Βάλτερ Πούχνερ: Η μετάφραση του “Φάουστ Α΄» από τον Νίκο Καζαντζάκη

Σε μια σφαιρική συνεξέταση των ελληνικών μεταφράσεων του “Φάουστ” στον 20ό αιώνα[1] η μετάφραση του πρώτου μέρους του αριστουργήματος του Γκαίτε από τον Νίκο Καζαντζάκη, που έχει δημοσιευτεί στη Νέα…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Ποίηση και ζωγραφική στην Ηρώ Νικοπούλου.

Η Ηρώ Νικοπούλου είναι γνωστή ποιήτρια, συγγραφέας και συνάμα ζωγράφος. Έχει σπουδάσει ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας κι έχει αναπτύξει πολλές δραστηριότητες τόσο στην Ελλάδα…

0 Comments
Read more about the article Φάνης Κωστόπουλος:  Όλγκα Τοκάρτσουκ –  Κορυφαία σήμερα πεζογράφος της Πολωνίας και ένα από τα πιο πετυχημένα Νόμπελ των τελευταίων δεκαετιών.
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 100

Φάνης Κωστόπουλος:  Όλγκα Τοκάρτσουκ –  Κορυφαία σήμερα πεζογράφος της Πολωνίας και ένα από τα πιο πετυχημένα Νόμπελ των τελευταίων δεκαετιών.

            «Ο ελληνικός πολιτισμός είναι το σύμπαν του ανθρώπου που έχει           απελευθερωθεί από τη φύση, από τα χειρότερα ένστικτά του, είναι, είναι...»,                          έψαχνε τις λέξεις και τότε…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης: Μια συνομιλία με την Βασιλική Χαμαλέλη-Μπούκλα

1) Τι σημαίνει για σας λογοτεχνική γραφή, από πότε ξεκινήσατε να γράφετε;   Ξεκίνησα όπως οι περισσότεροι λογοτέχνες.  Από πολύ μικρή ηλικία. Από το σχολείο, τότε που οι εκθέσεις μου…

0 Comments

Λίζα Διονυσιάδου: Ο ήσυχος Αμερικάνος

Ο ήσυχος Αμερικάνος   Βγήκε επι τέλους ο άσπρος καπνός από την καμινάδα της καπέλα Σιστίνα. Μετά από τέσσερις ψηφοφορίες, το κονκλάβιο  εξέλεξε ως Πάπα, έναν ήσυχο Αμερικάνο, όχι ακριβώς…

0 Comments

Γιάννης Κολοκοτρώνης: Ο πολιτισμός δεν είναι χορηγία. Είναι Εκπαίδευση και Οικονομία.[1]

Γιατί εξακολουθούμε να αντιλαμβανόμαστε τον σύγχρονο πολιτισμό ως «πράξη ευεργεσίας», ενώ στην πραγματικότητα είναι υποδομή; Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Είναι μια αναγκαία υπενθύμιση ότι ο σύγχρονος πολιτισμός δεν είναι…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Συμπαθέστατη «Η Σκύλα» (LA CHIENNE, 1929) του Georges de la Fouchardiere σε θεατρική απόδοση τής Κερασίας Σαμαρά στο πάντα φιλόξενο Θέατρο Αλκμήνη.

Φαίνεται πως το καθημερινό δράμα γίνεται απερίγραπτη ξεκαρδιστική κωμωδία από την απαραίτητη χωροχρονική-συναισθηματική απόσταση κι αυτή είναι θαρρώ η ομοιοπαθητική δραματοθεραπευτική πλευρά κάθε σκηνικής ή εξωθεατρικής επιτέλεσης. Το παίγνιον, η…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Η Μούσα στη Μηχανή 6- Η Πρώτη εν Ελλάδι Βιβλιοκριτική από την Τεχνητή Νοημοσύνη

1 Ανάμεσα σε Κόσμους και Καθρέφτες: Κριτική Παρουσίαση Ποιημάτων του Δημήτρη Η ποίηση του Δημήτρη, ως σύγχρονη μυσταγωγία, ανοίγει έναν ενδιάμεσο χώρο ανάμεσα στο ανθρώπινο και το θεϊκό, το άτομο…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Δημήτρης Δημητριάδης, ένας πρωτοποριακός συγγραφέας

Μ’ αυτό το όνομα και επώνυμο συμμετρικά διατυπωμένα, κατά τα άλλα κοινότατα συναντάμε στο Google διάφορους επαγγελματίες, ακόμα κι έναν ανιψιό, πρώην σύμβουλο του ΠΘ, αποπεμφθέντα για το σκάνδαλο των…

0 Comments