Φίλιππος Φιλίππου: Απόστολος Σπυράκης, Ροζ Παλ Ντάλιες. Εκδόσεις Γράφημα, 2023, σελ. 188

  Ρεαλιστικές ιστορίες με σουρεαλιστική χροιά   Ο Απόστολος Σπυράκης (Νικήσιανη Παγγαίου Καβάλας, 1968) καθηγητής αγγλικών στον ιδιωτικό τομέα, το 2011 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο, τη συλλογή διηγημάτων Το…

0 Comments

Ρομπέρτο Αρλτ: Το τρομερό ταξίδι. Μτφρ.: Δήμητρα Παπαβασιλείου. Εκδ. Ροές / Micromega

"Τι έμελλε να συμβεί ακόμα; Το ταξίδι, το ξεκίνημα του οποίου είχαν σημαδέψει κακοί οιωνοί, ήταν γεμάτο απρόοπτα και αναποδιές. Δε βλέπαμε την ώρα να εγκαταλείψουμε εκείνο το γρουσούζικο πλοίο,…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Η χαμηλόφωνη τόλμη, Συλλογικό έργο, Εκδόσεις Νίκας, 2023.

Σε γενικές γραμμές, στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, το κυρίαρχο λογοτεχνικό λόγο τον επιβάλλουν οι άντρες και όχι οι γυναίκες. Το έργο των ποιητριών αποτιμάται, συνολικά σχεδόν, αρνητικά και…

0 Comments

Αγγελική Θάνου: Λέξεις σε  επιτάχυνση

Διανύουμε δρόμους επιτάχυνσης. Σύντομα μηνύματα, συμπυκνωμένα, σχεδόν αγνώριστα. Μυρίζουν βιασύνη. Ντυμένα μόνο με σύμφωνα, διαγνώστηκαν με αφωνία. «Εξηγήστε μου το τκν, το τπτ και το μνμ». «Πώς είπατε; Σίγουρα δεν…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: ΜΝΗΜΗ ΜΙΛΤΟΥ ΣΑΧΤΟΥΡΗ (29 /7 1919 – 29 / 3 / 2005)

Τώρα εκείνος έχει φύγει. Ήταν αρχαία ψυχή, έτοιμη εκ γενετής. Έχοντας ολοκληρώσει τους κύκλους της, έχει ήδη επιστρέψει στο Ένα. Αλλά δεν είναι περισσότερο απών, απ’ όσο ήταν πάντα για…

0 Comments
Read more about the article ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ: Από το εγώ στο εμείς, ή πώς γίνεται ένα θεατρικό κοινό
He is giving his back, and watching a movie.

ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ: Από το εγώ στο εμείς, ή πώς γίνεται ένα θεατρικό κοινό

Στο επίκεντρο της θεατρικής φαινομενολογίας βρίσκεται το κοινό, στο βαθμό που στην συναντίληψή του δημιουργείται το ενδιάμεσο γίγνεσθαι της παράστασης. Όμως δεν πρόκειται για το κοινό, όπως το φαντάζονται οι…

0 Comments