Κωνσταντίνος Μπούρας:  Πάντα επίκαιρη και επιδραστική η «Φθινοπωρινή Ιστορία» του Α. Αρμπούζωφ σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη, με την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά στο Θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης» (πρώην «Ριάλτο») στην Κυψέλη.

Υπάρχουν ιστορίες «παντός καιρού» και αφηγήσεις που μας συναρπάζουν πάντα, γιατί άπτονται των βαθέων ψυχικών ρευμάτων που αλώνουν το Συλλογικό αλλά και κάθε Ατομικό Υποσυνείδητο. Τα θέματα σχέσεων δεν τελειώνουν…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Η Διάκριση Άνθρωπος-Μηχανή και Η Δημιουργικότητα των Μηχανών

Πρώτον, μάλλον σύντομα θα βρεθεί ο καθένας μας προ διλήμματος για το εάν η οντότητα, με την οποία συνδιαλέγεται, είναι άνθρωπος ή μηχανή. Δεύτερον, τόσο οι ανειδίκευτοι, όσο και οι…

0 Comments

Julio Ramón Ribeyro (Lima 1929 – Lima 1994) Los gallinazos sin plumas. Μετάφραση από τα ισπανικά: Ευμορφία Μαντζαβίνου

Χούλιο Ραμόν Ριμπέιρο, Τα όρνια χωρίς φτερά   Η πόλη στις έξι το πρωί σηκώνεται στις μύτες των ποδιών της και αρχίζει να κάνει τα πρώτα της βήματα. Μια ελαφριά…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ (1/5/1909 – 10/11/90)

Ξέρετε –ξέρουμε ποιος είναι ο Ρίτσος;   Όλο τ’ απόγευμα, σκυμμένος στ’ ακρογιάλι, μόνος, μάζευε βότσαλα, λευκά, τριανταφυλλιά, γαλάζια, με τόση σοβαρότητα και προσοχή, που ο ίδιος χαμογελούσε με υποψία…

0 Comments

Χαριτίνη Μαλισσόβα: Μια συνομιλία με τη Μαρία Σχοινά, με την ευκαιρία της έκδοσης του βιβλίου της «Η Ζωή στο μπαλκόνι», εκδόσεις Ρώμη

Η Μαρία Σχοινά γεννήθηκε το 1966 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε και εργάζεται ως Πολιτικός Μηχανικός. Είναι παντρεμένη και μητέρα δυο παιδιών. Συμμετείχε στα συλλογικά έργα «Δίπλα στις στέγες» και «21 Μάσκες».…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ» του Α.Σ. Πούσκιν σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, στο Σύγχρονο Θέατρο.

Ποτέ δεν φανταζόμουνα πως θα βλέπαμε όλον τον Πούσκιν σε δύο περίπου ώρες, ατόφιο, εκσυγχρονισμένο, επίκαιρο, αθάνατο, απαράμιλλο, συγκινητικό σε μια «μπρεχτικού τύπου» παράσταση, όπου χωρίς αποστασιοποίηση τονίζεται επαρκώς, επαρκέστατα…

0 Comments

Δρ. Κοσμάς Κοψάρης:  Close, σε σκηνοθεσία Λούκας Ντοντ.

Η μετάβαση από τον παράδεισο της ουτοπίας, από την αχρονικότητα της εφηβείας στον κυνικό ρεαλισμό της ενηλικίωσης, όταν κανείς αισθάνεται ότι αντιβαίνει νόρμες και στερεότυπα. Με πυξίδα αυτόν τον πυρήνα,…

0 Comments

Ελισσαίος Βγενόπουλος: Black Dog του Γκουάν Χου – Ο εξωραϊσμός της κενότητας

Κάποιες φορές και υπό δύσκολες συνθήκες οι άνθρωποι χάνουμε τον εαυτό μας και τότε στόχος και έγνοια μας δεν πρέπει να είναι να βρούμε τα συντρίμμια του,  αλλά να τον…

0 Comments

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ  Πελοπίδας 33-34. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

  Πελοπίδας: ΄Ενας από τη χορεία των σπουδαίων ανδρών τής   αρχαίας Ελλάδας   Σχ. 1 Το ότι λοιπόν οι Θηβαίοι που ήταν παρόντες στον θάνατο του Πελοπίδα δεν μπορούσαν να…

0 Comments

Στάθης Κουτσούνης: Οι απαρχές της Τεχνητής Νοημοσύνης στη σύγχρονη ποίηση – Μια σύντομη παρέμβαση

Τεχνητή Νοημοσύνη. Γένους θηλυκού. Κάτι σαν ονοματεπώνυμο γυναίκας θα μπορούσε ν’ ακουστεί. Μάλλον όχι ωραίο. Ας το αλλάξουμε. Ας την πούμε… Αγγελική Κουλεντιανού. Ωραιότερο προφανώς. Αγγελική Κουλεντιανού λοιπόν, επίδοξη ποιήτρια.…

0 Comments

Μαριανίνα Βεντούρη: Ποίηση και εξέγερση

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, τον ματωμένο Νοέμβρη του 1973, ως συγκλονιστικό και ηρωικό γεγονός κατά της χούντας των συνταγματαρχών, επηρέασε και επηρεάζει βαθιά την ελληνική πραγματικότητα και φυσικά, την ελληνική…

0 Comments