Μια συνέντευξη του Διονύση Σαββόπουλου στον Γιώργο Βοϊκλή 50 χρόνια πριν…

Διονύσης Σαββόπουλος: Ποπ μουσική: Ένα εκκωφαντικό μυστήριο     Γ. Β.: -Τι αλλαγές στη μουσική έκφραση έφερε η ποπ μουσική και από ποιες γενικότερες κοινωνικές αλλαγές καθορίστηκε;   Διονύσης Σαββόπουλος:…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: «Νέοι αρχιτέκτονες προτείνουν: Εικαστικές Επεμβάσεις στην Ξάνθη». 

Στην Ξάνθη, οι μελλοντικοί αρχιτέκτονες, ακόμη φοιτητές του ΤΑΜ/ΔΠΘ, παρουσιάζουν τις εξήντα οραματικές τους μελέτες για την αναζωογόνηση των δημόσιων χώρων της πόλης, αξιοποιώντας την τέχνη και τον αστικό σχεδιασμό. Η…

1 Comment

Μαρίζα Ντεκάστρο, Μάνος Κοντολέων: Ένα κείμενο διαμαρτυρίας

Σχόλια και απόψεις σχετικά με το:   Επιμορφωτικό Συνέδριο Εκπαιδευτικών με θέμα Η διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας στην Α’/Βάθμια και Β’/Βάθμια εκπαίδευση. Διδακτικές προτάσεις και προσεγγίσεις…

0 Comments

Έφη Φρυδά. Η ντουλάπα της Georgia O’ Keefe αποκαλύπτει την τέχνη και τη ζωή της

  Γνωρίζουμε και αγαπάμε την Georgia O’ Keefe (15 Νοεμβρίου, 1887 –6 Μαρτίου 1986) για τη μοναδική της ματιά που διαμόρφωσε τον μοντερνισμό στην τέχνη παγκοσμίως· με τις φυσικές φόρμες της,…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: PARANOIA του GUY DE MAUPASSANT στο Θέατρο ΜΙΚΡΟΣ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ με τον αποσβολωτικό Νικόλα Βαγιονάκη.

 Η απενοχοποίηση και η αποποινικοποίηση τής καλλιτεχνικής τε και λογοτεχνικής δημιουργικότητας είναι ένα από τα ζητούμενα τού εικοστού πρώτου αιώνα δεδομένου ότι η πολύ νέα αντισυμβατική γενιά είναι ιδιαίτερα μαχητική…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Η μητέρα του Σκύλου του Παύλου Μάτεσι, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη και μουσική-τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη. Στο Θέατρο Ακροπόλ

Το δίδυμο Γάκης Κραουνάκης είναι αχτύπητο, το είδος και το ύφος αναμενόμενο. Στον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας, της Ραραού, η Υρώ Μανέ, μια γυναίκα καρικατούρα, που ζει μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας τον πόλεμο,…

0 Comments

Κατίνα Βλάχου: Η ΑΙ περί λογοτεχνίας – Ένας αρκετά διαφωτιστικός διάλογος

Κατίνα: Λένε ότι, αν κάποιος σε τροφοδοτήσει με τα απαραίτητα στοιχεία, μπορείς να συγγράψεις διήγημα, νουβέλα μέχρι και μυθιστόρημα. Ισχύει; Chat  GPT: Ναι, μπορώ να συγγράψω διήγημα, νουβέλα ή και…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: Η Νέα Χρονιά Που Δεν Ήρθε Ποτέ (2024) – σε σκηνοθεσία Bogdan Muresanu

Ρουμανία, Βουκουρέστι Δεκέμβριος 1989. Μετά από 34 χρόνια κομμουνιστικής διακυβέρνησης, η 24χρονη δικτατορία του καθεστώτος Τσαουσέσκου πνέει τα λοίσθια. Οι μέρες είναι ανήσυχες και ταραγμένες· η έλλειψη τροφίμων, οι ασφυκτικοί…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Οκτάβιο Πας, ο ποιητής της διαφάνειας

μια ιτιά κρυστάλλινη, μια υδρόεσσα λεύκα, ένα ανεμοδαρμένο σιντριβάνι, ένα δέντρο βαθύ που όμως χορεύει, το πέρασμα ενός ποταμού που ελίσσεται    [οι πρώτοι στίχοι από την «Ηλιόπετρα», μτφρ. Κώστας…

0 Comments

Λίλια Τσούβα: Τα «Πεντάχορδα» του ποιητή Βάλτερ Πούχνερ. Εκδ. Γκοβόστη 2024

Στα πεντάχορδα χωράει σχεδόν όλη η μουσική με τις πέντε αισθήσεις   περίπου όλη η ζωή με τα adagio, τα forte. (σελ. 47)   Ο ομότιμος καθηγητής Θεατρολογίας στο ΕΚΠΑ…

0 Comments