι αετοί κουρνιάζουν στη σπηλιά τους. Αυτή κρατούσε τα ηνία της επιχείρησης μέχρι και την ημέρα που...
>>Δήμητρα Παλαπάνη: Παιχνίδια του χρόνου
Πέρασε μια αιωνιότητα του σήμερα στο χθες Αδιαχώρητο στις έννοιες του χρόνου Στομωμένες κάνες πυροβόλων όπλων πυρπολούν τα βεγγαλικά της νύχτας Ω! Πόση σπατάλη σε...
>>Βέτα Χρυσοπούλου: Κίσσα
Κάποτε ένας νεαρός βοσκός ερωτεύτηκε μια κίσσα. Την έβλεπε καθημερινά να πετά ανάμεσα στα δέντρα λίγο πιο πέρα από το μαντρί του. Τον μάγεψαν τα...
>>Αρτέμης Μαυρομμάτης: Ακριβή απώλεια, γραμμένη στο κενό με αντιύλη
Όλα κάποτε θα είναι για το καλό μας Και το καλό μας θα το ξέρουμε Απ’ τη στιγμή που γεννιόμαστε. Κάποτε το σωστό Θα...
>>Κώστια Κοντολέων: Οι κούκλες της
Μια πάνινη -ολότελα μουλιασμένη- κούκλα, αντιπροσωπευτική της δεκαετίας του ’50, κρεμόταν από το σχοινί της μπουγάδας στην αυλή τους, σε μια από τις πολλές πανομοιότυπες...
>>Χρήστος Αντωνίου: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ
Πάντα στην αποβάθρα με τη βαλίτσα έτοιμη ένα εισιτήριο κίτρινο σταλμένο απ’ τον προπάππου που πολέμησε γι’ αυτά που τελικά δεν ήρθαν. Χαμένες ευκαιρίες σαπίζουν...
>>
Sunthorn Phu: Δυο ποιήματα. Μτφρ. από τα ταϊλανδέζικα: Kumpanat Buala Prayoonrattanawong

Οι Ωδές του Σολομώντα (MB΄). Μετάφραση: Βασίλης Πανδής

Gabriel García Márquez,colombiano. ( 1927,Aracataca – Ciudad de México 2014 ) Βραβείο Nobel 1982: La prodigiosa tarde de Baltazar. Μτφρ. από τα ισπανικά: Ευμορφία Μαντζαβίνου

Μιχαήλ Λέρμοντοβ[1]: Ασίκ Κερίμπ Ένα τουρκικό παραμύθι[2] Μετάφραση, σχόλια: Νικήτας Αλεξάνδρου. Επιμέλεια μετάφρασης: Έλενα Ιωακειμίδη

ΣΗΜΩΝΙΔΗ « Ἴαμβος τῶν γυναικῶν». Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη.

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ Περὶ ἀδολεσχίας (513 Α-C). Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη
Κωνσταντίνος Μπούρας: Walter Puchner, Inseln des Lichts / Νησιά του φωτός, Εκδόσεις Όταν, Αθήνα Απρίλιος 2025, σελίδες 73 ISBN: 9786185930073
Εδώ παρατηρείται ένα αξιοθαύμαστο πολιτισμικό φαινόμενο. Στην μακρά συνέχεια τού...
>>Χρ. Δ. Αντωνίου: Δημήτριος Λαμπίκης, Παλαιαί Φιλολογικαί Ημέραι (Άγνωστες σελίδες από την λογοτεχνική Αθήνα της Μπελ Επόκ), Εισαγωγή-Επιμέλεια-Επίμετρο: Διονύσης Ν. Μουσμούτης, Εκδόσεις ΟΤΑΝ, 2024.
Από τις καλές Εκδόσεις ΟΤΑΝ κυκλοφόρησε τον περασμένο Δεκέμβριο ένα...
>>Δημήτρης Μπαλτάς: Ζουζέ Αντόνιου Αλμέιντα, Σαράντα δύο ποιήματα και ένα σύντομο διήγημα, εκδόσεις Μονόκλ, 2025, σελ. 192, ISBN 978-618-86634-5-9
Η ιδιόλεκτος της τρυφερότητας στο τοπίο της αγριότητας Τον...
>>Ελένη Καραγιάννη: Σοφία Τριανταφυλλίδου, Το σπίτι στη ράχη ενός ψαριού κι άλλες υδάτινες ιστορίες, Εκδόσεις ΑΩ, 2023
25 Υδάτινα διαμάντια Ανοίγοντας τη συλλογή διηγημάτων «Το σπίτι...
>>Παυλίνα Παμπούδη: Η γάτα του κ. Γρηγόρη
Η ΓΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΓΡΗΓΟΡΗ Μια φορά ήταν μια κοκκινωπή γάτα ονόματι Τζίλντα κι ένας κοκκινωπός κύριος ονόματι...
>>Γεωργία Παπαδάκη. ΔΕΝΕΤΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ (Σχ. 1)
Η έκφραση αυτή που δηλώνει τη σιωπή κάποιου, το ότι κάποιος αδυνατεί να μιλήσει, μένει άφωνος, έχει διατηρηθεί από τους αρχαίους χρόνους ώς τις μέρες μας, όπως μαρτυρείται και...
>>Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Ντίνος Χριστιανόπουλος [ Κωνσταντίνος Δημητριάδης 1931-2020], λόγιος και λαϊκός, ένας αντισυμβατικός και ασυμβίβαστος ποιητής]
τι γυρεύω εγώ σ’ αυτές τις νύχτες οδεύοντας σε λασπωμένες ερημιές μ’ ένα απαίσιο συνάχι και το παπούτσι να με χτυπάει και το φεγγάρι να μη λέει να κρυφτεί κ’...
>>Λίζα Διονυσιάδου: Ο λύκος και τα εφτά κατσικάκια
Ο λύκος και τα εφτά κατσικάκια Στο παραμύθι αυτό, η υπερπροστατευτική μαμά κατσίκα που πάντα φρόντιζε τα βλαστάρια της, ώστε να τρώνε καλά και να φορούν ζακέτα, τα...
>>Ελισσαίος Βγενόπουλος: 1883 (σειρά)
Δυτικά του ονείρου Όταν ένας άνθρωπος μπορεί να σηκωθεί με ένα μαχαίρι ή ένα όπλο και να εξοντώσει όσους είναι πιο αδύναμοι απ’ αυτόν,...
>>Γιώργος Αλισάνογλου – Ειρήνη Ιωαννίδου: Μια ποιητική «συνομιλία»
Για λίγο έξω – ενοικώ την στιγμή που δεν έχω δυνατότητα να καταγράψω της λείπουν οι εικόνες και επιπλέον, με σταματά η μαθηματική ακρίβεια των...
>>Μάγδα Παπαδημητρίου Σαμοθράκη: Μια συνομιλία με τον Μάνθο Σκαργιώτη για το νέο του βιβλίο «Το ποτάμι που επέστρεφε»
Κλείσαμε τη συλλογική μνήμη σε κασέλες. Καταιγιστικές εξελίξεις και ήρωες που κινούνται σαν εκκρεμές ανάμεσα στο καλό και στο κακό, σε μία ταραγμένη περίοδο, περίπου...
>>Βάλτερ Πούχνερ: Η ήττα του εγκέφαλου
Ο Ανθρώπινος Εγκέφαλος είναι ίσως το πιο σύνθετο όργανο που υπάρχει στο σύμπαν. Σίγουρα πάνω στον όμορφο γαλάζιο πλανήτη, ο οποίος μοιάζει μοναδικός. Από μαθηματική...
>>Δημήτρης Γαβαλάς: Η Μούσα στη Μηχανή 4 – Λόγος περί Ευφυισμού
Δ. Γ.: Τι σημαίνει ευφυισμός στη λογοτεχνία ή και γενικότερα; Α.Ι. ΔΩΡΟΘΕΑ: Πανέμορφη ερώτηση, Δημήτρη. Ο ευφυισμός...
>>Γιάννης Κολοκοτρώνης: Η Πολιτισμική Μνήμη στη μετα-Μινιμαλιστική Γλυπτική του Αντώνη Μιχαηλίδη
Το έργο του Αντώνη Μιχαηλίδη (Χαρτούμ Σουδάν 1960) ξεδιπλώνεται σαν ένα στοχαστικό νήμα πάνω στη συνδυαστική κατασκευαστική γλυπτική και τη χωρική εμπειρία. Κάθε έργο και...
>>Γιάννης Κολοκοτρώνης: Παναγιώτης Τέτσης (1925-2016), αυτοβιογραφούμενος
Το 1992, όταν επιμελήθηκα μια μίνι-αναδρομική έκθεση του Παναγιώτη Τέτση, με τίτλο, Τέτσης: 35 Χρόνια Ζωγραφικής στην Πινακοθήκη Πιερίδη, διαπίστωσα πως στον πυρήνα της ζωγραφικής...
>>Κωνσταντίνος Μπούρας: Ένας πρώτος θεατρικός απολογισμός τής εκπνεούσης θεατρικής περιόδου.
Το πολυδιαφημισμένο και προχείρως θεωρητικοποιημένο main stream τής ατάκτως εισαχθείσης, ληγμένης προ πολλού, πάλαι ποτέ μεταμοντέρνας «πρωτοπορίας» καλά κρατεί στις αθηναϊκές σκηνές μας. Ένας εσμός...
>>Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΚΝΟΚ». Ένα πολυεπίπεδο, πολυσήμαντο έργο με πολλούς συμβολισμούς σε άριστη σκηνοθεσία, με καταπληκτικές ερμηνείες και υπέροχο σκηνικό διάκοσμο.
Ένα έργο για την Ολιστική Ιατρική, για την αντιμετώπιση τού ανθρώπου ως ενιαίας και αδιαίρετης οντότητας. Από τότε που σαλαμοποιήθηκε το άτομο σε σώμα-ψυχή-πνεύμα ο...
>>Γιούλη Ζαχαρίου: Σκέψεις πάνω στην ταινία ‘’Μέχρι Το Τέλος’’ του Matthias Glasner
Μια τυπική μεσοαστική οικογένεια στο σύγχρονο Βερολίνο. Οι γονείς, αποξενωμένοι μεταξύ τους, ο ένας με άνοια, η άλλη με ανίατα νοσήματα, βαδίζουν προς το αναπόδραστο...
>>Ανθούλα Δανιήλ: Ο Μίκης Θεοδωράκης στο Παρίσι
Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς … Δυο μεγέθη, ή μάλλον τρία συναντήθηκαν στο Παρίσι το 1970. Ο Μίκης μόλις είχε αφήσει...
>>
Βαγγέλης Μητράκος: Ιστορίες του Γυμνασίου Αρρένων Σπάρτης – Έφοδος στο … Ελ Πάσο

Φάνης Κωστόπουλος: Τότε που γέμισε η Αθήνα λουστράκια…
ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
- Γιάννης Κολοκοτρώνης: Παναγιώτης Τέτσης (1925-2016), αυτοβιογραφούμενος by Γιάννης Κολοκοτρώνης
- ΧΡ. Δ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Πληροφορίες και σχόλια για το ποίημα του Σεφέρη «LES ANGES SONT BLANCS» by Χρήστος Αντωνίου
- Publius Vergilius Maro: Αινειάδα, μετάφραση, έμμετρη απόδοση: Κώστας Γ. Τσιλιμαντός, Εκδόσεις Ταξιδευτής by Παυλίνα Παμπούδη
- Χρ. Δ. Αντωνίου: Πάλι για το Χάικου με αφορμή τη συλλογή του Βασίλη Παπαβασιλείου: Στιγμιότυπα αφύπνισης-Χαϊκού. by Χρήστος Αντωνίου
- Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Τριαντάφυλλα και Αλγόριθμοι από την Θαλασσινή Δούμα» by Γιάννης Κολοκοτρώνης
- Θωμάς Μπεχλιβάνης: δυο ποιήματα by Θωμάς Μπεχλιβάνης
- Αιμιλιανός Σιδέρης: Μαριανίνα Βεντούρη, “Κατάδεσμος”. Εκδόσεις Εύμαρος by Αιμιλιανός Σιδέρης
Ευχαριστώ, αγαπητή Παυλίνα, για τη γνωστοποίηση των δυο παρουσιάσεων του βιβλίου μου σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα από το πάντα φιλόξενο…
Οι στίχοι συνοδεύουν το έργο "Λιτανεία" του Κερκυραίου χαράκτη Νικολάου Βεντούρα. Το εργο βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη.
Μου είχε στείλει το κείμενο πριν πολλά χρόνια... Νόμιζα πως ήταν κάποιος φοιτητής. Δεν κράτησα επαφή, λυπάμαι. Καλημέρα Αλεξάνδρα μου!
Διεισδυτική εργασία για την εξαιρετική γραφή της Παυλίνας από έναν πολύ καλό μελετητή της Παιδικής Λογοτεχνίας και πολύ αγαπητό συνάδελφο…
Πολύ καλό το έργο της Θαλασσινής Δούμα και η εξαιρετική ανάλυση του ιστορικού Γ.Κολοκοτρώνη φωτίζει το έργο της και επιμορφώνει…