Ευφροσύνη Μαντά- Λαζάρου: Μιχάλη Παπαδόπουλου, Χώρα μου είσαι. Εκδόσεις Σμίλη, 2023

Η ανεκλάλητη Ομορφιά, όμως τι υπέροχα «ανάγλυφα λάμπουν στις μετόπες του ανείπωτου»   Για να βαδίσουμε μαζί με τον Τίμαιο στην απροσδιόριστη, αβυσσώδη και ακαθόριστη Χώρα του Πλάτωνα αλλά και…

0 Comments

Καίτη Παυλή: Επίκληση

Ακούω πάλι τη βοή της πόλης και του πολέμου την αντήχηση Μα εδώ που μπήκα στα στενά δύσκολα την έξοδο θα ’βρω Φιδοσερνάμενος λαβύρινθος με τύλιξε Σκοτάδι με μικρές αναλαμπές…

0 Comments

Βάλτερ Πούχνερ: Tο αίσθημα του ιερού και του ευτράπελου στα Ελληνικά λαϊκά δρώμενα

Στη δυτική και την ανατολική εκκλησία κατά τα μεσαιωνικά χρόνια παρατηρούνται μια σειρά από περίεργα εκ πρώτης όψεως φαινόμενα, τα οποία πείθουν πως ανάμεσα στο ιερό και το ευτράπελο υπάρχει…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Fearless _Out of the box_old masters by Sofia Fotiadou

Τί είναι τα πορτρέτα μιας άλλης εποχής; Σύμβολα πολιτικής, οικονομικής και θρησκευτικής εξουσίας; Ωραιοποιημένες εικόνες τραυματικών εμπειριών της ανθρωπότητας; Φίλτρα αυτογνωσίας; Πώς θα μοιάζανε σήμερα με την παρεμβολή της ψυχανάλυσης,…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη.   ΚΑΠΗΛΕΙΟ κ. ά.

Η λαϊκότροπη και παρωχημένη λέξη «καπηλειό»= ταβέρνα, κρασοπουλειό είναι ο ελαφρώς διαφοροποιημένος τύπος του αρχαίου καπηλεῖον (τό) που επιβίωσε ώς τις μέρες μας μαζί με τα ομόρριζά του: κάπηλος (→κάπελας),…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: ΑΠΟΨΕ ΣΤΟΥ ΠΑΝΑΓΑΘΟΥ στην βερολινέζικου καμπαρέ Μουσική Σκηνή τού Πολυχώρου «Αγγέλων Βήμα»

Οι πολυχώροι έχουν εγκατασταθεί στα αθηναϊκά θεατρικά μας πράγματα εδώ και τρεις δεκαετίες τουλάχιστον, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν το δικό τους κοινό και να συνδημιουργούν ισχυρά ρεύματα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα.…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 27 – Jacques Prévert

Υλικό Ο Ζακ Πρεβέρ (Jacques Prévert, 1900 - 1977) είναι Γάλλος ποιητής και σεναριογράφος. Υπήρξε πολυσχιδής προσωπικότητα των γαλλικών γραμμάτων, με ιδιαίτερη συνεισφορά στον χώρο της ποίησης και του θεάτρου. Jacques Prévert   L’ oiseau–Lyre   Deux et deux quatre…

0 Comments