Γιάννης Κονδυλόπουλος: ένα ποίημα
ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Το κατά Ιωάννην, ιθ΄ 6) Την…
ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (Το κατά Ιωάννην, ιθ΄ 6) Την…
Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ "Χαλκιά χαλκιά φκιάσι καρφιά, φκιάσι τρία πιρώνια...". Καθισμένη στην άκρη του μικρού της κρεβατιού, στην κουζίνα του σπιτιού της, η γιαγιά μου η Αθηνά, αφού…
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΡΕΙΕΣ Εσύ αέναα ανεβαίνεις το Όρος των Ελαιών. Εγώ για λίγο κατεβαίνω το όρος της Αφροδίτης. Στιγμιαία συναντιόμαστε: ο ένας φέρνει τον άλλο μέσα του. …
Ο Αμνός, οι αμνοί και η αμνησία Δεν έχω καταλάβει ακόμη, γιατί οι μεγάλες Χριστιανικές εορτές είναι συνυφασμένες με γενοκτονίες. Τα Χριστούγεννα κλαυθμός και οδυρμός στα γαλόπουλα, το δε…
Το κύριο χαρακτηριστικό της βυζαντινής τέχνης είναι, νομίζω, ότι συνδέεται με την αισθητική κατηγορία του «υψηλού». Η άλλη κατηγορία, με την οποία είναι άρρηκτα δεμένη η κλασική τέχνη, είναι το…
Περιπλανώμενοι χρόνια πολλά στο νου μας Σταθήκαμε για μια στιγμή εδώ Πού το εδώ; Πού η στιγμή; Τι σημασία έχει; Θύμιζε λίγο Εκείνο το λιβάδι Στο μέσα μου ημιυπόγειο…
Το βιβλίο των κειμένων ξεκινά από την θέση πως η γλώσσα της ποίησης, η γλώσσα της επιστήμης και η γλώσσα της φιλοσοφίας είναι βασικά ίδιες παρά τις διαφορετικές υφολογικές εκφάνσεις…
Η Ασημίνα Ξηρογιάννη, μέσα στη δεκαετία που ήδη πέρασε και στη δεύτερη την οποία βαδίζει, υπηρετεί την τέχνη του λόγου μέσα από πολλές παράλληλες δράσεις, επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη προσήλωση, εργατικότητα και…
ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΣΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΕΣ του βιβλίου οι αλήθειες άλλοτε λυτρώνουν κι άλλοτε συντρίβουν. Τα παιδικά μάτια γίνονται ενήλικα, για να μπορέσουν να καταλάβουν, ενώ τα ενήλικα επιστρέφουν στην πρώτη αθωότητα,…
Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ Γουίλλιαμ Κάρλος Γουίλλιαμς θεωρείται διεθνώς ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της αμερικανικής γλώσσας. Στην Ελλάδα έγινε μόνο πρόσφατα ευρύτερα γνωστός, μέσα από την ταινία του Τζιμ…
Μεσούντος του κορονοϊού η δημιουργικότητα δίνει και παίρνει -ευτυχώς να λέμε, γιατί τόσον καιρό καραντίνα τι θα κάναμε- και είναι γεγονός πως δεχόμαστε κι εδώ στο περιοδικό πλούσιο υλικό από…