Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Ανδρέας Καρκαβίτσας, ένας αντικειμενικός πεζογράφος

«Εάν κάποιος... με πειθανάγκαζε να διαλέξω αποκλειστικά μεταξύ Παπαδιαμάντη και Καρκαβίτσα, θα έστεκα ευλαβητικά μπροστά στον Παπαδιαμάντη, θα του φιλούσα το χέρι, και θα ψήφιζα τον Καρκαβίτσα». Κωστής Παλαμάς  …

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Ο Σεφέρης για το ‘Άνθρωπος και Μηχανές” – και ο Μετα-ανθρωπισμός

«Το πρόβλημα που θέτει η εποχή του μηχανικού πολιτισμού που ζούμε: Ο άνθρωπος πολλαπλασίασε στο άπειρο τη δύναμή του με τις μηχανές, αλλά οι μηχανές τον ναρκώνουν και τον υποτάσσουν.…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Το καλάθι της νοικοκυράς από την Αθηνά Λατινοπούλου

Η τέχνη από τη φύση της είναι μια πολιτική πράξη. Δημιουργείται από πολίτες και απευθύνεται σε άλλους πολίτες, καθιστώντας την ένα ισχυρό μέσο επικοινωνίας, έκφρασης  και κριτικής. Η τρέχουσα ενότητα…

0 Comments

Έφη Φρυδά: Λεωνίδας Ντιλσιζιάν «Αρμένιοι και ελληνικό κράτος στον Ψυχρό Πόλεμο – Από τον «διωγμό» στην «αναγνώριση» (1945-1991) Εκείνα που δεν πρέπει να λέγονται. Μυστικά και ψέματα  

Πάντα έλεγα ότι η μητέρα μου ήταν μια γυναίκα σιωπηλή. Ήταν κάτι που θεωρούσα ότι είναι οικογενειακό χαρακτηριστικό, ένας ψυχισμός δίκοπο μαχαίρι. Μάλλον δύσκολος για ένα παιδί. Που γίνεται ο…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Ρίτα», μια δραματική κωμωδία για την ευθανασία (ζώων τε και ανθρώπων) στο Θέατρο Νέου Κόσμου.

Το ερώτημα που τίθεται (δίχως και να απαντάται – χάριν της πολιτικής ορθότητας, υποθέτω) είναι: «αγαπάμε περισσότερο τα ζώα συντροφιάς από τη μάννα μας;» (και τους δικούς ανθρώπους, εν γένει).…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: Το Θηρίο  (The Beast) 2024. Σκηνοθεσία Bertrand Bonello

Μια ηθοποιός μπροστά σε μια πράσινη οθόνη – έναν απρόσωπο χωροχρόνο  – απειλείται από έναν αόρατο κίνδυνο, ένα ‘’θηρίο’’. Η φωνή του αθέατου σκηνοθέτη καθοδηγεί τις κινήσεις και τις αντιδράσεις…

0 Comments

Κωστής Καπελώνης:  – Απόψεις, κατόψεις, προσόψεις

Έργα του νου μας είμαστε, αλλά μπορεί και όχι. Πάνω σε ένα κληρονομικό υπόστρωμα, χτίζουμε με το νου μας, αυτό που γίναμε ως τώρα. Επί ενός δεδομένου οικοπέδου οικοδομούμε. Η…

0 Comments

   Φάνης Κωστόπουλος:   Σολ  Μπέλοου και  Φίλιπ  Ροθ – Μια μεγάλη  φιλία  στον  ίσκιο του βραβείου Νόμπελ.

          Προσπέρασε το κατανοητό και θα διαπιστώσεις                     πως μόνο το ακατανόητο δίνει κάποιο φως.                                                       Σολ  Μπέλοου   Δεν υπάρχει βιβλίο του Σολ Μπέλοου  που…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Πάλι για το Χάικου με αφορμή τη συλλογή του Βασίλη Παπαβασιλείου: Στιγμιότυπα αφύπνισης-Χαϊκού.

Σε προηγούμενο κείμενό μου στο Περί ου (Χάικου ή σύντομες πινελιές με ιαπωνική μελάνη. Συζήτηση με την Τ.Ν., 13 Ιουλίου 2024) είχα εκφράσει τη γνώμη μου για το Χάικου ή…

0 Comments
Read more about the article Λένη Ζάχαρη: 1940 – 2024, Ο πόλεμος, οι πόλεμοι…
Διαδηλωτές κρατούν γράμματα που σχηματίζουν το ΟΧΙ κατά τη διάρκεια της διαδήλωσης στο Σύνταγμα που διοργάνωσαν πολίτες, οι οποίοι τάσσονται υπέρ του «ΟΧΙ» στο δημοψήφισμα, Αθήνα, Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015. Οι Έλληνες ψηφοφόροι θα ψηφίσουν την ερχόμενη Κυριακή αν εγκρίνουν ή όχι τα σκληρά μέτρα λιτότητας που προτείνουν οι δανειστές να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση. Στην συγκέντρωση θα απευθύνει χαιρετισμό ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Λένη Ζάχαρη: 1940 – 2024, Ο πόλεμος, οι πόλεμοι…

Εν μέσω σκιάς θανάτου και πολέμου ξημερώνει άλλη μια επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940. Εμείς, οι Έλληνες, γιορτάζουμε το ΟΧΙ που ειπώθηκε στους Ιταλούς με περηφάνια και λεβεντιά και τον…

0 Comments

Στέλλα Δούμου: ένα ποίημα

Να σερβίρω το αίμα κύριε;    Πόντιουμ υπορρήτων η διεθνής αιώρα Η άδικη κατάρα είναι προμελετημένη Νύχια επάνω στα τραπέζια Το δελτίο καιρού μονόδρομος Καθώς και οι αγγελίες ευρέσεως ευρυθμίας…

0 Comments