Βάλτερ Πούχνερ: Το δικαίωμα στο όνειρο
Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΕΥΓΕΝΙΟΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο πάντα πρωτοποριακό Θέατρο Σημείο.
Δημήτρης Γαβαλάς: Μετά τον Θάνατο τι;
Χρ. Δ. Αντωνίου: Η παράλογη αισιοδοξία του Καμύ, ως αντίδοτο στην πραγματικότητα.
Γιάννης Κολοκοτρώνης: Όταν μια παιδική ανάμνηση του Πασχάλη Αγγελίδη γεννά τέχνη
Αφιέρωμα στην ποίηση
Έλενα Κουρή: H πόλη ας μείνει ασάλευτη
για τη παύση, χρησιμοποιώ την αποτελεσματική μέθοδο της τομής έτσι κόβω κάθε ταχύτητα έτσι έμαθα να εξαφανίζω τις πρωτεύουσες [ όλοι είναι κουρασμένοι ] κλείνω...
>>Ιωσήφ Ιωσηφίδης: Τα αλογάκια
ΤΑ ΑΛΟΓΑΚΙΑ «Τι είναι αυτό το παιγνίδι;» ρώτησα τον συμμαθητή μου Χειμώνα (τον φωνάζαμε με το επίθετό του, χειμώνα καλοκαίρι). «Να», μου λέει, «εγώ...
>>Βάλτερ Πούχνερ: Σκέψεις μικρές για θέματα μεγάλα, 17
(Σχόλια για μια παράξενη διαμονή σ’ έναν παράξενο κόσμο όπου συμβαίνουν παράξενα πράγματα) * Tα μυστικά του μεγαλείου στις αρχές ανιχνεύονται. * ...
>>Νίκος Χαρτοματσίδης: Η ιστορία για το αυτοκίνητο που το δάγκωσε σκύλος (Γιασμίν)
Γιασμίν; Παράξενο όνομα για ελεύθερο σκυλί. Από εμένα δεν θα ακούσετε ποτέ τη λέξη αδέσποτο. Το κανονικό της όνομα Ουαου Ουάβ. Αυτή όμως προτιμούσε το...
>>Γιώργος Μεταξάς: Οι ελέφαντες του Kamphaen Phet
ΟΙ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ ΤΟΥ KAMPHAENG PHET Κομψά βραχιόλια και χαλκάδες θαυμαστοί μα και κοσμήματα, καλαίσθητα στολίδια φέρουν χρυσά στα πόδια δακτυλίδια στην προβοσκίδα μία μπέρτα σκαλιστή....
>>Αριστούλα Δάλλη: Κερασφόρος όφις
Έβγαινε κάθε μέρα με την καρδάρα για να πάρει γάλα από την στάνη που ήταν καλά φυλαγμένη στην αρχαία σπηλιά του δάσους. Η μητέρα ήταν...
>>
Τρία ποιήματα Ρώσων Συμβολιστών. Μετάφραση από τα ρωσικά: Γιώργος Ρήγας
Pier Paolo Pasolini, Οι στάχτες του Γκράμσι – Το κλάμα του εκσκαφέα. Μετάφραση: Αλέκα Πλακονούρη
Ζαν Ζακ Ρουσσώ – Δυο φημισμένα επεισόδια από τις Εξομολογήσεις – Μετάφραση: Φάνης Κωστόπουλος
Octavio Paz (Ciudad de México 1914 – 1998) Βραβείο Λογοτεχνίας Cervantes 1981 Βραβείο Λογοτεχνίας Nobel 1990 El ramo azul Μτφρ. από τα ισπανικά: Ευμορφία Μαντζαβίνου
ΟΜΗΡΟΥ Ὀδύσσεια δ στ. 235-289. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ Ἀγησίλαος 29 (σχ. 1). Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη
Βασίλης Πανδής: Έλενα Κουρή, «Παρακαταθηκών Και Δανείων», εκδόσεις Κύμα, 2025. ISBN: 978-618-5378-78-3
Ήδη με την πρώτη λέξη του πρώτου ποιήματος στην πρώτη...
>>Κώστας Τραχανάς: Χουάν Εμάρ, «Χθες», Εκδόσεις Αλεξάνδρεια 2025 σελ. 183
Το «Χθες», που εκδόθηκε στη Χιλή το 1935, και το...
>>Γιούλη Χρονοπούλου: Σταυρούλα Γεωργοπούλου: Φέτος δεν γιορτάζει κανείς, εκδ. Νήσος, 2025, σ. 448, ISBN: 9 789605 892197
Μια παρέα, ένας χρόνος, ένα εύρημα. Στο μυθιστόρημα της Σταυρούλας...
>>Νίκη Μισαηλίδη: Διονύσης Στεργιούλας, Στο ίδιο δωμάτιο, Θεσσαλονίκη, 2022, Νησίδες (ISBN: 978-618-5228-86-6)
«Στο ίδιο δωμάτιο με τον θάνατο και την ποίηση» ...
>>Παυλίνα Παμπούδη: Η Σίλα πάει Κυριακάτικη βόλτα
Η ΣΙΛΑ ΠΑΕΙ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΒΟΛΤΑ Η Σίλα φαινόταν χαρούμενη – όσο χαρούμενη μπορεί να φαίνεται μια μπάσταρδη μαύρη με...
>>Γεωργία Παπαδάκη. ΑΝΟΙΓΩ ΚΡΑΣΙ
Η παραπάνω φράση η διατυπωμένη συνεκδοχικά, δηλαδή δηλώνεται το περιεχόμενο αντί του περιέχοντος, είναι της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και σε χρήση μέχρι σήμερα. Αλλά και το ρήμα «ανοίγω-ομαι» πέρασε...
>>Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Εουτζένιο Μοντάλε, την κιβωτό μου, ω, χαμένοι [!]
«…μια τετραφωνία ισχνών καλαμιών. Η μόνη μουσική που αντέχω.» (Ημερολόγιο του ’71). «Η ποίηση γίνεται τέχνη τη στιγμή ακριβώς που η τέχνη αμφισβητείται και αναιρείται προς όφελος άλλων ανθρωπίνων...
>>Ιωάννης Καποδίστριας: Ο άνθρωπος – ο πολιτικός, τα πρώτα χρόνια. Η παιδεία στα Επτάνησα.
Πριν ξεκινήσουμε την αφήγηση σχετικά με το σπουδαίο αυτό έργο του Ιωάννη Καποδίστρια ως Γραμματέα της Ιονίου Γερουσίας, θα κάνουμε μια “πρόδρομη” αφήγηση μιλώντας για ένα σημείο του έργου του...
>>Τίνα Κωνσταντάτου: Για Ιθάκη κανείς;
– Άαααλλος με τη βάρκα μας! τσίριζε χαριτωμένα η Αλίκη Βουγιουκλάκη στη Μανταλένα. – Σκάσε πια, μωρή! Αμάν με αυτές τις επαναλήψεις! σκέφτηκαν με τα...
>>Χρ. Δ. Αντωνίου: Η παράλογη αισιοδοξία του Καμύ, ως αντίδοτο στην πραγματικότητα.
Η ευτυχία και το παράλογο είναι δυο παιδιά της ίδιας γης. Αλμπέρ Καμύ. Πάνε πολλά χρόνια τώρα που είχα διαβάσει τα περισσότερα βιβλία του...
>>Λένη Ζάχαρη: Μια συνομιλία με την Ελένη Λιντζαροπούλου με αφορμή το βιβλίο της “Γιατί (το) Πιστεύω”
Ελένη, καλώς βρισκόμαστε και σ’ αυτή τη στήλη του Περί ου μας! Χαίρομαι που συζητάμε για το νέο βιβλίο σου, το οποίο, προσωπικά, βρήκα εξαιρετικά...
>>Βάλτερ Πούχνερ: Το δικαίωμα στο όνειρο
Το όνειρο είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου. Δεν υπάρχει ειδική παράγραφος στο Σύνταγμα, αλλά ανήκει στις φυσιολογικές εγκεφαλικές λειτουργίες του έλλογου όντος. Πρόκειται, στη βάση και...
>>Δημήτρης Γαβαλάς: Μετά τον Θάνατο τι;
Στην ανάρτηση της 18 Οκτωβρίου 2025 με τίτλο ‘Ψυχο-νοητικό Πρότυπο του Ολοκληρωτισμού’ είχα αναφερθεί εν παρόδω στη λεγόμενη ‘πορεία της...
>>Έφη Φρυδά. Το παντοπωλείο, (Για ό,τι χάνεται σ’ αυτή την πόλη). Μια αλληγορία, ένας αστικός μύθος και μια απίστευτη αλήθεια. Διαβάζει και επιλέγει μουσικές ο Γιώργος Πήττας. Από την εκπομπή του Κινούμενη Άμμος.
Για 3η φορά το Περί Ου βγαίνει από τα όρια της μικρής μας χώρας για να ακουστεί και στην Κύπρο. Ευχαριστούμε τον Γιώργο Πήττα για τη...
>>Γιάννης Κολοκοτρώνης: Όταν μια παιδική ανάμνηση του Πασχάλη Αγγελίδη γεννά τέχνη
Δούρειος Ίππος Ο Κώστας είχε ένα αλογάκι. ένα κουνιστό αλογάκι, άσπρο, με μεγάλη χαίτη, μαύρα μάτια και χρυσοκόκκινη σέλα. Είχε και χαλινάρια. Εγώ και ο...
>>Γιάννης Κολοκοτρώνης: Οι Μαραθωνοδρόμοι του Αλέξανδρου Παπακωνσταντίνου
Η πρόσφατη σειρά Μαραθωνοδρόμοι του Αλέξανδρου Παπακωνσταντίνου είναι μια νέα θεματική ενότητα των τροπισμών του, ένας άλλος τρόπος πρωτότυπης οργάνωσης του βλέμματος και της μορφής ...
>>Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΕΥΓΕΝΙΟΣ» σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο πάντα πρωτοποριακό Θέατρο Σημείο.
Πολυσήμαντη παράσταση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο κείμενο που αξιοποιεί όλες τις αφηγηματικές τεχνικές προκειμένου να διευκολύνει την κατάδυση τού επαρκούς θεατού στο Συλλογικό Ασυνείδητο μέσα...
>>Κωνσταντίνος Μπούρας: «Ράφτης Κυριών» τού Φεϋντώ στο Θέατρο Γκλόρια σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με διαδραστική αποστασιοποίηση, συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Το λεγόμενο «καλογραμμένο έργο» τού Σκριμπ είναι πρότυπο για τη γαλλική δραματουργία μέχρι σχεδόν τη δραματική αποδόμηση και το χαοτικό μεταμοντέρνο, τότε που ξεχάστηκαν οι...
>>Γιούλη Ζαχαρίου: Έχουμε καταλήξει τόσο ακίνδυνοι; Η ‘’BUGONIA’’ του Γιώργου Λάνθιμου
Πικρή σάτιρα με αιχμηρό κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό, ψυχολογικό θρίλερ με ειρωνεία, μαύρο χιούμορ και αρκετή αιματοβαμμένη βία, ωμός ρεαλισμός που καταλήγει σε μια μάλλον...
>>Ελισσαίος Βγενόπουλος: Βουγονία
Αλήθεια και συνωμοσία Κόσμος παραμορφωμένος, γεμάτος ψυχρές τελετουργίες, απόκοσμο χιούμορ και υπόγεια τρυφερότητα, το λανθιμικό βλέμμα αποδομεί τη λογική και φωτίζει το παράλογο της ανθρώπινης...
>>
ΕΦΗ ΦΡΥΔΑ: ΙΔΕΕΣ
Βαγγέλης Μητράκος: Καλλιρόη Χρόνη – Η ζωγράφος που τιμά τη Σπάρτη
ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
- Γιώτα Μπιλίρη: Επιτελικό σχέδιο διάσωσης ή αφανισμού by Γιώτα Μπιλίρη
- Φάνης Κωστόπουλος: Δαρείου και Παρυσάτιδος γίγνονται παίδες δύο by Φάνης Κωστόπουλος
- Οδυσσέας Ελύτης: Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας by Παυλίνα Παμπούδη
- ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: Το πείραμα των Michelson-Morley: Η μεγάλη «αποτυχία» by Χρήστος Λαζαρίδης
- Παυλίνα Παμπούδη: ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ½ by Παυλίνα Παμπούδη
- Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Τ. Σ. Ελιοτ, ένας δαντικός ποιητής by Κώστας Γιαννόπουλος
- Κωστής Ζ. Καπελώνης: Ξανά Αρχαίο Δράμα by Κωστής Καπελώνης






Το κείμενο διαβάστηκε στην παρουσίαση του βιβλίου στην Κέρκυρα, στο Βιβλιοπωλείο Πλους, τις 6/10/2025.
Υπέροχη Κριτική, Υπέροχη Συλλογή..
Με αυτή την ανάλυση για το έργου του Αλέξανδρου Παπακωσταντίνου προστίθεται ένα νέος χαρακτηρισμός και μία νέα ιδιότητα στη θεωρία…
Μου άρεσε αυτό το 54χρονο ποίημα. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος κριτής της ποίησης. Η καλή ποίηση είναι κυρίως ποίηση…
Αρα σωστά κατατίθεται αυτή η αμφιλεγόμενη [ν]τροπολογία. Πρέπει λοιπόν εμείς να απομονώσουμε το μνημείο από τον θεατή τον πολίτη... να…