Remy de Gourmont: Σκόνη για τα σπουργίτια (δ’). Μετάφραση: Βασίλης Πανδής

208. Προκειμένου να είναι καλές οι μουσικές ερμηνείες ή τα αντίγραφα έργων πλαστικής τέχνης, πρέπει να παραμένουν κοντά στο πρωτότυπο, όπως συμβαίνει και με τις μεταφράσεις· όμως ούτε η μία…

0 Comments

Κλεονίκη Δρούγκα: … Αύγουστος

Βραδινές συγκεντρώσεις παρά θιν αλός και στα βράχια σκαρφαλώνει αυγουστιάτικο φεγγάρι ενώ χείλη ανοιγοκλείνουν χωρίς νόημα για δίαιτες εναλλακτικές φορώντας παρεό κι εσύ άσυλο γίνεσαι θεωριών κοκτέιλ πίνεις τα σκουπίδια…

0 Comments
Read more about the article Αναστασία Κόκκινου: Σπάρτη, μέρες Αὐγούστου τοῦ 2022 μ. Χ.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Αναστασία Κόκκινου: Σπάρτη, μέρες Αὐγούστου τοῦ 2022 μ. Χ.

Ι. Σὰν δίσκος ξεχασμένος βινυλίου σὰν τὸ ἀδέξιο τρυφερό σου χέρι ἀπέναντι σὲ ἔγκαυμα ἡλίου ἀμήχανο τὸ θέρος περιμένει.   Θὰ στρώσουν εἶπαν δρόμο, ξέχασέ το παπποὺς μὲς στὴ Λαϊκὴ…

0 Comments

Αρχοντούλα Διαβάτη: ΜΑΥΡΟ ΣΥΝΝΕΦΟ   

Δεν είμαι καμιά μηχανή παραγωγής θετικότητας. Έχω ένταση, έχω δυσαρέσκεια, έχω δυσθυμία,  κάνω αρνητικές σκέψεις, θα τους έλεγε. Τώρα κοιτάει από το μπαλκόνι την πινακίδα που αναβοσβήνει στο ψαράδικο απέναντι,…

0 Comments

Γιώργος Γάββαρης: BYZAΝΤΙΝΟΣ  ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

Ψιθυρίζουν το κύκνειο άσμα του την εποχή των Κομνηνών και των Παλαιολόγων αργότερα. Οι θρόνοι έγιναν απλές καρέκλες με λεπτό αστράγαλο ετοιμόρροπες. Βυζάντιο ! Με μια αδύναμη υπόσταση σκύβει σαν…

0 Comments

Κωστής Ζ. Καπελώνης: Τελειώνουν(;) οι Επίδαυροι

Συνεχίζω από το προηγούμενο «Άρχισαν οι Επίδαυροι», γιατί, από αυτά που πέφτουν στην αντίληψή μου, σοβαρά ή ασόβαρα, συμπεραίνω ότι γίνονται αντιπαραθέσεις για θέματα επιφανείας και εντυπώσεων, δηλαδή για δημόσιες…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Με αφορμή τους Σφήκες στην Επίδαυρο στις 14 και 15 Ιουλίου

Ας συνενοηθούμε εξ αρχής. Διαφωνούμε  με όσα λέτε και με τη γλώσσα που επιλέξατε να τα λέτε. Η κωμωδία διογκώνει, ΝΑΙ,  κι εσείς διογκώσατε όσο μπορέσατε, άλλο δεν έπαιρνε και…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Γίνεται δέντρο το πουλί; (από τον «Ίωνα» του Ευριπίδη)

Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο: να πλαστογραφούμε τις υπογραφές των ένδοξων αρχαίων ποιητών ή να αποσιωπούμε την μεταγραφή; Από το ένα άκρο στο άλλο. Πας να δεις την Εκάβη τού…

0 Comments

ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ: Λιμπρέτα όπερας στην ελληνική προεπαναστατική δραματουργία.  

Ο ρόλος του μουσικού θεάτρου στη μεταφραστική προσπάθεια συγκρότησης ενός ελληνικού θεατρικού ρεπερτορίου.   Σε πρόσφατο άρθρο της, «Το Gran Finale της φαναριώτικης στιχουργίας», η Νατάσα Δεληγιαννάκη αναρωτιέται στην κατακλείδα,…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 5/ Miroslav Holub

Στη σημερινή ανάρτηση, πέμπτη στη σειρά ‘Υλικό και Σχόλια’, αναφερόμαστε στον Miroslav Holub. Ο Holub (1923-1998) ήταν Τσέχος ποιητής και Ανοσολόγος. Το έργο του επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις…

0 Comments

Βαλεντίνη Χρ. Καμπατζά: Τα ίχνη του Χρόνου

Ο Χρόνος δεν είναι ικανός να σβήσει μνήμες, πρόσωπα, γεγονότα του παρελθόντος, που όλα μαζί –σαν ένα σύνθετο, πολύπλοκο σταυρόλεξο– συνθέτουν το παρελθόν του ατόμου· την ίδια του τη ζωή.…

0 Comments